Tysta bekväma öronproppar?

Nån som har erfarenheter av whisper kit? Tar det bort ljudet eller bara vindbruset? Blir det krångligt att få på sig hjälmen:confused: :va

De här gillar jag bäst. Man rullar ihop och petar in de långt i hörselgången. Lågt expansionstryck står det och det innebär att de är sköna att ha i också. Prova!

Finns på Apoteket:

Max Lite öronproppar av polyuretan orange .
248773s.jpg

:tummenupp Dom där använder jag också i hjälmen och även när jag sover på dagarna (jag jobbar nätter)
De får de att bli tyst till 97% anser jag iallafall.

Jag har provat igenom de flesta här i tråden och tycker inte att någonting fungerar riktigt bra. Däremot sitter dessa helt utomordentligt bra och det blir rejält tyst.

Inte för att det är proppar men... Hörlurar till Ericsons Walkmantelefoner. De heter "Bärbar stereo handsfree HPM-70".

se-head-hpm-70.jpg
Absolut bäst, går ju inte att åka hoj utan att lyssna på mp3 eller snattra i telefon. :tummenupp

Nån som har erfarenheter av whisper kit? Tar det bort ljudet eller bara vindbruset? Blir det krångligt att få på sig hjälmen:confused: :va
Det är inte lika effektivt som hörselproppar. Jag köpte det till min och det tar bort vindbruset från undersidan på hjälmen effektivt. Ger även en viss känsla av att hjälmen blir stabilare. Däremot så blev det för varmt och tätt i hjälmen för mig, glasögonen immade igen hela tiden. Men utan brillor och med pinlock är det najs. Lånade ut det till polaren (som inte har glasögon) som tyckte det var kanon.

Jag kör med öronproppar av samma modell som apotekets gula,
men dom är neongröna, större, hårdare och dämpar betydligt bättre.

1kartong 200par för ca 350kr, finns att beställa på Maskin & Verktyg i Uppsala
(återkommer med bild och märke)

Last edited:
Tappar man inte känsla, för mig så är det lukt,syn,känsel,hörsel som gäller varför vill man va "döv" då är väl,playstation ett alternetiv:yoparty

Man hör bättre(!) med öron proppar än utan. Mer närvaro etc etc. :fakta
Det enda jag hör utan är ett j**la vidbrus som förstör hela nöjet med att köra.
Med öronproppar hör jag både motorn, insugsljudet och andra bilister. Det blir enklare att koncentrera mig på viktiga saker som körning, andra idio.. trafikanter etc.
Jag hör dock inte cylkister och hundar och annat tjafs...
Men de skulle jag ändå inte höra över mullret från hojen. :rock

Visst, det tar ett litet tag att vänja sig, men väl där finns det ingen återvändo. Öronproppar är helt enkelt överlägset.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick