Underställ i Malmö

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Helt racingunderställ alltså, var kan man hitta det? Jag har varit på MC-Huset, Mitonga, Ducaticenter och... ja, det är nog de ställen jag varit på. Ingen har. Är det någon här som kan tipsa om någon butik som ni antingen vet har ställ inne eller som har ett stort Dainese-sortiment.

Delat sportunderställ för skidåkning och sånt har jag redan och vill inte ha fler.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Bingo skrev:
2345792 Helt racingunderställ alltså, var kan man hitta det? Jag har varit på MC-Huset, Mitonga, Ducaticenter och... ja, det är nog de ställen jag varit på. Ingen har. Är det någon här som kan tipsa om någon butik som ni antingen vet har ställ inne eller som har ett stort Dainese-sortiment.

Delat sportunderställ för skidåkning och sånt har jag redan och vill inte ha fler.

Är ett helt bättre? :confused:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
JKay skrev:
2345800 Är ett helt bättre? :confused:
Det vet jar inte säkert eftersom jag itne har något, men jag tror det. Sportunderställen har några nackdelar som jag stör mig på. Den första är att ärmar och ben ibland korvar sig när man tar på sig stället. Ivf en del racingställ har uttag för tummarna och ett band som går under foten - gör att ärmar och ben hänger med bättre. Sen fastnar sportställen i skydden ibland -> blir noppiga och reviga.

Ett sidenglänsande och fint racingunderställ vill jag ha :)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Bingo skrev:
2345821 Det vet jar inte säkert eftersom jag itne har något, men jag tror det. Sportunderställen har några nackdelar som jag stör mig på. Den första är att ärmar och ben ibland korvar sig när man tar på sig stället. Ivf en del racingställ har uttag för tummarna och ett band som går under foten - gör att ärmar och ben hänger med bättre. Sen fastnar sportställen i skydden ibland -> blir noppiga och reviga.

Ett sidenglänsande och fint racingunderställ vill jag ha :)

Ahhaaa..då vet jag! :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Måste inte vara i Malmö. Allt från Helsingborg till Ystad typ är ok.

Anthony00

Medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
MT 07 2018, Husqvarna 701 2017
Beställde mitt alpinestars sommarunderställ (iosf delat men glansit och sitter som ett andra skinn :rolleyes: ) från fc-moto.de Perfekt, och lätt att ta av och på helstället, men det är klart, det blir ett par dagars lev.tid
Annars har jag tyvärr inte sett något här i butik

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Robz skrev:
2346416 Ååå vaaad skall du ha DET till??:D
Ha, jag visste det! Jag visste att du skulle bli nervös! Du vet att det enda (ja, det enda!) som hindrar mig från att köra ifrån dig är ett Dainese Lagos Coolmax underställ :yoparty :D

Edit: äh vaffan, det som hindrar mig är att jag saknar ett sånt förstås.

Anthony00 skrev:
2346316 Beställde mitt alpinestars sommarunderställ (iosf delat men glansit och sitter som ett andra skinn :rolleyes: ) från fc-moto.de Perfekt, och lätt att ta av och på helstället, men det är klart, det blir ett par dagars lev.tid
Annars har jag tyvärr inte sett något här i butik
Nepp, de har inga kvar på sin hemsida. Bara några andra, som såg ganska ointressanta ut. De var förresten inte blyga i sin prissättning på det stället.

Last edited:

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Sportex på Jägersro köpte jag mitt på
ett Bauer ala helställ (se bild)
betalade 249:-

Bifogat

• bauer.jpg
    bauer.jpg
    37.7 KB · Visningar: 75

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jtds skrev:
2346489 Sportex på Jägersro köpte jag mitt på
Okej! Vad är det för material? Gör det jobbet som det skall? kommer man i skinnstället utan att ärmarna korvar sig i armhålorna och benen vid knäna? Muffarna vid vristerna och handlederna, är de tjocka? Osv. Berätta mer :)

Edit: glansigt eller stickat?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kapten Stofil säljer sitt gamla ställ med Ryska skäran & extra-allt.

Bifogat

• stofiltjugotva_stor.gif
    stofiltjugotva_stor.gif
    38.6 KB · Visningar: 70

Robz

Guest
GSXR1100R skrev:
2346525 Kapten Stofil säljer sitt gamla ställ med Ryska skäran & extra-allt.
...o VAD/VILKA sidor surfar du på??
Skulle tro att psykologstöd går på högkostnadskort va?
:rofl :rofl

Bingo skrev:
...glansigt eller stickat?
NU gör du mig nervös:skrämd

EDIT:
Eeehhh - allvar nu - funkar det på [riktigt]? Blir man svalare med mera kläder?
Eller man svettas ännu mera, men det "glidiga" hjälper en av med stället?
/:va

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Robz skrev:
2346587 Eeehhh - allvar nu - funkar det på [riktigt]? Blir man svalare med mera kläder?

