Udda fobier/läggningar?

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
(hoppas ingen läser det här. micke på jobbet får inte säga till någon annan..) <-- cencur -- måste ha varit drängfull när jag skrev det här. schas! -->

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
En vanlig fobidefinition är nåt i stil med att man upplever intensiv rädsla för något som de flesta människor inte anser vara särskilt farligt. Så ska man va petig så är det mest lindriga tvångshandlingar/tvångstankar vi pratat om här som inte nödvändigtvis behöver ha nåt med varken fobier eller intensiv rädsla att göra.

Rädsla som emotion sett har ett stort överlevnadsvärde för människan även idag. Tror många här hade smetat sina hojar mot en och annan bergvägg om de varit helt oförmögna att uppleva rädsla (finns en sån sjukdom och de gör illa sig ganska lätt...).

Förstår inte riktigt hur NoicE ville få ihop det hela. För det första så är jag varken rädd för eller hatar TV-apparater. Sen är långt ifrån all rädsla kopplat till någon fobi.

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
tandläker ger meig stor sk'lvan... scary1!

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Kan inte gå ut från lyan utan att kolla spisen...när jag väl kommit ut ur dörren kommer jag på mig själv att jag KAN glömt kolla spisen, så jag låser upp igen och springer in och kollar...sen händer det alltsom oftas att jag får dra hem från jobbet för att kolla spisen...jag kan ju glömt kolla den innan jag åkte :rolleyes: även om jag inte lagat mat på flera dagar, så kan jag stött till den :kocko

Detsamma gäller frysen....

Dagen I-landsproblem kanske.... :rolleyes:

Usch..vad jobbigt :p

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Böjelser

Om lböjelser så....jag va ihop me en tjej för ett tag sen som älskade få kuk på min hoj(R1). Helst skulle jag ha racingstället på (varmt :död ) me hjälm o hela skiten.
Värsta va väl att man visste inte om stödet skulle hålla..
Inte för att jag fick en kick av det :rodnar men va ändå gött när man vart ute o svinat, kommer hem på hojen (nu va detta lite avskilt) hinner inte kliva av förän hon e där o ska ge mig en avsugning.

Bästa va att hon va sååååååååååå såld på Rettor, ngn annan hoj dög inte o bli påsatt på.
:squid

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Kymco Stryker 125
Är beskonad från fobier, men jag MÅSTE duscha innan jag går och lägger mig. Står inte ut med att lägga mig oduschad och smutsig. *Rys*

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
,,,glömde det jag VERKLIGEN hatar!
Sprutor, det är så jävla vidrigt! Jag mår illa när
jag ser någon sätta en spruta i någon, så jag ser
alltid bort blicken så jag ser att någon ska bli huggen
men en spruta.
Jag hade huftledsinflamation när jag var 6-7år,
och blev praktiserad nåldyna av någon rockie!
Sedan dess pallar jag inte sattyget! Och versta är att
jag har jäkla bekymmer med nageltrång (av värsta sorten, ordentlig
på båda stortorna, och lite mildare på två andra tår),
så jag behöver operera då o då eftersom det aldrig blir bra.
Operationen är inga bekymmer,,, men just bedövningssprutan gör att det kan gå flera år mellan gångerna,,, jag väntar
så länge jag står ut med att gå o be om att få bli "snittad".
Så urk för sprutor!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Är det bara jag och JonneB som är normala i huvet?

Getingar kan få mig att spralla lite, men kommer de in i hjälmen så skiter jag i dem för mitt liv är viktigare än att volta med hojen bara för en liten sketen geting.

Alla reagerar på en spindel. Kommer det in en fågelspindel i huset och man ser den klättra på väggen vill man ju ha död på den såklart. Inte för att man är rädd kanske, men för att varför ska den få spruta sitt gift i mig när jag sover bara för att den söker en varm plats?
Alla spindlar har gift :mattias
Har haft en spindel med mig i glassbilen nu ett par dagar, men han stack nog när jag jagade bananflugorna med AXE-parfym :crash
Synd tyckte jag, vi hann ju bli kompisar :(

Annars har jag inga konstigheter för mig. Räknar ibland trappor när jag går i dem, inte alltid för det e jobbigt.

Ni andra har fått mig att inse att det är jag som är frisk i huvet :rock

750RR

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jag har nog ett gäng tix som jag inte kan komma på nu men 1 sak är när jag åker som passagerare i en bil och ser dom där vita vägstolparna så måste jag klämma ihop tårna vid varje stolpe :rodnar Det är jobbigt att åka bil långa sträckor, kan faktiskt klara mig om jag inte blir påminnd om det. Kommer jag på det när jag åker så är det KÖRT!!!! :fakta :cool:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Spindlarna är mina polare, dödar ni dom så blir det regn och ni hamnar så småningom även i helvetet :D

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
En konstig sak som jag gör är att när jag går på trottoaren (stavning?) så får jag aldrig gå på gatustenarnas kanter.
Svårt att förklara men här e en bild
De gråa är gatustenar och dom svarta strecken som går ut e "kanterna"

Bifogat

• gatustenar.jpg
    gatustenar.jpg
    11.7 KB · Visningar: 301

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
SimmPsi skrev:
Jag har nog ett gäng tix som jag inte kan komma på nu men 1 sak är när jag åker som passagerare i en bil och ser dom där vita vägstolparna så måste jag klämma ihop tårna vid varje stolpe :rodnar Det är jobbigt att åka bil långa sträckor, kan faktiskt klara mig om jag inte blir påminnd om det. Kommer jag på det när jag åker så är det KÖRT!!!! :fakta :cool:

:rofl underbart!!!

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998
Jag har en fobi som jag inte upplever så ofta men jag tänker på den ibland när jag ser filmer.
Den går ut på att jag är livrädd för att vara under vattnet och se en båt ovanför mig.
Det är inte bara propellern som skrämmer utan det är hela skrovet. Bara att vara i närheten av båtar i vattnet skrämmer mig.
Ju större båt desto värre.
Har haft mardröm om att jag var i ett mörkt hav och ett stort kryssningsfartyg kommer åkandes en meter ovanför mig och jag ser propellrarna komma fram bara nån meter ifrån mig.

Utöver detta är jag ganska normal.

/Micke

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
SimmPsi skrev:
Hade nåt liknande för mig ett tag när jag bar liten, blinkade vid varje telefonstolpe :)

Mcbrud

Guest
Fobier: Kan inte ta i batterier, dock gäller det inte uppladdningsbara.

Kan inte dricka upp den sista slatten i mjölkpaket... :zpy

Gillar: att ta på min pojkväns kuk i tid och otid. Räknas det? :p

Mcbrud

Guest
Hubbabubba skrev:
En konstig sak som jag gör är att när jag går på trottoaren (stavning?) så får jag aldrig gå på gatustenarnas kanter.

Gjorde jag med när jag var liten... :D

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Hubbabubba skrev:
Brukade jag också göra men det har gått över nästan helt nu.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
SimmPsi skrev:
När det regnar så får absolut inte vindrutetorkarna vara nere när man passerar de vita stolparna utan måste befinna sig någonstans på rutan så att säga. Annars är det verkligen kört!

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Har haft folk i bilen som duckar lite när man åker under en gatlykta. Man ser i ögonvrån hur de sitter och guppar med huvudet. :D

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Glasspinnar skrämmer mig. Folk som biter på/sönder glasspinnar ska brinna i helvete. Finns nästan inget värre än blöta skosnören *huga* :skrämd :eek:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha