Tyst 1100R

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Min vedbodtrimmade 1109 låter inte som en stenkross. Den är faktiskt helt tyst och spinner som en katt. Vad har jag gjort för fel nu? :confused:

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Tysken skrev:
Min vedbodtrimmade 1109 låter inte som en stenkross. Den är faktiskt helt tyst och spinner som en katt. Vad har jag gjort för fel nu? :confused:

Plocka av burkarna så blir det annat ljud i skällan :hihi

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ungefär som min 1157-gixxer som jag monterade en stressfläkt på. Hopplock av "parts-bin-junk". Spinner som en katt! Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna. Växellådan har sett sin bästa dagar. Växeltrumman är svetsad och uppfräst för hand med en Dremmel. Växelgafflarna är svetsade och "polerade" på en bandslip. Kopplingen hittade jag bland "nästan-brända-men-med-lite-fiber-kvar" och tre kopplingsfjädrar. Såg 275+ km/h på mätaren på Lunda i torsdags på 402, dvs runt 260 på 402 meter med 200 meter hjulspin i starten. :tomten

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
andersbrink skrev:
Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna.

Och det fungerade? Tålde värmen mm..?? Har hittat ett aluminiumcement kit hos Mekonomen för 75kr, tror du det fungerar för liknande reperationer?

(Kunde tyvärr inte hittade det på deras hemsida, men artikel numret var 75-445 om någon är intresserad)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Henkka skrev:
Och det fungerade? Tålde värmen mm..?? Har hittat ett aluminiumcement kit hos Mekonomen för 75kr, tror du det fungerar för liknande reperationer?

(Kunde tyvärr inte hittade det på deras hemsida, men artikel numret var 75-445 om någon är intresserad)

Om det funkar i längden vet jag inte. Tänker inte plocka isär för att kolla. Det får hålla så länge det håller. Jag använde Devcon F2 (flytande aluminium epoxy) som kostar 1000 spänn för 1/2 kg - som jag annars använder för speciella portnings/plastningsjobb (i bl.a avgasportar runt styrningar). Det håller iaf (ihop, dvs brinner ej upp eller rinner) för 225 graders värme. Blir så varmt när man ska i med nya styrningar och/eller ventilsäten. Splash Zone epoxyt (som jag normalt använder för plastning av toppar) verkar hålla för över trehundra grader.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Du menar motorskramlet inte avgasljudet?

Inte fan tyckte jag min gamla sucka lät så illa i motorn egentligen.

Bra att du får ihop skiten iaf så du får åka nånting i år.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
andersbrink skrev:
Ungefär som min 1157-gixxer som jag monterade en stressfläkt på. Hopplock av "parts-bin-junk". Spinner som en katt! Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna. Växellådan har sett sin bästa dagar. Växeltrumman är svetsad och uppfräst för hand med en Dremmel. Växelgafflarna är svetsade och "polerade" på en bandslip. Kopplingen hittade jag bland "nästan-brända-men-med-lite-fiber-kvar" och tre kopplingsfjädrar. Såg 275+ km/h på mätaren på Lunda i torsdags på 402, dvs runt 260 på 402 meter med 200 meter hjulspin i starten. :tomten

Som dom gamla grekerna sa: Kör Ur-R och se ljuset :tummenupp

Silwer skrev:
Du menar motorskramlet inte avgasljudet?

Inte fan tyckte jag min gamla sucka lät så illa i motorn egentligen.

Bra att du får ihop skiten iaf så du får åka nånting i år.

Avgasljudet är en annan femma, kanske är därför jag inte hörde skramlet :lol

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...