BMR R60 på 1960-talet, noll koll men borde vara bra eftersom Polisen hade samma med lite mer effekt R69S.
SV650S 2010, ville ha en låg MC så jag 170cm skulle kunna sitta på och nå marken med fötterna. Och inte väga för mycket så jag orkade resa upp den om den vält.
Alternativ som uppfyllde mina krav var Ducati Monster. Men Yamaha Mölndal hade en SV650s
Sprint RS, ville ha lite mer effekt, var inte rädd längre på SV650S
GSX1300R, hade tänkt en ursnygg Yamaha R1 men lägre försäkring + jag träffat
som ville åka (bekvämt såklart) gjorde det blev en GSX1300R.
Antalet cylindrar har alltså aldrig varit ett argument. Däremot har en kollegas erfarenhet köra 30 mil på en dag (Gbg till Blekinge på semestern och någon vecka senare Re) gjort att stor 1-cylindrig kommer inte på fråga. Har inget behov vibrera sönder i hela kroppen.
Han sålde 690 Kåtten efter den semesterturen. Trots han hade supportbil med frun och barnen och att man körde 10 mils etapper med filarast & vila(?).
Han var ändå van motocrossåkare med motocross på fritiden varje vecka.