Tystminut ! ! !

Tigerlilly

OBS! Vanebildande
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Sthlm innerstan!
Hoj
Blivande monsterägare
Det är så onödigt! Har ofta kört den vägen och folk kör som idioter och det är mer regel än undantag att man får möte på "sin" sida. Total katastrof att det sen ska ta såå lång tid att få dit en ambulans, platsen är verkligen inte avlägsen.
Vila i frid! Tankar till alla anhöriga!
/Linda :(
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har inte orkat läsa igenom hela tråden men nu är jag pissförbannad igen och det är av samma anledning som det alltid är. motorcykeln blev påkörd för att bilisten körde om en cyklist. det fanns ingen möjligthet för motorcykeln att undvika en kollision stod det i tidningen. det stod även att inget trafikbrott misstänks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jaha, så det är inget trafikbrott att köra i fel vägbana och krocka med folk så att dom dör? jag trodde att man var tvugen att kolla så att det är fritt innan man kör om, men tydligen så att det bara att gå ut i andra vägbanan och leka bowlingklot. sverige är ett satans jävla skitland. hur fan kan man sätta killar i fängelse för enbart fortkörning och sen inte ens ge 50 spänn i böter till en person som gör ett uppenbart fel och dödar en person och skadar en annan väldigt allvarligt. det var en snubbe i linköping som fängelse i sommar för att han dels körde för fort men mest för att han körde om en lastbil i väggrenen på högersidan. detta var livsfarligt sa snutjävlarna och han fick fängelse. borde det inte vara värre att köra i fel trafikriktning och döda folk?

sen en sak till. det dog en kille på en blå ninja för någon dag sedan i mina hemtrakter. det stod att en lastbil precis hade avslutat en omkörning och då bromsade den mötande motorcyklisten omkull sig utan någon anledning. mc-föraren hamnade under lastbilen och dog. polisen ska undersöka och kolla om det är något fel på hojens bromsar stod det i tidningen. min pappa åkte förbi olycksplatsen bara någon minut efter att olyckan hade skett. jag åkte ut med han till platsen och han berättade var motorcykeln hade legat och var föraren låg och jag tittade på bromsspåren och sånt. det är 100% uppenbart att lastbilen har gjort en idiotomkörning som han inte hinner avsluta innan rakan är slut. mckillen kommer i kurvan in på rakan och får en lastbil i sitt körfält. han panikbromsar och går omkull och hamnar under lastbilen I SITT EGET KÖRFÄLT och dör. det är helt uppenbart att lastbilsföraren ljuger om att han hade avslutat omkörningen, men han verkar inte ens misstänkas vara skyldig. nej det är bromsarna på hojen det är fel på!!!! :huvet :huvet

tänk om ted bundy eller vad han hette, massmördaren i USA, hade bott i sverige. då hade han bara behövt köpa en lastbil och sen hade han kunnat åka ut och krocka med bilar till höger och vänster och dödat lika många personer och sen bara sagt att oj då, det var inte mitt fel så hade han kommit undan helt utan straff.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Mina tankar går till de anhöriga och deras barn, träffade dom senast för 2 veckor sedan, känns overkligt och så meningslöst.

/ peter
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top