TYSKA racingboots, fifan va najs!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är något speciellt med tekniska ting, tyskar och Tyskland; det lirar liksom, det blir något extra! fick mina nya Daytona-boots häromdagen och bara kartongen är ju något alldeles extra!
SAM_0602.jpg

OCh de har fattat det!!! På framsidan skriver de detta med STORA bokstäver
SAM_0603.jpg

Och när man sedan kommer till baksidan så bara det VÄLLER emot en
SAM_0606.jpg
SAM_0607.jpg
Det TYSKA språket!!!! Fifan vad najs det är! Ska man beskriva tekniska ting SKA det ske på tyska. Smaka på "Sicherheit"... djevlar vad trygg jag känner mig! "Qualität"; kan ni känna styrkan i stygnen???

OCh sedan bara det fortsätter:
SAM_0608.jpg
SAM_0609.jpg
SAM_0611.jpg
SAM_0612.jpg
SAM_0613.jpg
SAM_0615.jpg
SAM_0616.jpg

Det går ju bara inte att snacka bort att "Sheinbeinschutz" låter MYCKET mer safety än "Shin Bone Reinforcing", att "Stahleinlage" låter MYCKET starkare än "Steel Inlay" och att "Klettverschluss" sluter MYCKET tätare än "Burr Adheshion Fastener"

Att sedan designavdelningen också är så tysk att bootsen ICKE tåler att fotograferas, ja... det är kanske också lite typiskt. Såååå osexiga är de att jag tänker INTE visa upp dem! Men kartongen, med tyskan... Zehr Gut!!!

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Du kanske skulle ändra trådens rubrik till "KARTONGEN till Tyska Racingboots, fifan va nice"..... Om jag tolkar ditt inlägg rätt? :hej

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Jag trodde aldrig att jag skulle knänna någon som skulle köpa en dyr produkt för att kartongen var tilltalande. Men med närmare eftertanke så om någon jag känner skulle göra det så finns det ju bara ett svar..... MÖZZ

Håller med dom är skitfula! Se till att kör fort och spakra av dig dom innan du parkar efter träningen så ingen ser dom.

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hahahaha!!

Någon här är uppfostrad med hjälp av tyska porrfilmer och tyska verkstadsmanualer! :tummenupp

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Jag trodde aldrig att jag skulle knänna någon som skulle köpa en dyr produkt för att kartongen var tilltalande.

Ap ap ap, jag köpte dem för den fantastiska "Deutche Qualität"! FAST eftersom jag inte visste att de var tyska kom det som en överraskning! Och så även den makalösa kartongen, det var en bonus, en freebie!!

DESSUTOM kom bootsen i TVÅ kartonger; ytterskorna i en och innerskorna i en! Tyskt! I like!:tummenupp

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Bra mycket snyggare än 80tals skidpjäxlooken som övriga racestövlar premierar.

Man slipper knarrandet också.

Är inne på 3e säsongen med mina och de är överjävligt bekväma. Kan till och med gå några meter med dem.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Är inne på 3e säsongen med mina och de är överjävligt bekväma. Kan till och med gå några meter med dem.

Är du helt tokig? De klämmer så in i h-vete ovanför och på anklarna så de bara MÅSTE vara bra! Hur är du skapt?:)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Gratulerar till det bästa du kan ha på fötterna, bekväma är dom också.
Angående designen så är det säkerheten som fått bestämma, massa utanpåliggande plast-förstärkningar är som att be om att kroka fast i nått och få vridskador.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Det är faktiskt inte bara så att formen är riktigt ful färgsättningen suger ju med!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
på ämnet ful färg och form...
26maj.jpg

gjort i Astars då värsta stövel, efter det endast Daytona tack..

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är de bra alltså de där Daytona-grejerna?

Jag är helnöjd med mina Dainese Axial av ungefär samma anledningar; sköna, smidiga och ser inte ut som ett par skidpjäxor från 80-talet.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!