SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, jag har nog hittat rätt med v-twin.
En parallell med ojämn tändföljd, typ 270°, borde ju göra ungefär samma sak. (Även om smalheten, och utseendet hos ett V lockar)
Radfyra låter raceigt, och går som attan, säkert skitskoj på långbana men på gata så går det för hårt innan motorn vaknar, en literklubba så är ju körkortet väck på motorväg innan motorn vaknar, även i ettan, och på de små vägarna som jag gillar att köra så händer det liksom aldrig.
Stånka har sin plats, men lite gräsklipparvarning på öppen väg.
Skulle gärna testa en trea, men jag har svårt att tro att de knäcker en v-twin för mina kriterier, där lite råare gång är ett plus, snarare än minus.
En stor twin i ett tajt chassie är svårslaget för körglädje på gata. Nu är ju Aprilians 60° relativt varvberoende och långt utväxlad i sammanhanget, men man når ändå kraften i tvåan/trean/fyran mellan säg 70 & 150.
Dessutom så är det första hojen jag ägt som går så snällt mellan ettan och tvåan (åt båda hållen) att man faktiskt kan använda ettan när man laddar lite, det brukar smälla och skramla, men den gamla italienskan glider växlarna riktigt smaskens.
En parallell med ojämn tändföljd, typ 270°, borde ju göra ungefär samma sak. (Även om smalheten, och utseendet hos ett V lockar)
Radfyra låter raceigt, och går som attan, säkert skitskoj på långbana men på gata så går det för hårt innan motorn vaknar, en literklubba så är ju körkortet väck på motorväg innan motorn vaknar, även i ettan, och på de små vägarna som jag gillar att köra så händer det liksom aldrig.
Stånka har sin plats, men lite gräsklipparvarning på öppen väg.
Skulle gärna testa en trea, men jag har svårt att tro att de knäcker en v-twin för mina kriterier, där lite råare gång är ett plus, snarare än minus.
En stor twin i ett tajt chassie är svårslaget för körglädje på gata. Nu är ju Aprilians 60° relativt varvberoende och långt utväxlad i sammanhanget, men man når ändå kraften i tvåan/trean/fyran mellan säg 70 & 150.
Dessutom så är det första hojen jag ägt som går så snällt mellan ettan och tvåan (åt båda hållen) att man faktiskt kan använda ettan när man laddar lite, det brukar smälla och skramla, men den gamla italienskan glider växlarna riktigt smaskens.
Last edited: