UMCC:s banhelg på Midlanda 5-6juni - Dags att anmäla sig!

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Ericsson skrev:
För att vara allmänt tråkig:

Eftersom IF och TH anser att trafikförsäkringen inte gäller på bana och definitivt inte för skador på andra och andras fordon borde det inte finnas ett papper man skriver under på att allt sker på "egen risk" och avsäger sig all rätt till kompensation från annan part vid ev. skada?

Antag att någon får fetsläpp av okänd anledning och bakomvarande krokar i en skenande hoj, ramlar och gör sig rejält illa. Därefter tycker den skadade att någon annan, utan gällande trafikförsäkring, är skyldig och borde betala, säg motsvarande 40 prisbasbelopp (1,6 milj.) för att ha orsakat olyckan, så kan det ju bli ganska besvärligt.

Det är ju ganska lätt att tycka att det sker på "egen risk" medans man är hel och ren.

Ett uppkopierat papper med sin kråka som man lämnar in vid "upprop" bör ju inte orsaka alltför mycket administrativt trassel.

PS. Ducceklubben delar f.n. in folk med If och TH i en egen grupp där det krävs egen olycksfallsföräkring DS.

/Uffe

Har tänkt på problemet innan och på vår banhelg kommer alla att skriva under ett papper där det står att all körning kör på egen risk osv.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det var snabba ryck med de lediga platserna...det som finns ledigt nu är 1st plats på söndagen.

Listan uppdaterad...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har fått ytterligare 2st återbud!

Mao så finns det 2st lediga platser lö+sö (jag ger inte bort endast lördag eller söndag)...700kr för 2dagar banåka!...först till kvarn!

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
cbjorkman skrev:
Jag har fått ytterligare 2st återbud!

Mao så finns det 2st lediga platser lö+sö (jag ger inte bort endast lördag eller söndag)...700kr för 2dagar banåka!...först till kvarn!

Efter vad som nu hände i Finland, läs Virtasalmi

Så får ni som har frågor kring helgen skicka PM till mig. Så ska jag försöka besvara dessa efter bästa förmåga.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Snart är det dax.
Helgen närmar sig, har nu alla frächa bromsbelägg och däck (främst dom som har planerat att åka bägge dagarna) ?

Som sagt sliter banan hårt åt bromsarna.

Nog sakt om detta.
Alla anmälda deltagare välkommnas till ett soligt Härnösand. Där vi kommer att genomföra två dagar av trevlig bankörning. Det enda vi begär att ni tar med er är erat trevliga humör och sinne.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Jaha, så var man hemma, och det var ju snabbt konstaterat att motarderna spöade sporthojjarna även i år, endast ett fåtal sporthojåkare körde snabbare än motardianerna....

Motarder snittade ca 1.09 medans det sällan var sporthojjar under 1.12....

Gigolomartin (1.15)
RJ (1.11)
Fyllepär (1.22)

Listan kan göras lång.... Men ni måste skämmas, jag förstår att ni inte ville köra i samma grupp som oss, då skulle det ju varit så uppenbart vilka som var snabbast...

Ha ha!

Blindhenke

BRAAP!!!!
Gick med
14 May 2003
Hoj
naken
Hmm tYckte Toni sa attt jag var 2sek snabbare än han!?( men jag kanske hör till klassen "motarder") :arsele
Men det var j..vlt kul att köra på bana måste jag säga, var ju första gången! :yoparty
När blir det nästa gång?!?! :banana
/ :3freak

Advance4Stroke skrev:
Jaha, så var man hemma, och det var ju snabbt konstaterat att motarderna spöade sporthojjarna även i år, endast ett fåtal sporthojåkare körde snabbare än motardianerna....

Gigolomartin (1.15)
RJ (1.11)
Fyllepär (1.22)

Listan kan göras lång.... Men ni måste skämmas, jag förstår att ni inte ville köra i samma grupp som oss, då skulle det ju varit så uppenbart vilka som var snabbast...

Ha ha!

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Advance4Stroke skrev:

Gigolomartin (1.15)
RJ (1.11)
Fyllepär (1.22)

Ha ha!

1.09? Vilken bana kör man så långsamt på? :tungan

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Blindhenke skrev:
Hmm tYckte Toni sa attt jag var 2sek snabbare än han!?( men jag kanske hör till klassen "motarder") :arsele
Men det var j..vlt kul att köra på bana måste jag säga, var ju första gången! :yoparty
När blir det nästa gång?!?! :banana
/ :3freak

1 sek snabbare var du :D

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Advance4Stroke skrev:

Gigolomartin (1.15)
RJ (1.11)
Fyllepär (1.22)

Ha ha!

he he he...
på söndan var det ute en motardian i "min" grupp....
han var då inte nå snabb (men gjorde sig bra på bild)(sladdade finnnnnnt)
((han försökt klippa mig :huvet ))
finns nog på film

vad fixar en crf 450 för tid((sämre en en tlr iaf :tummenupp )

tack för en trevlig helg.
Tack för lån av verktyg (Örebroarna)

40 min för att byta däck :D :D (jag gjorde det själv)

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Årets bandag i regi av UMCC är då till ända. Hoppas alla är nöjda och belåtna. Jag är iaf tillräkligt solbränd i ansiktet och trött i både knopp & kropp.

Och till nästa gång så kan ju ni motardåkare som tyckte att detta var kul, proppagera lite för att fler provar denna form av åkning. Då blir också ni fler i eran grupp. :tummenupp

he he he...på söndan var det ute en motardian i "min" grupp....
Dina och din, har du hyrt banan :rofl
Du som filmade så mycket har nu material för att kunna tjäna en hacka på motardföraren som besökte sandfållan :tummenupp

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Advance4Stroke skrev:

Gigolomartin (1.15)
RJ (1.11)
Fyllepär (1.22)

Ha ha!

ÖÖHHHHH VA!!!

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzukiman skrev:
Dina och din, har du hyrt banan :rofl
Du som filmade så mycket har nu material för att kunna tjäna en hacka på motardföraren som besökte sandfållan :tummenupp

nopp det var UMCC som gjorde det.

Ska se hur "mycke" han bjuder för att jag INTE ska visa det :D

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
leffe75 skrev:
ÖÖHHHHH VA!!!
Ja, Leffe, du är anabb på att köra, förra UMCC dagen på Midlanda så klockade jag dig på strax över minuten, ddock var det inte en enda en som körde så snabbt idag, och dina tider var inte där heller, dock fförlåtligt iom att du hade problem med hojjen...

Men.... över lag så var Motarderna snabbare än alla "B" förare, därmed inte sagt att vi körde snabbare än de som körde sporthojjar på de sätt de skall köras...

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Advance4Stroke skrev:
Men.... över lag så var Motarderna snabbare än alla "B" förare, därmed inte sagt att vi körde snabbare än de som körde sporthojjar på de sätt de skall köras...

är du fortfarande full :fyllisar :fyllisar
nyktra till nu :7peta

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Advance4Stroke skrev:
Ja, Leffe, du är anabb på att köra, förra UMCC dagen på Midlanda så klockade jag dig på strax över minuten, ddock var det inte en enda en som körde så snabbt idag, och dina tider var inte där heller, dock fförlåtligt iom att du hade problem med hojjen...

Ähh.... han är bara avundsjuk på alla anabba sporthojar och måste därför hitta en borförklaring till sitt nerköp :D :D :D :tomten

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring