TZR Tråden!

Lurad^

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sverige
Hoj
YAMAHA FZ 600 -88
Bärgren skrev:
2151616 @ Lurad^ ; Varför har du skjutshandtag på en ensitscuts?

Jag vet inte riktigt men det är ju bra om man vill sjutsa någon :) och cutsen tar man ju bort lätt om man vill det! :)
 
Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Läste lite om laddfel... hittade ni någon lösning på problemet eller blir jag tvungen att jävlas och leta mig fördärvad jag också?
och blev det något av instruktionsboken? Skulle behöva ett ex jag också :)
 

knut-sporthoj

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
yamaha tzr
kåpglas...

igår va ja ute och körde i stan och då krockade ja med en moppe:mad: så att kåpglaset gick sönder har någon tips på hur man bygger ett nytt eller var man kan köpa ett?


ha d gött
 

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha Tzr
Tja!

Har en tzr -87:a som ja ska sälja nu p.g.a att hela familjjen ska ha en mc och far min vill ha en slö landsvägs fyrtakt eller liknande :mad: .. den e lackad svart, reflex bak borttagen har miniblinkers+ mkt mer den är bes till -07 augusti och funkar skitbra kollar om nån är intresserad av den här, slänger upp en bild med

P.s låset ingår
 

Bifogat

  • 00000061.JPG
    00000061.JPG
    91.3 KB · Visningar: 51

Marre90

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Tzr125RR Belgarda -93
Skriver väl i tråden jag också, har nyligen skaffat mig en otroligt ovanlig modell av Tzr:en som jag bara sett 1 på blocket och ingen i verkligheten (förutom min). Modellen är till skillnad från den nya japanska modellen tillverkad i italien av fabriken Belgarda, hojen är bänkad till 32.9hp @11500rpm och toppar uppemot 170 med rätt drevning. Den har paioli dämpare (upside down fram) brembo bromsar 320mm 4 kolvs ok och 230 2 kolvs ok bak. Dellorto 32VHSA mm förgasare, i princip har hojen exakt samma delar som Yamaha Szr660 modellen ram, sving, bromsar, fälgar, dämpare. Har inte ångrat mig en sekund av köpet förutom att reservdelar är lite svåra att få tag på om man inte kollar på EBAY Uk/Deutschland. Här har ni lite bilder på den :

tzrto8.jpg


tzr125rr2zr8.jpg


tzr125rrtakaln6.jpg



Att strypa den går på 2 sekunder, man kan antingen strypa den till 11kw då toppar den 120km/h med skaplig acceleration, eller som i tyskland 8kw då går den i 110 max med moppe acc :D


marre90
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Marre90 skrev:
2374388 Skriver väl i tråden jag också, har nyligen skaffat mig en otroligt ovanlig modell av Tzr:en som jag bara sett 1 på blocket och ingen i verkligheten (förutom min). Modellen är till skillnad från den nya japanska modellen tillverkad i italien av fabriken Belgarda, hojen är bänkad till 32.9hp @11500rpm och toppar uppemot 170 med rätt drevning. Den har paioli dämpare (upside down fram) brembo bromsar 320mm 4 kolvs ok och 230 2 kolvs ok bak. Dellorto 32VHSA mm förgasare, i princip har hojen exakt samma delar som Yamaha Szr660 modellen ram, sving, bromsar, fälgar, dämpare. Har inte ångrat mig en sekund av köpet förutom att reservdelar är lite svåra att få tag på om man inte kollar på EBAY Uk/Deutschland. Här har ni lite bilder på den :


Att strypa den går på 2 sekunder, man kan antingen strypa den till 11kw då toppar den 120km/h med skaplig acceleration, eller som i tyskland 8kw då går den i 110 max med moppe acc :D


marre90

Den var riktigt snygg!! Antar att du fick ge lite stålar för den oxå?!, vågar man fråga hur mycket?
Svårt att regga in i Sverige?
 

Marre90

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Tzr125RR Belgarda -93
cybertron skrev:
2375478 Den var riktigt snygg!! Antar att du fick ge lite stålar för den oxå?!, vågar man fråga hur mycket?
Svårt att regga in i Sverige?


