Udda fobier/läggningar?

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Hmm...
weirdo thingies:
Blir panisk rädd av skräckfilmer, men kan inte byta kanal/stänga
av. (Dum egenskap)

Drar alltid upp rullen på bakhjulen för att sjukna ner mer rumpan
så långt som möjlig i sitsen för att sedan lyfta upp mig och sätta
mig till rätta. (avd.intelligenta manövrar)

Henken

Guest
MÅSTE spotta 3 ggr över vänster axel när en katt passerar vägen. Inte uppskattat i bil av nyare modell.

MÅSTE klappa tre ggr varje gång jag ser en Audi TT, lite farligt på mc men funkar fint i bil. Äkta icebreaker när man kör/åker med nån okänd.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
anja skrev:
öh. doft, lukt, stank, odör. och du väljer just 'doft' i dethär sammanhanget? :eek:

Ja, och du ifrågasätter det till vilket syfte då?
Min svenska har aldrig varit bra, för mycket ghettoungar man måste tillbringa tiden med

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kan inte ta på mig byxor utan att sätta i vänsterbenet först, gäller kallingarna också.

Sen MÅSTE jag bädda sängen innan jag lägger mig, då sträcker jag lakanet, puffar kuddarna och tar bort täcket och skakar och ser till så att tyget är helt ´perfekt uptill så det inte är "utan täcke" typ. Och det är tjejens fobi, hon blir galen när jag måste göra det så jag bäddar alltid fem minuter innan hon kommer och ska sova och har hon lagt sig utan att jag har bäddat så drar jag henne ur sängen :D Kan helt enkelt inte sova i en perfekt säng!

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Har en sjuklig fobi för mjölk. Måste intala mej att det är kondens på mjölkpaketet de fåtal gånger jag blir tvungen att ta i ett. Mjölkglas och mjölkpussar går alltså FETBORT!
Fattar ni hur många gånger jag har behövt gå tillbaka med mitt kaffe på donken, för att något smarthuvud (Karoline), har hällt mjölk i mitt kaffe. Just vid sånna tillfällen är det äckligare än vanligt....
Myror är inte heller någon favorit... Jag vet att de är små i jämförelse med mej, men de är så förbaskat många. Röda skogsmyror är de absolut värsta!

Saker jag älskar.... Jag är sjukligt beroende av min nagelknipsare, som jag inte går utanför dörren utan (Jag har tom. flera stycken).

Ni som känner mej får antagligen en chock nu men:

Jag har en speciell necesär med bara nagellack och har väldiga svårigheter att lämna en affär utan ett nytt lack med en ny färg. Har tom. ett kawwagrönt som är inhandlat i Polen. Jag älskar mina nagellack!

När jag sover ensam så måste jag ha gosedjur i sängen, för jag kan inte somna utan att ha något gosigt att hålla i.... :rodnar

Jag kan nog hålla på hela natten, men i själva verket så är jag ganska normal.... säger mamma.... :rolleyes:

/Fröken fobi

Last edited:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
berggren_martin skrev:
Ok, visst... jag äter ganska lite animalisikt faktiskt, ser sällan på TV och ger inte särskilt mycket för borgerligheten heller för den delen... men vad har det med fobier att göra :confused:

All rädsla/hat är fobier :mattias

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
NoicE skrev:

Då har jag ännu fler fobier, för jag är rädd för jättemycket! Att bli ensam, oälskad, att någon som står mej nära ska dö, att mamma och pappa ska få alzeimers, att jag ska bli en dålig lärare/mamma... bla, bla, bla...

Tror inte att rädsla och fobi är samma sak.... :fakta

/FW

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
NoicE skrev:
FEL!!!

Fobi är väldigt allvarlig grad av räddsla, har du t.ex. spindelFOBI så kan du svimma bara du ser en spindel och bli helt skakig bara du ser en på bild eller någon säger "spindel" :fakta

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mina fobier är lik (blev jobbit när jag jobbade som elektriker och byggde om obduceringen på karolinska institutet, dock klarade jag mig från att se nått), råttor (äckliga djur) och mörkt vatten (t.ex. en sjö på natten.. måste ha sett "Sjön" för många gånger)...

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
He he lägga nycklar på bordet, det gör man juh inte ostraffat!!!
För då, för då.............får man otur för all sin framtid eller så kanske det kommer låsoljefläckar på bordet :D

Men lika förbenat så kan jag inte lägga mina nycklar på ett bord, inte ens med ngt mellan nycklarna och bordet.
Jag har ett sabla sjå med att hitta hyllor och andra möbler i lgh som INTE är bord för att göra mig av med nycklarna på.
All denna noja beror på att jag blev itutat av min mor i unga år att det betyder otur med nycklar på bord.
Givetvis förstärktes detta genom att jag lyckas dra skallen i backen så jag fick sy när jag var 10-11år. Gissa vad jag hade gjort på morgonen innan det hände?
Jo jag råkade lämna nycklarna på ett bord!! :skrämd
TACK FÖR DET MORSAN!!
:p
//Tobbe

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
NoicE skrev:
Haha, vet inte om jag ska kommentera

ps. tänk på att jag har ett förflutet som psykologstudent någon termin ;)

Therudeboy

Guest
Har nog den sjukaste fobien :rodnar

När jag ska göra något tex gå till toan så kommer det en annan så tänker jag,hinner jag inte före så dör jag,kanske sjukt men så är det :crash

Sen har man ju nycklar på bordet och alla andra vidskepelser.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
vill bara säga att en av mina dagliga rutiner är att alltid lägga nyklarna på bordet när jag kommer hem, och där ligger dom tills jag ska ut igen!

vågar inte tänka på vad som kan hända om jag inte gör så :rolleyes:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
kajlyl skrev:
vill bara säga att en av mina dagliga rutiner är att alltid lägga nyklarna på bordet när jag kommer hem, och där ligger dom tills jag ska ut igen!

vågar inte tänka på vad som kan hända om jag inte gör så :rolleyes:

Förmodligen kommer du vinna 3miljoner och vinna all den lycka du kan begära! :rolleyes:

..........men vaf*n jag har juh inte vunnit 3miljoner juh!! :D
//Tobbe

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
tobbeviking skrev:
Förmodligen kommer du vinna 3miljoner och vinna all den lycka du kan begära! :rolleyes:

..........men vaf*n jag har juh inte vunnit 3miljoner juh!! :D
//Tobbe
VA!? ska låta bil att göra det imorgon och samtidigt köpa en lott!! ...återkommer med resultat :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha