Svar på orden fega ur så sa du själv att du inte vågade köra sh längre.nikke skrev:och du hade åkt runt på en 97a som hade gått 5000 mil om det inte hade varit för mig, var det inte så? för mer stålar än vad din 99a kostade...
förresten så förstår jag inte vartifrån ordet feg kommer med i sammanhanget, för att jag krängde cykeln då menar du? möjligen för att jag nämde vid nått tillfälle att det är hyfsat riskabelt och köra på det sättet som man kör?, Men om då jag är feg så måste du som trillade av cykeln på en raka vara något mycket mer skämmigare ord än feg iaf!
men till huvudsaken, att trilla av cykeln är väl ändå inte klota, när den bara kanar...? rätt lr fel?
kan förresten tillägga att om du kan motivera en försäkringskostad på 2500 i månaden, för att åka ca 1 gång i veckan på ett bra sätt så skall jag överväga o köpa mig en ny plastraket. men bespara mig kommentaren, det är ju kul, för det vet jag redan. Jag har svårt att själv tycka att 625 kr åkturen även om det är en skön känsla, är värt pengarna. Och då e inte soppa lr värdeminskning/ slitage medräknat.
för du går väl ändå inte runt o tror att jag sålde min cykel för att du halkade av din? fast när jag tänker efter så var faktiskt cykeln såld 1 vecka innan du krashade, så nu var la det utagerat.
Du sa att du kände på dig att du skulle klota om du fortsatte.
Jag anser att om man slutar att köra för att man tror att man ska klota e att sluta för att man e rädd för att klota = fega ur (eller vara smart om man ser det från en annan synvinkel).
Anledningen till mitt kanske överdrivna på hopp var att jag blev förbannad på ditt inlägg.
Du menar att om hojen å jag hade kanat åt ett annat håll typ rätt in i en stolpe så hade det varit en klotning? Hade hojen ´kanat av vägen 2 m tidigare hade den åkt rakt in i en kupol brunn å antagligen sett en hel del värre ut, hade det varit en klotning då???
Daniel drog rakt in i baken på en bil, men den studsa aldrig. E det heller ingen klotning???