Smiter in och svarar på det här:
Ja, du blir mindre svettig och det känns svalare med syntetiskt underställ. Svetten transporteras bort från huden så det känns svalare och mindre klibbigt. Perfekt denna sommaren :)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Robz skrev:
2346587EDIT:
Eeehhh - allvar nu - funkar det på [riktigt]? Blir man svalare med mera kläder?
Det funkar!
Själv dissade jag MC-butikernas enormt höga pris o köpte ett Helly Hansen på Stadium. Delat, men det funkar bra. O muffarna är bra nog för att kunna ta av sig stället utan att det strular.
Och ja, det är klart svalare när man får av sig stället sen. Det svalkar finfint i vinden. Klart angenämare än en våt T-shirt faktiskt. Jag kommer att fortsätta med mitt underställ.

Att man sen blir sexigast i depån, det är bara en Bonus.
Jag inväntar fortfarande bildbevis ifrån Jkay... :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Robz skrev:
Eeehhh - allvar nu - funkar det på [riktigt]? Blir man svalare med mera kläder? Eller man svettas ännu mera, men det "glidiga" hjälper en av med stället?
Svettningarna går ungefär på ett ut med/utan underställ. Understället gör att skinnstället inte klibbar fast på kroppen och gör att man kan röra sig fritt när man kör. Klibbar skinnstället fast är det jäkligt jobbigt att röra sig eftersom stället "drar emot". Man får helt enkelt ta i som fan. Med udnerställ har ivf jag en helt annat rörelsefrihet, och den skillnaden är stor!

Är skinnstället svettigt redan när man tar det på sig så kommer det inte på ordentligt av samma anledning. Det klibbar fast innan man fått på det, fodret korvar sig, man blir svettig av själva påtagningen osv. Avtagningen går lite lättare och snabbare också. Man slipper regndansen...

Men visst, det blir lite varmare. Det är inget man märker när man börjat köra dock. Då känns det bara torrare och lättare.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Stadium

Mest problem med att ovandelen klibbar osv.

Köpte en Long-sleeve crew (Nike Pro Compression) på Stadium.

Nike Pro C is a first layer designed to wick sweat while providing the comfort and support you need to preform better for longer.

Ej provat än men hoppas inte bli sämre än en svettigt blött T-shirt som känns som en wetex att ha på sej :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Rukka gör underställ i bl.a. Coolmax för varma dagar. Flera handlare har väl Rukka (Hörbergs/Kawasaki-center t.ex.) så om de inte har hemma borde de kunna ta hem.
EDIT: Tvådelat, men 'blankt' iaf.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jtds skrev:
2346489 Sportex på Jägersro köpte jag mitt på
Det är ett hockeyunderställ. De hade inte kvar i lager. Säljaren pratade nåt om "inte säsong". Konstigt!

FireSalle skrev:
2348391 Rukka gör underställ i bl.a. Coolmax för varma dagar. Flera handlare har väl Rukka (Hörbergs/Kawasaki-center t.ex.) så om de inte har hemma borde de kunna ta hem.
EDIT: Tvådelat, men 'blankt' iaf.
Jo, Rukka finns att få tag på lite här och var. Men... Jag vet inte...

R1 racer skrev:
Köpte en Long-sleeve crew (Nike Pro Compression) på Stadium.
Har tittat och klämt på. Inte riktigt vad jag vill ha.

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Ingen som testat "Outlast" eller vad det heter?
Ska tydligen vara väldans hitech. Fungerar som nån typ av värmeväxlare.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bingo skrev:
2348991 Jo, Rukka finns att få tag på lite här och var. Men... Jag vet inte...
Rädd för touring-stämpel p.g.a. märket så låt bli att blotta dig.
I Friluftsmagasin så testar de underställ bl.a. i coolmax och silke. Verkar vara samma funktion som man eftersöker som hojåkare, men billigare då det inte vänder sig till hojåkare.... Tyvärr verkar det inte som dessa importeras till Sverige, då behovet att hålla sig varm verkar överväga. Ska man svalka sig så funkar det att näcka i en fjällbäck.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska