Bärgren skrev:2151616@ Lurad^ ; Varför har du skjutshandtag på en ensitscuts?
Jag vet inte riktigt men det är ju bra om man vill sjutsa någon och cutsen tar man ju bort lätt om man vill det!
Last edited:
Bärgren skrev:2151616@ Lurad^ ; Varför har du skjutshandtag på en ensitscuts?
Marre90 skrev:2374388Skriver väl i tråden jag också, har nyligen skaffat mig en otroligt ovanlig modell av Tzr:en som jag bara sett 1 på blocket och ingen i verkligheten (förutom min). Modellen är till skillnad från den nya japanska modellen tillverkad i italien av fabriken Belgarda, hojen är bänkad till 32.9hp @11500rpm och toppar uppemot 170 med rätt drevning. Den har paioli dämpare (upside down fram) brembo bromsar 320mm 4 kolvs ok och 230 2 kolvs ok bak. Dellorto 32VHSA mm förgasare, i princip har hojen exakt samma delar som Yamaha Szr660 modellen ram, sving, bromsar, fälgar, dämpare. Har inte ångrat mig en sekund av köpet förutom att reservdelar är lite svåra att få tag på om man inte kollar på EBAY Uk/Deutschland. Här har ni lite bilder på den :
Att strypa den går på 2 sekunder, man kan antingen strypa den till 11kw då toppar den 120km/h med skaplig acceleration, eller som i tyskland 8kw då går den i 110 max med moppe acc
marre90
cybertron skrev:2375478Den var riktigt snygg!! Antar att du fick ge lite stålar för den oxå?!, vågar man fråga hur mycket?
Svårt att regga in i Sverige?
snygg hoj var fan får man tag i ensitsscuts??AdrenalineRush skrev:331997jag har haft min tzr i ett år nu, menhar dock bara kört i nårra månader o ja kan bara säga att det är en kanonhoj!
orginal var den rätt trött, fick pressa den lite över 110, men nu går den kanon me trimpipa
toppar för övrigt ca 145km/h (nerdrevad 1kugg fram) men accar mycket bättre.
min är lite stylad o fixad me förljande saker -
Det som är gjort är följande
- Bytat till mindre fotpinnarna
- Bytat till bredare bakdäck (100-120) ska dock fixa ett snyggare!
- Plockat bort skjutspinnarna
- Ensittscuts
- Miniblinkersar fram o bak
- Höjt den bak
- Tonat miniblinkersarna
- Sågat av slutröret av ljuddämparen
- Byggt en ny Lamp/Reggskylts Hållare
- Svart kåpglas
+ lite annat smått & gott!
lite bilder :
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=300
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=299
en färsk bild me målad däcktext o trimpipan!
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=306
ja ja vet, den har mycket mindre dämpare... men den går bättre me den!
Ska vi byta?ThorskeN skrev:2378783testade en tzr idag, fy fan vad skönt den gick avstrypt
Ska nog sälja dtr:en och köpa en sån
/ThorskeN
hej hej ska fixa lite på tzr:en nu på våren. Mina styrlager är det mycket glapp i kan man dra åt dom eller är det bara att köpa nya? klarar man att fixa det sjelv eller?
tack på förhand
jag har samma problem, dock måste jag nog byta mina, har skapat en tråd här i forumet, men har ej fått något svar.
Det verkar inte vara så svårt , man måste hänga upp hojen och sen bör man ha ett s.k HAK-verktyg.
sedan är det bara att plocka av hjulet och allt annat som kan vara i vägen. Sedan kan det vara lite småkrångligt att ta bort de gamla lagrerna utan att skada lagerbanan. (enligt vad jag har hört) , och sedan tryck ner de nya lagren.
jag tycker att du ska köpa nya lager det tjänar du på i längden. Kostar 400:- på lelles mc.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|