Udda intressen

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag lirar e-dart (kastar som vanligt men elektronisk tavla) tillsammans med ett gäng andra i Swinging Bells. För tillfället har vi trillat ner en serie (Div II efter rävspel från 3 andra lag :mad: ). Ska efter denna säsongen gå upp i Div I igen. Målet är att ta oss till Elitserien inom kort. Just nu dominerar vi stort i serien med ledning i ligan samt besätter 1,2 o 3 platsen i individuell ranking. Den som vinner rankingen blir outstanding player och tas ut till kvalet för landslaget. Min bror ska jävlar inte få den äran! :mad: Jag ligger tvåa....:(

Det går att följa våra bataljer (som oftast sker på helger) på e-dartsverige.com

Individuell ranking

Omgångens resultat

Last edited:

Alfetta

Nybörjare
Gick med
26 Apr 2008
Hoj
Yamaha Thundercat
Alfa Romeo gillar jag, DET brukar folk däremot tycka är udda ;)

Det ÄR udda, jag lider av en besynnerlig hat/kärlek till det märket, emellanåt älskar man den bilen över allt annat och emellanåt vill man bara sänka ner den i närmsta träsk :va
Sedan är jag med i frivilliga sjöräddningen, udda eller ej? tidskrävande iaf...
/Kaj

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Spelar paintball både rec och sup-air är väl det man hinner med ibland förutom mcn

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Har tävlat i skytte å segelflyg, kan knyppla, stirka, virka å gillar att sy, bakar mer än gärna, älskar att jobba med motorsåg, tycker om att gräva dammar i mors trädgård, snickrar gärna saker, knöt massor med flygor en gång i tiden (men lärde mig aldrig fiska med dom) och byggde massor med plastmodellflygplan, och även 1 R/C-plan, som jag dock aldrig provade.
Att jag har fler timmar i garaget än i tv-soffan är väl knappast udda i det här sällskapet? :hihi

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
När jag var yngre höll jag på med lajv. Alltså att man drar ut i skogen och leker medeltid. Låter jävligt skumt kanske men en gång när var vi var ute och gick som bönder så började de lukta illa, riktigt illa. Sen dök det upp en 2,5 meter lång orch och ett gäng vättar. De hade smetat in sig i surströmming för att få "rätt" lukt. Hittar ingen bild på gänget med det var utanför Norrtälje kanske år 2000, om någon var där.

Mycket roliga minnen har man fått i alla fall. På en überseriöst lajv hörde jag i alla fall 6 olika språk förutom svenska. Typ svartiska, alviska m.m.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tändkuleträbåten, motortorpedbåten, gammelmercan. Gillar att jobba med händerna.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Är väl ingen hobby kanske, men jag läser en femårig universitetsutbildning och kommer att ta ut en yrkesexamen i trädgårdsvetenskap.
Sen tränar jag kung-fu, röker pipa, läser filosofi/poesi, gör silversmycken ibland, men mesta delen av min tid lägger jag nog på att snacka skit och kröka...
Sen brygger jag en hel de mjöd också. Bland de mer udda saker jag gjort är nog att göra eget lim av älghud.
Dessutom är jag allmänt fascinerad av gamla saker, rakar mig med en gammal säkerhetshyvel, fotar med en systemkamera från 70-talet och på skrivbordet ligger en nyrenoverad reservoarpenna från -46

Du måste vara den sista hippien.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Okok. Jag är sen sucker på narkotikahandeln i sydamerika. Intresset väcktes när jag såg filmen "Traffic". Sedan dess har det lästs otaliga böcker om kartellerna, Escobar, smuggling, amerikansk drogpolitik osv.....

Kan rekommendera en bok som heter Mr Nice (av Howard Marks, självbiografi)

Kanske inget som tar enormt mycket av min tid, men har jag inget bättre för mig så läser jag gärna en bok eller kollar nån gammal dokumentär om det här.

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag samlar på 5kronor från -72, höll på med modellflyg men tvingades sälja allt för att ha råd till hyran en månad. Håller på med gamla Folkvagnar (bubbla och en beachbuggy) och ska väl snart sätta ihop en räsermotor för att kunna leka på dragstrippen. 19.006 / 106kmh är inget som imponerar direkt.
Spelar en del datorspel och samlar på DVD filmer.
Har byggt en potatiskanon som jag har i mitt garage men skjuter bara tvättsvampar med den, har ett 5.5mm luftgevär som är rätt skoj det med.

Solid snake

Guest
Brukar sitta och titta upp i himlen på natten med kikare, ska köpa mig ett teleskop när jag har råd.

Skywatcher 20x80 kikare kör jag med.

Innan var det flugfiske och binda egna flugor.

Men jymden är mer intressant, tycker jag.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag vet inte om det är så värst udda men jag samlar på RPG-spel till gamla Playstation 1 :tummenupp Sedan var jag inne i en samling av utländska pengar men den har jag tagit en paus med (har förövrigt pengar ifrån dom flesta EU-länder innan de införde euro).

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Konspirationer , man kan roa sig rätt kungligt med sådana också:D .

För några år sen tog jag jobb på en större båtillverkare på städavdelninge , deep undercover.
Jag knalla omkring o me svabb och begrundade omgivningen - så kul har jag aldrig haft - men det skulle bli ännu bättre.

En städnisse ses av omgivningen som idiot , jag var och är långt värre än jamesbond när jag sätter igång.
Jag hade alltså jävligt kul för jag var vassare än dom flesta högt uppsatta konstruktörerna.

"Lilla städponke - kom så skall jag visa vart hur lampknappen fungerar...":pannkyss

:D , jo visst.

Det samma gällde brudar , jag är ytterst kräsen och är van vid fina kap , brudar som såg mig i denna yrkesroll
trodde jag var ett mongo som var desperat...
Problemet var att dom skulle blitt fimpade på stubinen fast jag var Vd för Saab.

Min kontraspiongae avdelning noterade det mesta , så även en galen stalker brud , Monstret.
Det var flera sen tidigare men nu uppstod möjligheten att ha riktigt kul.

Vid proffesionell konspirationsverksamhet gäller det att vara totalt imbecill utåt så ingen
anar nått - arbetet som svabbnisse gav denna fasad...

Vidare gäller det att inte märkas alls när man samlar information.
Jag identfierade först skvallerfolket på hennes avdelning.
Sedan spridde jag rykten hos dom och dom nådde Monstret som planerat inom en tid.
Först värdelös information bara för att få reda på att Monstret reagerade.

Hon var ju jävligt intresserad , detta pågick under väldigt lång tid.

Pararellt arbetades det på andra nivåer också - bruden höll ju koll på mig.
Jag var inte intresserad men fann läget mycket delikat att köra en tung psykologisk operation.

T.ex var en notis i tidningen om en mc olycka mycket användbar - då tog man sig till jobbet som en ninja utan
att upptäckas , sedan var man tvungen att jobba som ninja me spannen o svabben för att vara osynlig.
Efter några dagar var monstret mycket orolig.

Det var då ytterligare en pusselbit information kom fram.

Jag kom till jobbet med min kollega , vi skulle ha möte me dasssvabb avdelningen.
Min kollega gick in till chefen , och flög ut lika fort igen.
Jag "Va?"
NN "Chefen har mörka ringar under ögonen o säga att han hatar sitt jobb o mötet är inställt!"
Jag "???"
NN "Han yrar om att han är jävligt trött på två personer och vill sluta"
Jag "?????"

Monstret hade på grund av att jag hållt mig undan efter notisen om mc olyckan i tidningen
stuckit till chefen på min avdelning och gnällt - han gick i taket - "inte svabbaren för helvete"

Det betydde att dom kände varandra.

Nu var båda två sura på mig, chefen var väl sotis o hon som vanligt.

Liknande inträffade vid andra tillfällen , då kunde chefen ringa om jag var på jobbet.
Han hade sett att monstret var på gott humör så han visste att hon sett mig.

Monstret var helt limmad i detta läge - så jag kom på den ljusa ideen att skicka en tårta till hennes arbetsplats
på hennes födelsdag , tårtan var inte adresserad till henne men tack vare en hel del information om musiksmak,mentala status
och annan information kunde jag sätta in ett brutalt psykologiskt kärnvapen mitt i pallet på Monstret.

Fullträff - hon blev galen , hon kände på sig att jag på nått sätt avslöjat henne.
Hon var dökär i en svabbsnubbe

Hennes kollegor var ju normala så dom reagera knappt utan ville bara kela.
Hennes kollegor fatta ju ingeting när hon blev totalt galen.

Efter en viss tid var det dags att träffa ground zero inne i hjärnan.
Jag spred nu ut ett rykte att jag inte alls var svabbare utan jobbade med nått helt annat.

Nu var det bara att vänta...

När ryktet nått henne drog hon till tidigare nämda chef och sa "Ta hit han"
En dag var jag tydligen såld - till Monstret.
Chefen kom förbi o morrade lite och jag insåg att nu var fan goda råd dyra.
Han hade gett mig till henne...

Jag ratade henne totalt.

Chefen ringde efter nån dag och undra om jag var fikus,hade hjärncancer eller nått annat?

Då ploppade oplanerat ur min käft att jag träffat en vacker polis i hennes hemby o hon är med barn o vi ska köpa villa
, detta sade han till henne..."Nä tyvärr han har en brud - tydligen polis - o kommer härifrån...bla bla.."

Till en galen stalker brud...

:D

Jag skulle inte velat vara snutflicka i hennes hemby om man säger som så....

Monstret var bara en smula av hela historian , jag arbetade på flera fronter samtidigt och spelade ut motståndare mot varandra
utan att nån förstod något.

Jo - by the way - det fanns en del polisflickor i hennes hemby...

Dom fick det inte lätt

Solid snake

Guest
Vad ser man då? Funderar själv på att köpa nåt i den stilen.

Här är en:
http://www.optical-systems.com/skywatcher-150750mm-peq32-teleskop-p-5145.html

Mycket billigare än jag trodde.
Med kikare ser man inte så himla mycket, förutom tusentals fler stjärnor.

Kollade iofs på mars i vintras, det kändes häftigt.

Jupiter kan man också se.

Månen ser också rätt intressant ut med en kraftig kikare, tycker jag.

Men ett riktigt teleskop hade varit på sin plats så man kan se andra galaxer och planeterna i närbild.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Med kikare ser man inte så himla mycket, förutom tusentals fler stjärnor.

Kollade iofs på mars i vintras, det kändes häftigt.

Jupiter kan man också se.

Månen ser också rätt intressant ut med en kraftig kikare, tycker jag.

Men ett riktigt teleskop hade varit på sin plats så man kan se andra galaxer och planeterna i närbild.

Den här då:

http://www.blocket.se/vi/17875160.htm?ca=11_s

Kolla bilden han tagit med den. Rätt coolt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC