Udda intressen

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Intresse och intresse, men jag läser alltid dödsrunorna i tidningarna oavsett om jag är i Sverige eller utomlands.

Gillar även att gå på kyrkogårdar. Den vackraste jag har besökt är den judiska kyrkogården i Nice.

Den mest välskötta finns på Guernsey, en krigskyrkogård för stupade tyska soldater under ockupationen.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Höll på med fäktning ett kort tag - sabel. Men det var måånga år sedan. Blev intresserad av elekronik och datorer redan i späd ålder - hackade mig in på mitt första system runt -79 nångång (nä, inga fulgrejer - bara för att testa säkerheten). Byggde telefonbuggar och trådlösa modem, samt ett helt gäng med kabel-TV-dekoders. Det har suttit i sedan dess, även om konstruktioner och schema-ritning tillhör det förgångna sedan säkert 15 år.

Hade en period av fiskeintresse. Ägnade mig åt flugfiske av aborre och gädda - lite svårare och roligare än att kasta drag. Gjorde egna flugor.

Jag samlade på gamla datorer och hade en imponerande samling. Nu är det bara hemdatorerna från 80-talet som är kvar och en pdp8 i 19" rack som härstammar från "MAS" (ni från Skåne vet vad det är).

Numera är det förstås hojåkning i blygsam skala och mycket husrenovering, meka bilar och annat som är av nödvändighet.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Är väldigt intresserad av elektronisk dansmusik, psytrans i synnerhet. Kan rabbla artister, labels och sånt i evigheter om jag träffar en likasinnad. DJ:ade en del på hobbybasis innan men har pga platsbrist nu förpassat grejerna till vindsförrådet. På senare tid har jag börjat intressera mig för partikelfysik, hur konstigt det än kan låta. Finns en uppsjö av intressanta böcker som även en lekman som jag förstår. Och, om jag flyttar ut på landet nån gång ska jag också skaffa teleskop.

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
I kronologisk ordning...
- Modellflyg
- Hoj
- Jänkare
- Musik
- Webbtomte (blev sen yrke)
- Modellflyg
- Tävlade i bangolf
- Opensource utveckling
- Musik
- Hoj
- Tävlar nu i simracing

Jag fastnar stenhårt i allt jag blir intresserad av, på gott och ont... :gnissla
Allt kombinerat med jobb, familj och hus...

GAAAAHHH VAR ÄR MIN FRITIIIIID!!!
/Danne

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Känner mig otroligt lättad!!! trodde fan att jag höll på med en udda hobby så man fick nästan smyga ut RC grejjorna till bilen när man skulle ut och åka,(jag bor i urskogen ute på landet)

Nästan så det är sveriges nationalsport man håller på med jämfört med många andra hobbyn :D
Nu kan jag nog sova gott om natten:)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vem sköts tyskarna av sa du?
Tyskarna kanske? :brynad

Någonting i stil med en femtedel av alla tyska soldater som dog under andra världskrigets sista år avrättades av sina egna. För desertering, ordervägran och liknande.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Har samlat på hoyor men nu blir det inga fler, jag bor redan i en jävla djungel. Dansar även Lindy hop och kanske till hösten authentic jazz. Och så samlar jag på förstaupplagor av svenska Asimov-böcker. Fast hojen är nog det största intresset.

Jag skulle vilja börja med paintball och så skulle jag vilja fiska mer.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC