Tyst i radion mellan kl.7-8

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om det är tyst i radion på morgonen så beror det inte på att dom sprängt kaknästornet eller att din radio har gått sönder :tungan

I morgon kommer det att vara total radiotystnad i de kommersiella radiokanalerna mellan sju och åtta på morgonen. Adam och Gry och Titti, Gert och Roger kommer att vara knäpptysta i en timme. Och någon musik blir det inte heller.

Radiostationerna demonstrerar mot villkoren för kommersiell radio.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6224393.ab

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Smsa RADIO till 71200 för att skriva upp er på protestlistan mot kommunistradio :tummenupp

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Jo de har lite rätt, koncessionsavgiften borde byta namn till "skatt för monoton och otroligt irriterande radio"

Då skulle SR också få betala.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Smsa RADIO till 71200 för att skriva upp er på protestlistan mot kommunistradio :tummenupp

Vilken är det man protesterar mot då? Är det mot RixFM så kommer jag skicka sms hela dagen bara för att bli av med Titti Svulst, aka världens mest irriterande honmänniska.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vilken är det man protesterar mot då? Är det mot RixFM så kommer jag skicka sms hela dagen bara för att bli av med Titti Svulst, aka världens mest irriterande honmänniska.

:yoparty

...hon trycker på alla mina knappar samtidigt, jag formligen avskyr den människan, hon har fanimig inget eget att komma med, har en enormt irriterande röst och är så förbannat självgod och präktig...

Lite som en äldre Amy Diamond när jag tänker på't. :D

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
:yoparty

...hon trycker på alla mina knappar samtidigt, jag formligen avskyr den människan, hon har fanimig inget eget att komma med, har en enormt irriterande röst och är så förbannat självgod och präktig...

Lite som en äldre Amy Diamond när jag tänker på't. :D
Jeij! Det finns fler som jag! Trodde jag var helt ensam om att kräka när jag hör Titti Svulzt.
Min tro på mänskigheten har återupprättas :Bugar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kommersiell radio är ju bara repetition av samma "hits" hela tiden. De har ju typ 10 låtar som går i loop hela dagen. Fortfarande är "hits" som Celine Dion med... ! Totala nötter som driver dessa radiokanaler. Jag gav upp kommersiell radio för länge sedan och nu för tiden är det bara SR som gäller, inte för att det är speciellt bra heller, men större variation på musiken iaf.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nä det klart, bättre vi förbjuder kommersiell radio.. Kanske borde förbjuda kommersiell tv samtidigt, bara dokusopor å skit endå.. :tummenupp

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Viss kommersiell radio är bra och ger en variation till tråk-P4-P3-P2-P1.

Inse.

Inte svensk reklamradio i alla fall.

Att det tystnar på svensk reklamradio förstår jag inte det positiva i för oss som redan hatade den, lyssnar folk på det de inte gillar? :confused:
SR är det enda som är bra med DDR-Sverige, i princip. :gnissla

Dagens radiotips är att SR Metropol kör 2 tim sammanhängande trance på fredagskvällar, 20-22 tror jag. Endast avbrutet av viktiga nyheter som inte innehåller Linda Rosing eller Bonde söker fru.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha