Ullis först över linjen!!??

Status
Ej öppen för fler svar.

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
Ville bara ha lite vittnen som kan intyga att ullis va över linjen före nr;46 (blue devil) som desutom trillade i sista böj när mål dommeran flaggade....
när Ullis sen läser resultaten så ser hon att nr;46 är före henne i resultat listan men bryr sej inte mer om det, för det är ändå inget annat som hade stämt med listorna under helgen och tar för givet att människorna som håller i tävlingen ser vad som händer och vem som kommer i mål osv.....

i onsdags ringer ullis till eva gödke som är dommare för tävlingen på anderstorp, eva säger att detta hade hon ingen anning om men ska kolla upp det genast... (ullis fråga desutom eva direkt efter hon kommit in i depån efter racet och då sa eva "down is out")
torsdag och ullis ringer eva igen, eva säger nu att ullis borde lagt en protest...
protest!!!! borde inte killen med flaggan se vem som trillar 30 meter innan linjen och vem som är först över???? +en protest kostar 300 spänn att lägga..
ska vi som är förare hålla reda på vilken ordning vi kommer i mål och osv.!!!???
jag fattar inte detta???

sen säger eva att 125jr körde bara 11 varv? varför blev inte ullis och hallblad flaggade fören 12 varvet?? 12varv vilket dom skulle köra från början?
har puckona stängt tid tagningen efter 11 varv och desutom inte flaggat så är det fan den som är först över linjen på det 12 varvet som gäller.

har jag fel???

jag har varit på moppe race som varit bättre arrangerade än detta...

har typ tidtagningen, airfens osv osv osv. också att gnälla på men pallar inte dra upp mer.....

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Låter ju märkligt. Om det kan hjälpa finns det dokumenterat på bild när killen som Ullis gick i närkamp med ligger på backen..?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
det verkar inte varit LITE klyddigt där
Lider med de drabbade tyvärr var jag hemma när detta "hände"
Men har ni tur så finns allt på film :gnissla
Hoppas detta löser sig

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bikerbitch skrev:
Låter ju märkligt. Om det kan hjälpa finns det dokumenterat på bild när killen som Ullis gick i närkamp med ligger på backen..?
Ketogan har det ju på film

Json

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR 600
Det är ju helt sanslöst!

Vi var många på läktaren som såg vad som hände.

Det verkar inte vara mycket som har fungerat...

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Tyvärr så hjälper detta inte ett smack.
OM inte protesten är inlämnad, så kan "felet" inte rättas till i efterhand. Oavsett om det finns på video.
Var ute för detta -99 på Sviesta, då en kille placeringen bakom mig kanade över mållinjen. Eftersom ingen protest kom in så fick han behålla sin placering.
(denna kullkörning skedde precis framför domare, tidtagning o tävlingsledning)

-98 i finland på SO körde vi för många varv.
Det spelade heller ingen roll. Det var bara ett bonusvar eftersom resultaten togs från föregående varv. Att jag sen hade planerat min körning efter varvtavlan och tog 2 killar på sista varvet spelade ingen roll....inga poäng för min del.

Surt???
Javisst men det verkar var så här i svensk roadracing.
Jag har stångats blodig mot vissa i LMS och i Hylling utan resultat under min karriär.
Synd att se att problemen fortfarande finns kvar.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Visst var Ullis före 46:an i mål. Det kan jag intyga då jag såg det med egna ögon, liksom säkert många andra. Dock så verkar det på din beskrivning att loppet enligt Eva flaggades av varvet före det då "blue devil" körde på Ullis, och i så fall spelar det ingen roll.

Men det hela verkar redigt snurrigt. Det ger ingen bra reklam för RR-sporten till dom unga om det ska vara så här oklart.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Man blir ju bara så less över att höra detta här... Han gick ju klart och tydligt i backen innan linjen...

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Där var ingen målflagg ute på 11'e varvet, #46 vurpade innan målgång på 12'e. De kan knappast hävda att loppet är färdigkört ens efter rätt antal varv om de inte flaggar, än mindre om det är ett varv för tidigt.

