TZR Tråden!

Hansson_TZR

Ny medlem
Gick med
2 May 2004
Ort
Skeppshult
Hoj
TZR 125 ypvs
Jag måste väll få upp effekt om jag tar bort pluggen som sitter i avgasröret.
Det som biifer sa lät javla jobbigt!
 

the_shadow

jag kommer att bli krockskadad :S
Gick med
12 May 2004
Ort
i en mega stor grop, markaryd
Hoj
yamaha tzr 87. jävla massa moppar
Biifer skrev:
Nu har min underbara CP hoj pajjat! Ingen gnista! Vete fan va som är fel! Har kollat tändstiftet och det var de inge fel på! Fudnerar på om det kan vara CDI boxen... Någon som vet om dom brukar gå sönder bara så där?
Ska tilläggas att hojjen bara dog vid en inbromsning och sedan bara inte ville starta... :( Hur kollar man att CDI boxen funkar? Verkstag lr?

hmm.. precis samma hände på min moppe, iof är detta ett ganska gamalt inlägg men för att kanske kunna hjälpa dig lite ifall så var de ifall tändplattan som sitter på generatorn på min som var paj..
de kjom jag på när jag bytt hela tändsystemet :huvet :huvet
 

the_shadow

jag kommer att bli krockskadad :S
Gick med
12 May 2004
Ort
i en mega stor grop, markaryd
Hoj
yamaha tzr 87. jävla massa moppar
oXydex skrev:
Sorry my bad eller forumets bad iofs för de va kukigt att även när man lagt till bilden man vill ha så måste man "lägga till bilden"

aja nu då kanske

abj.jpg


abk.jpg
den snyggast tzr jag sett lätt ifall :tungan . hör av dig om du vill sälja den då står jag högst upp på önskelistan.. :tummenupp :tummenupp
 

Eddin

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
Närpes, Finland
Hoj
TZR125RR
Hej! Jag har en ostrypt italiensk tzr125rr årsmodell 95 och nyligen har den börjat krångla lite. När man har kört en stund och hojen börjar bli varm så börjar den jyckla vid ungefär 6.5-7.5k varv, den orkar nästan ingenting där utan man måste kugga ner när man kör på lite högre växlar för att komma över...Jag tycker det låter som nåt problem med ypvs:en eftersom det är runt där den ska öppna och tändstiftet bytte jag igår och det blev ingen skillnad. Vet inte vad jag ska göra åt detta väldigt störande problem... :(
 

Eddin

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
Närpes, Finland
Hoj
TZR125RR
Någon som vet om det är någon skillnad i prestanda mellan den italienska tzr:en och den japanska runt årsmodell 95??? Någon som vet om det finns effektpipor åt dom italienska??
 

Awweboy

High Pressure Intercooled Turbo Perfo...
Gick med
12 Aug 2004
Ort
Utanför Växjö (Småland)
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
Troligen YPVS

Tjena!

Jag har lite problem med min TZR -90. Den går lite ojämnt och hackar lite ibland runt 6-7-8 rpm. Ibland kan den även hacka lite på högre varv. Och ibland känns det som att effekten "kommer och går".

Jag har testat byta tändstift, rengjort förgasaren. Men får ungefär bara upp den i 130km/h, den är ostrypt för det sitter inget i utblåset vid cyllen i kröken och då borde den väll gå snabbare än så? För det är väll ingen strypning i cdi:n?

Jag har läst lite här på forumet om YPVS:en och det verkar ju vara någe fel med den. Men jag undrar hur man kollar det och hur man fixar de?

Help me! plz!

/Arvid
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Awweboy skrev:
Tjena!

Jag har lite problem med min TZR -90. Den går lite ojämnt och hackar lite ibland runt 6-7-8 rpm. Ibland kan den även hacka lite på högre varv. Och ibland känns det som att effekten "kommer och går".

Jag har testat byta tändstift, rengjort förgasaren. Men får ungefär bara upp den i 130km/h, den är ostrypt för det sitter inget i utblåset vid cyllen i kröken och då borde den väll gå snabbare än så? För det är väll ingen strypning i cdi:n?

Jag har läst lite här på forumet om YPVS:en och det verkar ju vara någe fel med den. Men jag undrar hur man kollar det och hur man fixar de?

Help me! plz!

/Arvid


-90´s CDI box är strypt om jag inte minns fel.
 

Awweboy

High Pressure Intercooled Turbo Perfo...
Gick med
12 Aug 2004
Ort
Utanför Växjö (Småland)
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
cRoC skrev:
-90´s CDI box är strypt om jag inte minns fel.

hmmm... men jag läste här någon stans att TZR:er med ramnummer mellan 00101-018100 inte har strypning i CDI:n.. och min har ramnummret: 008323

så förhoppningsvis borde den inte vara strypt där ifall detta stämmer.. men det kanske det inte gör, vad vet jag..

men den går ju ojämnt och hackigt, det är väll inte likt en strypning i CDI:n riktigt?

iaf någon som vet hur man handskas med den där YPVS? finns de nårra sett och kolla så man vet att den fungerar som den ska?

tackar!
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Buhuhu! :gråta jag har nu lämnat er. Cykeln är såld och långt borta ifrån mig :gråta vet inte vad jag ska ta mig till, är deprimerad långt in i själen! Förhoppningsvis blir det 600 mot sommaren nästa år.. Men tills dess så blir det väll rullande på fyra hjul istället för på två. :gråta Ha de så skoj så länge de varar! För mig så kommer det väll ta ett tag nu innan jag kör hoj igen :huvet :gråta !!!!
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Dizzy skrev:
Buhuhu! :gråta jag har nu lämnat er. Cykeln är såld och långt borta ifrån mig :gråta vet inte vad jag ska ta mig till, är deprimerad långt in i själen! Förhoppningsvis blir det 600 mot sommaren nästa år.. Men tills dess så blir det väll rullande på fyra hjul istället för på två. :gråta Ha de så skoj så länge de varar! För mig så kommer det väll ta ett tag nu innan jag kör hoj igen :huvet :gråta !!!!


Varför sälja så tidigt?
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
AdrenalineRush skrev:
ja tror effekten kom vid 6500 me orginalsystemet men nu e det 7500 som gäller me trimsystemet!


Tja!! Va har du för effektsystem? Jag funderar på ett giannelli till min 91:a. Märks det att det blir mer effekt? hur mkt toppar din med och utan effekt? skönt ljud?? //Chrille
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Hjälp mig!! :D

Biifer skrev:
Nu är den har! Hurra hurra! TZR tråden har uppstått!
Här kan alla som har en TZR lr en DTR samlas och diskutera dessa underbara modeller som tar allt i 125cc klassen :rolleyes:
Ladda upp lite bilder som en start vet ja!

Tja, Jag behöver hjälp!! Vet nån vad det är för orginalmunstycke till förgasaren på tzr årsm. 91? Och vet nån hur mkt större förgasare man ska ha om man sätter på giannelli trimrör? Tacksam för svar//Chrille.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tzr91 skrev:
Tja, Jag behöver hjälp!! Vet nån vad det är för orginalmunstycke till förgasaren på tzr årsm. 91? Och vet nån hur mkt större förgasare man ska ha om man sätter på giannelli trimrör? Tacksam för svar//Chrille.


Orginal: 180

Testa 200
 

smart_core

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Tibro
Hoj
Yamaha TZR 125
cRoC skrev:
Förresten: Tjackade miniblinkers fram och bak, bak blir svin fint. Men fram är blinkersarmarna så korta att dom inte sticker ut någonting ur kåpan. Dom snarare trycker in kåpan lite. Vad kan man göra åt det?

Vad finns det för pinnar att sätta på utan gummi?


det finns miniblinkers med olika länger.. sätt då ett par som är längre i fram å dom korta ibak... så har jag det iaf...
 

smart_core

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Tibro
Hoj
Yamaha TZR 125
Tzr -87

tjenare.. min förra ägare till in vackra hojj har u vart lite vårdslös över den.. lite fina sprickor å böss i plasten osv... nu när vintern börjar närma sig *snyft* så tänker ja lacka om den åå fixa alla sprickor osv...

nu undrar jag om man akn köpa de dekaler och dyligt som sitter på nu ifrån nånstans ?? för de ska ju se ut som en tzr :) hehe

//Johan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top