Ullis först över linjen!!??

Status
Ej öppen för fler svar.

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Aprilia rsw 125, yamha yz250
" JAG säger bara det om inte protesten är inlämnad efter 30 min så kan man inte komma med protesten efter en vecka!!!!
(Fick ni inte lära er det på licenskursen) "

Sant ju!!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
BlueDevil skrev:
" JAG säger bara det om inte protesten är inlämnad efter 30 min så kan man inte komma med protesten efter en vecka!!!!
(Fick ni inte lära er det på licenskursen) "

Sant ju!!

Förvisso.
Men det är fortfarande ett snorkigt svar och inte helt rättvist. ARC gjorde fel som inte flaggade av vid rätt tidpunkt och om de hade gjort allt rätt så skulle du vart utan poäng.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Det hela hänger på att jag mfl. (alla vad jag vet..) inte såg någon flagga ute på 11'e varvet. Speciellt inte vid den tidpunkt BD och Ullis passerade, det hade vi stenkoll på eftersom vi inte hade en aning om hur länge de kört.

Om du säger att du såg flaggan på 11'e varvet bara för att skyla över ditt tarvliga beteende genom att visa glädje över ARC's misstag är du ute på djupt vatten.

Vilka var de "andra". Du låg väll inte bakom någon vid mållinjen på 11'e varvet!? Och Du hade Ullis en bit bakom, hur såg du och vem såg du gasa vidare efter att du sett flaggan?? Det normala hade ju varit att slå av och inte upptäcka misstaget förräns du blivit passerad, eller iaf. upphunnen av Ullis.

/Joakim

Race ace

Killen med de röda stövlarna
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
GSX750R -97
Jag var inte där men så som jag kan tänka mig att det gick till är:

Måldomaren har inte koll på fältet utan börjar flagga av loppet mitt i fältet. Då vissa bara kört 11 varv. Den fadäsen gör att de som flaggats av slutar kämpa om platserna. Domaren kommer på att det kanske blev lite fel, men för att göra det så rättvist som dom tror att det kan bli måste dom då räkna resultatet från det varv där dom flaggade alltså varv 11.

EX. Den som låg på 6:te plats när dom flaggar av på varv 11 slutar kör. Han/hon blir omkörd av tre "man". Skulle man då räkna reultatet från varv 12 kommer han/hon ligga på 9:de plats.

Så tror jag dom resonerat.

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Slut!!

Kolla nu är det allt mot mig igen för att ARC gjorde fel!!! Vet ni vad ja trycker Ring till ARC Eva eller vem fan som helst och koll vad de säger... Vad ja tror de kommer svara är "lämnade ni in en protest?" Jag trodde inte
att det var viktigt för att ni inte lämnade en protest!!!
Ett poäng fler eller mindre gör vel inge, det kommer mer
tävlingar.. Det är väldigt Omoget att sitta där o trycka ner mig för ARC gjorde fel!!!!!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
BlueDevil skrev:
tävlingar..

Dåså! Om det är värre än så kan man väl försöka rätta till det hela?

//@

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
BlueDevil skrev:
Kolla nu är det allt mot mig igen för att ARC gjorde fel!!! Vet ni vad ja trycker Ring till ARC Eva eller vem fan som helst och koll vad de säger... Vad ja tror de kommer svara är "lämnade ni in en protest?" Jag trodde inte
tävlingar.. Det är väldigt Omoget att sitta där o trycka ner mig för ARC gjorde fel!!!!!
Men ingen klandrar ju dej för att ARC gjorde fel, det vi hänger upp oss på är din taskiga attityd. Ödmjukhet har aldrig dödat nån, testa det nån dag!

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Jag gillar inte dig, så enkelt är det. Inte fan ska man visa glädje över deras misstag och det faktum att man själv tog poäng när man inte borde. Och jag tror fortfarande inte ett dyft på vad du säger om att det flaggades för er på 11'e varvet, utan att du enbart gör det för att hålla din rygg fri. Det är just det som stör mig oerhört. Hade du sagt att det var helt fel hade allt varit frid och fröjd. Istället drar du historier så du knappt själv reder upp dem.

Over and out

BlueDevil skrev:

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
BlueDevil skrev:
JAG säger bara det om inte protesten är inlämnad efter 30 min så kan man inte komma med protesten efter en vecka!!!!
(Fick ni inte lära er det på licenskursen)
Många Gulliga Hälsningar //Bluedevil #46 :banana

Jag tänkte först inte lägga mig i detta men det blev lite svårt att låta bli nu efter att sett hur man kastar paj....

BlueDevil... hoppas att dina poäng känns bra, jag skulle inte själv må bra över sådana förtjänade poäng.
Men du såväl som alla andra vet ju att tidtagning var löjligt då(r)lig och då komma med ett sånt här inlägg tycker jag är onödigt.
Det verkar nästan som du har lite dåligt samvete.

Du har fått dina poäng var glad för dom så länge du kan.

Till herr & fru Brink.. Det ordnar sig på nästa race.. :tummenupp

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
[KoRn] skrev:
Jag tänkte först inte lägga mig i detta men det blev lite svårt att låta bli nu efter att sett hur man kastar paj....

BlueDevil... hoppas att dina poäng känns bra, jag skulle inte själv må bra över sådana förtjänade poäng.
Men du såväl som alla andra vet ju att tidtagning var löjligt då(r)lig och då komma med ett sånt här inlägg tycker jag är onödigt.
Det verkar nästan som du har lite dåligt samvete.

Du har fått dina poäng var glad för dom så länge du kan.

Till herr & fru Brink.. Det ordnar sig på nästa race.. :tummenupp

Blir ju inge bättre när alla trycker ner mig!!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
BlueDevil skrev:

Som någon påpekade ovan hade troligtvis ingen gjort det om du uttryckt dig och visat lite ödmjukhet och sportmannaskap.

//@

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
[QUOTE='[KoRn]'

Till herr & fru Brink.. Det ordnar sig på nästa race.. :tummenupp[/QUOTE]

tack jag vet det löser sig alltid.
gjorde tråden för att alla skulle veta hur det låg till och sen att blue devil inte skötte det snyggt är hans problem..

racing är racing, 4 tävlingar kvar vi cs på linköping allihopa :hej

ps. ullis tackar för all supporten :kiss

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
BlueDevil skrev:

Du sköter ju dina kort så utomordentligt illa.

Om du bryr dig det minsta om vad andra tycker om dig borde du förstås ha beklagat den uppkomna situationen och uttryckt din förhoppning om ARC´s förmåga och vilja att rätta till sitt misstag.

Jag gissar att du inte är så gammal, men du borde ändå inse att din linje i diskussionen är en återvändsgränd.

Din enda chans till upprättelse är nog att be om ursäkt.

Sorry...

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
OK.... Nu så ber jag om Ursäkt för att ja har varit "spydig, omogen och tasgig"
vill ha ett slut på det här, hoppas att ni slutar med..

// #46

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
BlueDevil skrev:

// #46

:klappar

Fast det verkliga problemet ligger i att Eva Gödke såg incidenten när ullis kom före bd över mållinjen och bd vurpade men sen inte gör något åt saken :kocko

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Fan vad struligt.

Jag fick en gång lära mig då jag tävla med bil följande den hårda vägen (var upp till hög instans)

Målgång är när målflaggan visas för förarna.

Om det så är på varv 10 av 12 eller varv 16 av 12. Så åk alltid tills ni får målflagg. Stirra inte på antalet varv.

Man tycker att arrangörerna ska ha koll och rätta till misstag, men det ligger på förarna att se till att det är rätt och att man lägger in protetst om det inte stämmer. Helt sjukt.

Gissar på att det ligger till samma här inom mc som bil.

Go Ullis go Ullis go Ullis :Bugar

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Såklart, jag är inte ute efter att hänga dig.. :tummenupp

Nu ska jag ringa Eva och fortsätta "terrorn". :tungan

/Joakim

BlueDevil skrev:

// #46

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
BlueDevil skrev:
...men du killen. Istället för att tänka efter lite och kanske fatta själv att du egentligen inte vann loppet så kunde du sagt att vi kan självklart kolla upp detta. Men du skiter egentligen i ARC resultat oxo, för du är ändå inställd på att du vunnit. Det konstiga är bara det att du är den enda som tror att du vunnit, ingen annan här tycker det. Borde du inte tänka efter lite då o hjälpa till lite o visa lite ödmjukhet istället, för det e ju som du säger , ett par påäng e väl inte så mycket. Ge då bort dom poängen för du vann inte loppet.

Fast egentligen så tror jag det är som så att du skulle inte palla med att bli piskad av en TJEJ!!!!!!!

BlueDevil: ARC´s vinnare, våran LOOSER!!!!!

till Ullis:Go Ullis!!! Go Ullis!!! Go Ullis!!!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...