TZR Tråden!

*TZR91*

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
nope.. Såld
Nån som vet var man kan köpa ensitscuts till en TZR (1991), skulle gärna vilja ha en men hittar ingen. Kanske någon som har en att sälja?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
*TZR91* skrev:
Nån som vet var man kan köpa ensitscuts till en TZR (1991), skulle gärna vilja ha en men hittar ingen. Kanske någon som har en att sälja?

S-Racing har förr haft cutsar till TZR, vet inte om dom har längre, kostade runt 1000 lappen har jag för mig.

*TZR91*

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
nope.. Såld
Padde skrev:
S-Racing har förr haft cutsar till TZR, vet inte om dom har längre, kostade runt 1000 lappen har jag för mig.
Kollade deras sida, men hittade ingen till min :( ... de har antagligen slutat sälja dem

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
dem hade förut men då fanns dem inte med på sidan, maila och fråga, 700kr har jag för mig

ozow

Medlem..
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Yamaha FZR 600-91
knut-sporthoj skrev:
min oljelampa lyser när den är i friläge men inte när jag kör är det så på alla eller? yamaha tzr-87 :4skrika

Samma sak på min 89:a.

Stog i handboken att oljelampan ska slockna när man lägger i växel (förutsatt att det finns tillräckligt med olja), så det verkar ju inte vara nåt fel.

Solid snake

Guest
Det ska vara så.

Precis som den förra killen sa, men när jag säger det så kanske det är mer betryggande... :rolleyes:

*TZR91*

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
nope.. Såld
Min temperaturmätare har börjat bete sig lite underligt, nålen rycker liksom fram och tillbaks, eller hoppar... vad kan detta bero på? glapp i nå kablar? :confused: Måste fixa det iaf..

Last edited:

Solid snake

Guest
*TZR91* skrev:
Min temperaturmätare har börjat bete sig lite underligt, nålen rycker liksom fram och tillbaks, eller hoppar... vad kan detta bero på? glapp i nå kablar? :confused: Måste fixa det iaf..

Kolla på topplocket, den kabeln hade benägenhet att hoppa av på båda mina, man kan trycka ihop den lite så sitter den där, annars får du leta där kabeln går in i panelen.

*TZR91*

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
nope.. Såld
Solid snake skrev:
Kolla på topplocket, den kabeln hade benägenhet att hoppa av på båda mina, man kan trycka ihop den lite så sitter den där, annars får du leta där kabeln går in i panelen.
Ska göra de, tack för tipset!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Så var vi tillbaka där det hela startade. Det är hårt att vara 2-taktspilot!

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    80.1 KB · Visningar: 86
  • S3000010.JPG
    S3000010.JPG
    64 KB · Visningar: 76
  • S3000011.JPG
    S3000011.JPG
    93.6 KB · Visningar: 71

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
Nån som bromsat hårt från 150 till stillastående med tzr? Undrar om skivan klarar det :gnissla

Den blir blå, min bidde det iaf. :näsblod

Men den klarade det iaf.
Pröva inte, den kan ju slå sig, panikbromsning för min del.

knut-sporthoj

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
yamaha tzr
1:ans växel

1:ans växel är svår att få i... kan man fixa det eller blir det dyrt?? (får man leva med det?) :död :död

Last edited:

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
nån som kan ha en aning om vad det kan vara för fel på hojen... den ladda på tomgång men inte när man varvar den?(mätte utan bateri)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
_mini_ skrev:
nån som kan ha en aning om vad det kan vara för fel på hojen... den ladda på tomgång men inte när man varvar den?(mätte utan bateri)

Har fått nåt liknande problem.. Märkte en kväll att när jag gasade till ett visst varvtal på tomgång så blev ljuset från strålkastaren svagare

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln