Uddevalla Klubb???

Rösta vilket av dessa namn som är bäst på våran framtida klubb...

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Fd älskare med en CBR 600 -99
nikke skrev:
och du hade åkt runt på en 97a som hade gått 5000 mil om det inte hade varit för mig, var det inte så? för mer stålar än vad din 99a kostade...

förresten så förstår jag inte vartifrån ordet feg kommer med i sammanhanget, för att jag krängde cykeln då menar du? möjligen för att jag nämde vid nått tillfälle att det är hyfsat riskabelt och köra på det sättet som man kör?, Men om då jag är feg så måste du som trillade av cykeln på en raka vara något mycket mer skämmigare ord än feg iaf!

men till huvudsaken, att trilla av cykeln är väl ändå inte klota, när den bara kanar...? rätt lr fel?

kan förresten tillägga att om du kan motivera en försäkringskostad på 2500 i månaden, för att åka ca 1 gång i veckan på ett bra sätt så skall jag överväga o köpa mig en ny plastraket. men bespara mig kommentaren, det är ju kul, för det vet jag redan. Jag har svårt att själv tycka att 625 kr åkturen även om det är en skön känsla, är värt pengarna. Och då e inte soppa lr värdeminskning/ slitage medräknat.
för du går väl ändå inte runt o tror att jag sålde min cykel för att du halkade av din? fast när jag tänker efter så var faktiskt cykeln såld 1 vecka innan du krashade, så nu var la det utagerat.
Svar på orden fega ur så sa du själv att du inte vågade köra sh längre.
Du sa att du kände på dig att du skulle klota om du fortsatte.
Jag anser att om man slutar att köra för att man tror att man ska klota e att sluta för att man e rädd för att klota = fega ur (eller vara smart om man ser det från en annan synvinkel).
Anledningen till mitt kanske överdrivna på hopp var att jag blev förbannad på ditt inlägg.
Du menar att om hojen å jag hade kanat åt ett annat håll typ rätt in i en stolpe så hade det varit en klotning? Hade hojen ´kanat av vägen 2 m tidigare hade den åkt rakt in i en kupol brunn å antagligen sett en hel del värre ut, hade det varit en klotning då???
Daniel drog rakt in i baken på en bil, men den studsa aldrig. E det heller ingen klotning???

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
Wolfskin skrev:
Svar på orden fega ur så sa du själv att du inte vågade köra sh längre.
Du sa att du kände på dig att du skulle klota om du fortsatte.
Jag anser att om man slutar att köra för att man tror att man ska klota e att sluta för att man e rädd för att klota = fega ur (eller vara smart om man ser det från en annan synvinkel).
Anledningen till mitt kanske överdrivna på hopp var att jag blev förbannad på ditt inlägg.
Du menar att om hojen å jag hade kanat åt ett annat håll typ rätt in i en stolpe så hade det varit en klotning? Hade hojen ´kanat av vägen 2 m tidigare hade den åkt rakt in i en kupol brunn å antagligen sett en hel del värre ut, hade det varit en klotning då???
Daniel drog rakt in i baken på en bil, men den studsa aldrig. E det heller ingen klotning???

det här kan man diskutera i all evighet, men jag anser att en klotning är när cykeln rullar som ett klot varav uttrycket klotning. skall man sätta korrekta namn så har du kanske gjort en glidning, och daniel helt enkelt klaschat, enligt min mening. kör lugnt...
mvh Niklas

Last edited:

Zesse

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Yamaha FZR1000 -89
nikke skrev:
det här kan man diskutera i all evighet, men jag anser att en klotning är när cykeln rullar som ett klot varav uttrycket klotning. skall man sätta korrekta namn så har du kanske gjort en glidning, och daniel helt enkelt klaschat, enligt min mening. kör lugnt...
mvh Niklas
Inte för att vara näsvis eller så, men ordet "klotning" är stockholmsslang på "vurpa". Och vurpa betyder ju i stora drag "att ramla", så jag ser inte något fel i att kalla wolfskins "glidning" för klotning. :crash

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Zesse skrev:
Inte för att vara näsvis eller så, men ordet "klotning" är stockholmsslang på "vurpa". Och vurpa betyder ju i stora drag "att ramla", så jag ser inte något fel i att kalla wolfskins "glidning" för klotning. :crash
Då var det avklarat. Sluta bråka nu...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Zesse skrev:
Jo men va fan, detta är ju ett forum för folk som är intresserade av samma saker. Det är väl ändå meningen att det ska vara kul... Då vill man ju inte höra folk bli ovänner över sådana triviala saker som definitionen av ordet "klota"... Eller höra folk kasta skit på varandra... Meningslöst. Det finns så mycket problem i samhället idag ändå. Visst alla kan inte komma överens, men man måste ändå kunna ha överseende med att vi alla är individer. Klarar man inte av en person så är det väl bara att umgås och prata med den personen så lite som är nödvändigt? Eller?

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
:tummenupp
Firefly skrev:
Jo men va fan, detta är ju ett forum för folk som är intresserade av samma saker. Det är väl ändå meningen att det ska vara kul... Då vill man ju inte höra folk bli ovänner över sådana triviala saker som definitionen av ordet "klota"... Eller höra folk kasta skit på varandra... Meningslöst. Det finns så mycket problem i samhället idag ändå. Visst alla kan inte komma överens, men man måste ändå kunna ha överseende med att vi alla är individer. Klarar man inte av en person så är det väl bara att umgås och prata med den personen så lite som är nödvändigt? Eller?

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Fan jag får inte tag i någon som kan svara på mina frågor...
Får väl gå direkt på sak.
Vet nån hur jag kan få kontakt med nån i hells A styrelse?

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Wolfskin skrev:
Hmm, det finns en tidning som dom har, esey rider eller nåt. I den står E-mail adress och troligen telenr. Dom annonserar i alla fall "godkända" namn där...

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
sanntur skrev:
Hmm, det finns en tidning som dom har, esey rider eller nåt. I den står E-mail adress och troligen telenr. Dom annonserar i alla fall "godkända" namn där...
Ok, tack.
Kan man köpa den på Ok/Q8 tror du???

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Äntligen har jag hittat några nr...
Ringer imorgon å kollar upp så mkt som möjligt...

Zesse

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Yamaha FZR1000 -89
Firefly skrev:

Eyeyey... lugn och fin... jag försökte bara få ett slut på tjaffset.. Jag stör mig lika mycket som du när det grälas här.. tänkte bara försöka få stopp på det.. Alright?

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Klubb!!

Member of Ceritus MC = Vi har BÅDE klubb och PRESIDENT!! BARA att ansluta sig!! ELLER?? :Bugar

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Wolfskin skrev:
ja, jag har kontakter inom HA....

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Ravetrancer skrev:
ja, jag har kontakter inom HA....
Då får du ett PM av mig så snart allt har kommit i ordning här. Tack.

Förresten så kommer vi kanske snart ner på den där fikan du utlovade.

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Har snackat med Red Devils.
Dom tyckte väl att Coast Devils var lite likt.
Men dom jag snacka med var från trelleborg å sa att jag ska prata med dom i gbg...
Jag fortsätter sökandet, har äntligen fått numret till Zillen...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Wolfskin skrev:
Har snackat med Red Devils.
Dom tyckte väl att Coast Devils var lite likt.
Men dom jag snacka med var från trelleborg å sa att jag ska prata med dom i gbg...
Jag fortsätter sökandet, har äntligen fått numret till Zillen...
Jag tycker vi skippar devils... Jag ser inte kopplingen mellan devils och motorcykelåkandet... Eller är det bara jag?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj