Tysta bekväma öronproppar?

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Jag kör med såna som nicke rekommenderade fungerar bra för mig, gäller bara att få in dem ordentligt i örat. Skönare än apotekets gula som jag får ont i öronen av efter bara en timmes användning.

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
+1 på Nicke och Skrap. Dom mjuka rosa-orangea från Apoteket använder jag också. Sköna och tysta. Var noggrann när du sätter i dom. Jag rullar mina mellan fingrarna så dom blir smala, slickar på dom (!) och stoppar in dom i örat. Du lär dig när dom sitter bra. Håll för öppningen i hörselgången med fingret medan proppen expanderar. Det kan smärta lite när du tar ut dom för det blir lätt undertryck i hörselgången då, propparna har en helt slät och lite fet yta så dom tätar bra.

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Jag kör med "vanliga" gula öronproppar, funkar då bra för mig.
Felet som många gör är dom inte stoppar in propparna nog långt, då dämpar de ej tillräckligt.
Dock är man totalt stendöv om någon kommer och vill prata tex vid tankning :(

Chibbe

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Suzuki Tl1000R
Tappar man inte känsla, för mig så är det lukt,syn,känsel,hörsel som gäller varför vill man va "döv" då är väl,playstation ett alternetiv:yoparty

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Tappar man inte känsla, för mig så är det lukt,syn,känsel,hörsel som gäller varför vill man va "döv" då är väl,playstation ett alternetiv:yoparty

Ja, eller om man går igång på tinitus. Men valet är fritt här i livet....

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Hmmm,gillar musik,tänkte jag skulle få höra den när jag blir gammal med....

Henrik

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R

Bra poäng. Nu har jag en motorcykel som mullrar, skramlar och rister så pass mycket att sinnena får sitt även om jag använder effektiva öronproppar. Det kraftigt vinande vindbruset försvinner men jag har inga problem att uppfatta hur min motor går. Lågfrekventa ljud filtreras inte så mycket alls faktiskt. Jag hör faktiskt ofta även andra fordon runt omkring. Vindbruset å andra sidan når garanterat skadliga nivåer i min hjälm. Utan propparna så tjuter det snart i öronen. Dels vill jag inte få hörselskador, sen tycker jag att det är tröttande med oljudet. Jag har en Suomy Spec 1R hjälm och den har som de flesta hjälmar nu för tiden en massa utstickande plast"scoop".

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag har provat igenom de flesta här i tråden och tycker inte att någonting fungerar riktigt bra. Däremot sitter dessa helt utomordentligt bra och det blir rejält tyst.

Inte för att det är proppar men... Hörlurar till Ericsons Walkmantelefoner. De heter "Bärbar stereo handsfree HPM-70".

se-head-hpm-70.jpg

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
I Sverige eller privatimport? Inhemska betingar alltid ett högre pris.

För er som pratar hörseldämpare; En låda E-A-R"Soft" betingar 400svenska pesetas på ett ungefär, då får man 250 par.

Privatimport låter lyxigt och bra.
Får ta och beställa en låda pluggar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...