ARC är årets skämt.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Tyvärr är det så att det är antalet varv som gäller (om jag har förstått detta rätt). Spelar ingen roll om det flaggades eller inte.
Så om denna killen körde omkull på varv 12, gäller ändå resultatet från varv 11.

Surt som busen men tydligen helt enligt reglementet.
(det moraliska och sunt förnuft spelar tyvärr inte i samma liga som reglementet......)

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
De skulle ju köra 12 varv... Men de började flagga av folk på 11'e som det verkar, men inte Ullis och de som låg före vad jag såg(letade efter flaggan frenetiskt..) Att de sedan tar ställningen från det varvet är katastrofalt.

Catman skrev:
Tyvärr är det så att det är antalet varv som gäller (om jag har förstått detta rätt). Spelar ingen roll om det flaggades eller inte.
Så om denna killen körde omkull på varv 12, gäller ändå resultatet från varv 11.

Surt som busen men tydligen helt enligt reglementet.
(det moraliska och sunt förnuft spelar tyvärr inte i samma liga som reglementet......)

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
!? Jag tog för givet att de visste vad de skulle göra med 46an samt hur många varv loppet var på. Ullis var först över linjen och den som inte inser det kan lägga ner verksamheten och börja pyssla med något annat!!! :mad:

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
De verkar varit påverkade av droger på Anderstorp... :fatta!
Jag körde Rookie 600 där. Jag läste av varvtavlan och den visade 2 (två) varv kvar och planerade min körning efter det, men när jag passerade mållinjen nästa gång så flaggade de målflagg samtidigt som varvtavlan visade 1. :dummer
Läste av min laptimer efter racet och konstaterade att vi kört som vi skulle, nämligen 12 varv. Hur svårt är det att räkna nedåt från 12? :va

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Inte mycket till bevis, men till arkivet.. eller något..

Bifogat

• arc-r-2004-125j250sp-0050.jpg
    arc-r-2004-125j250sp-0050.jpg
    39.6 KB · Visningar: 186
  • arc-r-2004-125j250sp-0055.jpg
    arc-r-2004-125j250sp-0055.jpg
    77.6 KB · Visningar: 255
  • arc-r-2004-125j250sp-0057.jpg
    arc-r-2004-125j250sp-0057.jpg
    49 KB · Visningar: 197

DP #70

Fattig student
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Yamaha TZ250 -04, Honda CBR100RR -08
Det här var inte särskilt oväntat!!!

Förra året på EM:et så kom jag tydligen inte i mål, fast alla , inkl. kommentatorer, såg när jag gick i mål. Jag var inte varvad eller nåt liknande. Det var tydligen nån funktionär som hade sett mig köra in i depån och bryta. :dummer
Allt detta hände mig samtidigt som en italienare som hade kraschat kom i mål fast han kom in på skamkärran, han kom inte ens sist i resultatlistan!

Samma sak gällde där, man skulle lämna in en protest för att dom skulle göra nåt, men jag tänker inte betala för deras fel!!! :kocko

Man skulle kunna säga att förtroendet för ARC är helt bortblåst.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
DP #70 skrev:
Det här var inte särskilt oväntat!!!

Förra året på EM:et så kom jag tydligen inte i mål, fast alla , inkl. kommentatorer, såg när jag gick i mål. Jag var inte varvad eller nåt liknande. Det var tydligen nån funktionär som hade sett mig köra in i depån och bryta. :dummer
Allt detta hände mig samtidigt som en italienare som hade kraschat kom i mål fast han kom in på skamkärran, han kom inte ens sist i resultatlistan!

Samma sak gällde där, man skulle lämna in en protest för att dom skulle göra nåt, men jag tänker inte betala för deras fel!!! :kocko

Man skulle kunna säga att förtroendet för ARC är helt bortblåst.

Borde man inte ha nån typ av målfoto i roadracing? Inget snack liksom....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag