Tysken skrev:Min vedbodtrimmade 1109 låter inte som en stenkross. Den är faktiskt helt tyst och spinner som en katt. Vad har jag gjort för fel nu?
andersbrink skrev:Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna.
Henkka skrev:Och det fungerade? Tålde värmen mm..?? Har hittat ett aluminiumcement kit hos Mekonomen för 75kr, tror du det fungerar för liknande reperationer?
(Kunde tyvärr inte hittade det på deras hemsida, men artikel numret var 75-445 om någon är intresserad)
andersbrink skrev:Ungefär som min 1157-gixxer som jag monterade en stressfläkt på. Hopplock av "parts-bin-junk". Spinner som en katt! Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna. Växellådan har sett sin bästa dagar. Växeltrumman är svetsad och uppfräst för hand med en Dremmel. Växelgafflarna är svetsade och "polerade" på en bandslip. Kopplingen hittade jag bland "nästan-brända-men-med-lite-fiber-kvar" och tre kopplingsfjädrar. Såg 275+ km/h på mätaren på Lunda i torsdags på 402, dvs runt 260 på 402 meter med 200 meter hjulspin i starten.
Silwer skrev:Du menar motorskramlet inte avgasljudet?
Inte fan tyckte jag min gamla sucka lät så illa i motorn egentligen.
Bra att du får ihop skiten iaf så du får åka nånting i år.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|