Jag har i min ägo för andra gången en NSR av -91 års modell. Jag var 'tvungen' att köpa en ny, då den gamla fick en spricka i ramen, samt gick hackigt i motorn. Saken är den att nu går även den nya dåligt, på samma sätt fast mångdubbelt värre. Allt är frid och fröjd upp till ca 5k rpm, men dr börjar varvräknarnålen svaja, och motorn tänder inte. Notera att de första symtomet på båda bågarna var att nålen hoppade, känns som om den sitter löst på något sätt.. Motorns varvtal stämmer inte med nålen vid dessa tillfällen. Några dagar senare så börjar misständnigar, backtänding etc, och den total strejkar mellan 5k och 9k rpm. Sedan går den normalt, vilket gör det hela mycket konstigt. På den senare hojjen uppkom felen efter en natt i regn, och den andra var knappast snustorr heller.
Ideer om vad det kan vara, och var man kan få det fixat?
P.S Hojjen går som sagt bra över 9k rpm, men det är jobbigt att köra i 90 km/t i treans växel =/ Felet uppstod på gotland, och jag var ju tvungen att komma hem...
Ideer om vad det kan vara, och var man kan få det fixat?
P.S Hojjen går som sagt bra över 9k rpm, men det är jobbigt att köra i 90 km/t i treans växel =/ Felet uppstod på gotland, och jag var ju tvungen att komma hem...