Visst är den stilig. Javisst kan jag svara på frågan. Totalt har jag gett lite över 25000kr vilket absolut inte är mycket om man jämför med vanliga japanska modellen med klenare sving, sämre bromsar och lite dåligare motor prestanda mässigt. Jag behövde inte ens anstränga mig för att registrera den eller för att importera då Bil&Mc fellingsbro stog för jobbet. Hojen har gått otroligt lite : 1850mil. Kan ju även säga att den gör 0-100km/h på lite under 8 sekunder vilket en vanlig bil inte klarar av.

marre90
 

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Skramlaha DT125R
testade en tzr idag, fy fan vad skönt den gick avstrypt
Ska nog sälja dtr:en och köpa en sån:)

/ThorskeN
 

quadpunk

Flippad
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
XT660X SM -11
Kåpglas

Tjena :D Vet någon nått ställe man kan köpa ett nytt kåpglas, för jag håller på att styla hela TZR'n... :) Modell 91:a
 

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha Tzr
AdrenalineRush skrev:
331997 jag har haft min tzr i ett år nu, menhar dock bara kört i nårra månader o ja kan bara säga att det är en kanonhoj! :squid

orginal var den rätt trött, fick pressa den lite över 110, men nu går den kanon me trimpipa :cool:
toppar för övrigt ca 145km/h (nerdrevad 1kugg fram) men accar mycket bättre.

min är lite stylad o fixad me förljande saker -

Det som är gjort är följande

- Bytat till mindre fotpinnarna
- Bytat till bredare bakdäck (100-120) ska dock fixa ett snyggare!
- Plockat bort skjutspinnarna
- Ensittscuts
- Miniblinkersar fram o bak
- Höjt den bak
- Tonat miniblinkersarna
- Sågat av slutröret av ljuddämparen
- Byggt en ny Lamp/Reggskylts Hållare
- Svart kåpglas
+ lite annat smått & gott!

lite bilder :

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=300
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=299

en färsk bild me målad däcktext o trimpipan!

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=306

ja ja vet, den har mycket mindre dämpare... men den går bättre me den! :cool:
snygg hoj var fan får man tag i ensitsscuts??
 

knut_tzr

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Ort
göteborg
Hoj
yamaha tzr-125cc-87
vad ska d vara för matrial i höjningen och vad är det för dimentioner??:va



ha d gööööööööööööööööööött:)
 
Last edited:

CrIILLE

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RG 125 F - SÅLD
Tänkte införskaffa mig en Topbox till min tzr -89 då jag ska åka lite längre sträckor i sommar. Någon som vet var jag kan hitta en topbox (30 - 40L) och en "pakethållare" som passar till hojen? Har gogglat och gogglat men utan resultat =/
Någon som vet var jag kan få tag på det?
 

knut_tzr

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Ort
göteborg
Hoj
yamaha tzr-125cc-87
srlagrena?

hej hej ska fixa lite på tzr:en nu på våren. Mina styrlager är det mycket glapp i kan man dra åt dom eller är det bara att köpa nya? klarar man att fixa det sjelv eller?


tack på förhand:)
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
hej hej ska fixa lite på tzr:en nu på våren. Mina styrlager är det mycket glapp i kan man dra åt dom eller är det bara att köpa nya? klarar man att fixa det sjelv eller?


tack på förhand:)

jag har samma problem, dock måste jag nog byta mina, har skapat en tråd här i forumet, men har ej fått något svar.
Det verkar inte vara så svårt , man måste hänga upp hojen och sen bör man ha ett s.k HAK-verktyg.
sedan är det bara att plocka av hjulet och allt annat som kan vara i vägen. Sedan kan det vara lite småkrångligt att ta bort de gamla lagrerna utan att skada lagerbanan. (enligt vad jag har hört) , och sedan tryck ner de nya lagren.
jag tycker att du ska köpa nya lager det tjänar du på i längden. Kostar 400:- på lelles mc.
 

knut_tzr

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Ort
göteborg
Hoj
yamaha tzr-125cc-87
jag har samma problem, dock måste jag nog byta mina, har skapat en tråd här i forumet, men har ej fått något svar.
Det verkar inte vara så svårt , man måste hänga upp hojen och sen bör man ha ett s.k HAK-verktyg.
sedan är det bara att plocka av hjulet och allt annat som kan vara i vägen. Sedan kan det vara lite småkrångligt att ta bort de gamla lagrerna utan att skada lagerbanan. (enligt vad jag har hört) , och sedan tryck ner de nya lagren.
jag tycker att du ska köpa nya lager det tjänar du på i längden. Kostar 400:- på lelles mc.












okej tackar tackar för iformationen:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top