Tysta bekväma öronproppar?

Jag kör med såna som nicke rekommenderade fungerar bra för mig, gäller bara att få in dem ordentligt i örat. Skönare än apotekets gula som jag får ont i öronen av efter bara en timmes användning.

+1 på Nicke och Skrap. Dom mjuka rosa-orangea från Apoteket använder jag också. Sköna och tysta. Var noggrann när du sätter i dom. Jag rullar mina mellan fingrarna så dom blir smala, slickar på dom (!) och stoppar in dom i örat. Du lär dig när dom sitter bra. Håll för öppningen i hörselgången med fingret medan proppen expanderar. Det kan smärta lite när du tar ut dom för det blir lätt undertryck i hörselgången då, propparna har en helt slät och lite fet yta så dom tätar bra.

Jag kör med "vanliga" gula öronproppar, funkar då bra för mig.
Felet som många gör är dom inte stoppar in propparna nog långt, då dämpar de ej tillräckligt.
Dock är man totalt stendöv om någon kommer och vill prata tex vid tankning :(

Tappar man inte känsla, för mig så är det lukt,syn,känsel,hörsel som gäller varför vill man va "döv" då är väl,playstation ett alternetiv:yoparty

Tappar man inte känsla, för mig så är det lukt,syn,känsel,hörsel som gäller varför vill man va "döv" då är väl,playstation ett alternetiv:yoparty

Bra poäng. Nu har jag en motorcykel som mullrar, skramlar och rister så pass mycket att sinnena får sitt även om jag använder effektiva öronproppar. Det kraftigt vinande vindbruset försvinner men jag har inga problem att uppfatta hur min motor går. Lågfrekventa ljud filtreras inte så mycket alls faktiskt. Jag hör faktiskt ofta även andra fordon runt omkring. Vindbruset å andra sidan når garanterat skadliga nivåer i min hjälm. Utan propparna så tjuter det snart i öronen. Dels vill jag inte få hörselskador, sen tycker jag att det är tröttande med oljudet. Jag har en Suomy Spec 1R hjälm och den har som de flesta hjälmar nu för tiden en massa utstickande plast"scoop".

Jag har provat igenom de flesta här i tråden och tycker inte att någonting fungerar riktigt bra. Däremot sitter dessa helt utomordentligt bra och det blir rejält tyst.

Inte för att det är proppar men... Hörlurar till Ericsons Walkmantelefoner. De heter "Bärbar stereo handsfree HPM-70".

se-head-hpm-70.jpg

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick