Suzukiman skrev:Hur går det med anmälnings sidan Christer ??
cbjorkman skrev:Anmälningssidan är det inga problem med. Det som det sitter i är att reda ut den nyuppstådda misären med att If:s trafikförsäkring inte gäller alls på bana (visst pratade vi om detta?) och så hur Martin ska ha det med sin fjädringsinställningskurs.
Suzukiman skrev:Snacket om trafikförsäkringens vara eller icke vara, är något nytt för mig.
Martin får vi väl , vänta dock inte förlänge på hans svar. Då hinner väl löven att vissna.
Låter ju logiskt, eller... :kockoVee-twn skrev:Jag klipper in en grej från JohanFÖKs sida:
Praxis idag:
Om du åker på en banåkning eller kursverksamhet som är seriös utan kraschkåpor/tidtagning/slicks/roadracingförare eller annat som inte hör till landsvägshojar så kan du vara väldigt säker på att trafikförsäkringen gäller. Men om det finns förare/hojar som åker runt banan utan reg plåtar/slicks/förare med roadracinglicens eller någon form av tidtagning då börjar du tumma på reglerna när trafikförsäkringen gäller.
Om du har en grupp på 20 personer som alla har en försäkring men att en av dessa har roadracinglicens så riskerar den personen att hela det passet räknas som träning inför tävling. Detta i sin tur för med sig att de andra 19 personerna är helt oförsäkrade och då kan vi prata personliga tragedier ifall det skulle bli en olycka med personliga skador.
Läs mer på www.freespeed.nu
RJ skrev:Låter ju logiskt, eller... :kocko
Ok om man kör med tidtagning men vad har slicks och kraschisar med det hela att göra. Att använda däck med mycket fäste och andra kåpor än orginal borde väl få vilket försäkringsbolag som helst att jubla. Visst personskador är ju det som är mest kostsamt men nog borde väl risken för en vurpa vara större för en som kör med 6 år gamla Michelin macadam än för en som kör med nya slicks.
De jag har hört är att om man kör en hel dag på bana så räknar försäkringsbolagen de som träning inför tävling. Allså gäller inte trafikförsäkringenVee-twn skrev:Jag klipper in en grej från JohanFÖKs sida:
Praxis idag:
Om du åker på en banåkning eller kursverksamhet som är seriös utan kraschkåpor/tidtagning/slicks/roadracingförare eller annat som inte hör till landsvägshojar så kan du vara väldigt säker på att trafikförsäkringen gäller. Men om det finns förare/hojar som åker runt banan utan reg plåtar/slicks/förare med roadracinglicens eller någon form av tidtagning då börjar du tumma på reglerna när trafikförsäkringen gäller.
Om du har en grupp på 20 personer som alla har en försäkring men att en av dessa har roadracinglicens så riskerar den personen att hela det passet räknas som träning inför tävling. Detta i sin tur för med sig att de andra 19 personerna är helt oförsäkrade och då kan vi prata personliga tragedier ifall det skulle bli en olycka med personliga skador.
Läs mer på www.freespeed.nu
Ante M skrev:De jag har hört är att om man kör en hel dag på bana så räknar försäkringsbolagen de som träning inför tävling. Allså gäller inte trafikförsäkringen
Suzukiman skrev:Alltså tur man har två hojar och licens
750-R skrev:Hej! Hur vart det
-kan man få va med trots att man inte är medlem?
-kan jag köra med med min oregade båge 750R-98 eller måste jag ställa på den?
-blir det en egen grupp för licens/slicks?
-Jag har ju vart med förut och då gick det ju bra!
-I så fall anm. jag mej eller ska jag ringa till nån?
Tacksam för svar, MVH Micke Sedin.
Steny skrev:Vad kommer det att kosta?
Ja kan vara intresserad av träning om ni har plats över.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|