UMCC:s bandagar på Midlanda?

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
OKI, sorry att jag postar i er del av forumet.

Såg att ni planerade för bandag 5-6 juni.

Kan man (icke medlem) anmäla sig på studs någonstans?

Var med ifjol 28:e juni, och det var kanon!

/Uffe

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Roligt att höra att arragemanget var uppskattat.

Håll ögona öppna på våran hemsida UMCC . Så fort cbjorkman får :tummenupp ur. Så kommer en sida att komma upp där inom kort.

Men ingen idé att sätta upp er på någon prel lista. När sidan blir klar får ni anmäla er där.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Suzukiman skrev:
Hur går det med anmälnings sidan Christer ??

Anmälningssidan är det inga problem med. Det som det sitter i är att reda ut den nyuppstådda misären med att If:s trafikförsäkring inte gäller alls på bana (visst pratade vi om detta?) och så hur Martin ska ha det med sin fjädringsinställningskurs.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Skönt att man dumpar IF som försäkringsbolag i sommar då... För någe bandagar lär det ju bli..

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Så vitt jag vet gäller If's trafikförsäkring på bana även i år eftersom de måste ha det enligt lagtexten...
Trafik delen gäller INTE vid tävling eller träning, men det ska gälla vid så kallad allmän körning på inhängnat områden.
Så har jag tolkat JohanFÖKs svar i en tråd på försäkringsforumet här på SH.

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Det är väl flera bolag som försökt ändra så att inte trafikförsäkringen skall gälla på bana :confused: :kocko :va :mad: det är svårt att veta vad som gäller :(

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
cbjorkman skrev:
Anmälningssidan är det inga problem med. Det som det sitter i är att reda ut den nyuppstådda misären med att If:s trafikförsäkring inte gäller alls på bana (visst pratade vi om detta?) och så hur Martin ska ha det med sin fjädringsinställningskurs.

Snacket om trafikförsäkringens vara eller icke vara, är något nytt för mig.
Martin får vi väl :fatta! , vänta dock inte förlänge på hans svar. Då hinner väl löven att vissna.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Suzukiman skrev:
Snacket om trafikförsäkringens vara eller icke vara, är något nytt för mig.
Martin får vi väl :fatta! , vänta dock inte förlänge på hans svar. Då hinner väl löven att vissna.

Ok, hör av dig om du vill veta mer...eller så kan du ringa Andreas M. direkt för det är han som vet mest (har bla varit i kontakt med JohanFÖK).

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Jag klipper in en grej från JohanFÖKs sida:

Praxis idag:

Om du åker på en banåkning eller kursverksamhet som är seriös utan kraschkåpor/tidtagning/slicks/roadracingförare eller annat som inte hör till landsvägshojar så kan du vara väldigt säker på att trafikförsäkringen gäller. Men om det finns förare/hojar som åker runt banan utan reg plåtar/slicks/förare med roadracinglicens eller någon form av tidtagning då börjar du tumma på reglerna när trafikförsäkringen gäller.

Om du har en grupp på 20 personer som alla har en försäkring men att en av dessa har roadracinglicens så riskerar den personen att hela det passet räknas som träning inför tävling. Detta i sin tur för med sig att de andra 19 personerna är helt oförsäkrade och då kan vi prata personliga tragedier ifall det skulle bli en olycka med personliga skador.

Läs mer på www.freespeed.nu

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vee-twn skrev:

Praxis idag:

Om du åker på en banåkning eller kursverksamhet som är seriös utan kraschkåpor/tidtagning/slicks/roadracingförare eller annat som inte hör till landsvägshojar så kan du vara väldigt säker på att trafikförsäkringen gäller. Men om det finns förare/hojar som åker runt banan utan reg plåtar/slicks/förare med roadracinglicens eller någon form av tidtagning då börjar du tumma på reglerna när trafikförsäkringen gäller.

Om du har en grupp på 20 personer som alla har en försäkring men att en av dessa har roadracinglicens så riskerar den personen att hela det passet räknas som träning inför tävling. Detta i sin tur för med sig att de andra 19 personerna är helt oförsäkrade och då kan vi prata personliga tragedier ifall det skulle bli en olycka med personliga skador.

Låter ju logiskt, eller... :kocko
Ok om man kör med tidtagning men vad har slicks och kraschisar med det hela att göra. Att använda däck med mycket fäste och andra kåpor än orginal borde väl få vilket försäkringsbolag som helst att jubla. Visst personskador är ju det som är mest kostsamt men nog borde väl risken för en vurpa vara större för en som kör med 6 år gamla Michelin macadam än för en som kör med nya slicks.

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
RJ skrev:
Låter ju logiskt, eller... :kocko
Ok om man kör med tidtagning men vad har slicks och kraschisar med det hela att göra. Att använda däck med mycket fäste och andra kåpor än orginal borde väl få vilket försäkringsbolag som helst att jubla. Visst personskador är ju det som är mest kostsamt men nog borde väl risken för en vurpa vara större för en som kör med 6 år gamla Michelin macadam än för en som kör med nya slicks.

Som jag förstått så måste man använda lagliga däck ur försäkrings synpunkt, alltså däck som är laglig på vanlig väg. Tyvärr är inte slicks lagliga på väg pga LITE dåligt mösterdjup och texten Not For Highway Use

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Okej, men då ser vi bara till att dom grupper som vi inrättar får den utfomningen vi vill ha.
Vilket borde innebära att vi ev måste inrätta en "licens grupp". Inte nödvändigt personer som har licens, men som är villig/medveten om att man sätter sin trafikförsäkring ur spel om man åker i den gruppen.

Ante M

Team Mortec
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
fz1-s 06 Såld
Vee-twn skrev:

Praxis idag:

De jag har hört är att om man kör en hel dag på bana så räknar försäkringsbolagen de som träning inför tävling. Allså gäller inte trafikförsäkringen :huvet

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Ante M skrev:
De jag har hört är att om man kör en hel dag på bana så räknar försäkringsbolagen de som träning inför tävling. Allså gäller inte trafikförsäkringen :huvet

Alltså tur man har två hojar och licens :)

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Bandagar!!

Suzukiman skrev:
Alltså tur man har två hojar och licens :)

Hej! Hur vart det
-kan man få va med trots att man inte är medlem?
-kan jag köra med med min oregade båge 750R-98 eller måste jag ställa på den?
-blir det en egen grupp för licens/slicks?
-Jag har ju vart med förut och då gick det ju bra!
-I så fall anm. jag mej eller ska jag ringa till nån?
Tacksam för svar, MVH Micke Sedin.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
750-R skrev:
Hej! Hur vart det
-kan man få va med trots att man inte är medlem?
-kan jag köra med med min oregade båge 750R-98 eller måste jag ställa på den?
-blir det en egen grupp för licens/slicks?
-Jag har ju vart med förut och då gick det ju bra!
-I så fall anm. jag mej eller ska jag ringa till nån?
Tacksam för svar, MVH Micke Sedin.

-Vi kommer att reservera X-antal platser åt våra medlemmar, men övriga platser släpper vi till alla som vill anmäla sig.
-Vid bandagar så har ju trafikförsäkringen gällt förut, och för att den ska gälla måste hojen vara påställd. Vad som nu händer om inte trafikförsäkringen gäller vid bandagar kan nog endast ditt försäkrningsbolag svara på.
-Om man åker i en "licens grupp" så har man ju sin licens som försäkring. Om det nu blir någon licens grupp är ännu inte bestämt.

PMá mig om du vill ha ytterligare info...

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Midlanda

Vad kommer det att kosta?

Ja kan vara intresserad av träning om ni har plats över.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Steny skrev:
Vad kommer det att kosta?

Ja kan vara intresserad av träning om ni har plats över.

Jag är som sagt tidigare åxå intr. så sätt upp mej på (Hang-aroundlistan) :tummenupp Ska man beta nu eller då man är där på banan?

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Viktigt för alla att förstå att vi ännu inte tar emot några anmälningar. Listan kommer att inom kort komma upp på våran hemsida. När den väl gör det så går det bra att anmäla sig. Då kommer också pris och övrig info att finnas tillgänglig

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!