Ung man dog i mc-olycka

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Under natten till söndag inträffade två svåra mc-olyckor i Stockholm. I den ena olyckan omkom en man i övre tonåren. Mannen åkte tillsammans med en jämnårig kvinna, som skadades allvarligt. Deras motorcykel hade vid halvettiden av okänd anledning kört av vägen i Spånga i västra Stockholm, uppger polisen till TT.

Den andra olyckan skedde före midnatt i Farsta i södra Stockholm. Mc-föraren fördes till sjukhus. Hans skador ska inte vara livshotande.

Ännu en tragisk olycka.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Blanco skrev:
2195109 Farsta?? Då blir man ju orolig..... Mina trakter ju.....

Själv tycker jag alltid det är tragiskt.. Fan kan inte folk tare lite coolare å köra lugnare :4skrika

edit: f*n börjar lacka på min felstavning :huvet :huvet :huvet

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Fy vad hemskt "IGEN" :(

V.I.F och hoppas tösen blir återställd.

//Cel

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Spånga,var det den på solhemsvägen som det står om på wighsnews?
06maj614.jpg

06maj615.jpg

ser ut som en cross..
finns även bilder på olyckan i farsta och den mcn såg verkligen ut som slakt.

Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
17-åring omkom i MC-olycka
Stockholm 28 maj 07:54

En 17-årig pojke omkom och en jämnårig flicka skadades allvarligt i en singelolycka med en motorcykel vid halv ett på lördagsnatten. Olyckan inträffade i korsningen Sörgårdsvägen/Solhemsvägen i Spånga.

- Det var inga yttre faktorer som orsakade olyckan, såvitt vi vet. Det var nog så att man inte riktigt kunde hantera den här tunga MC:n, säger Christer Persson, stationsbefäl vid Västerortspolisen, till Sverges Nyheter.

Ingen av ungdomarna bar hjälm vid olyckstillfället. De är båda hemmahörande i Spånga.
Tensta,rinkeby ligger oxå i spånga och under de åren jag bodde där så hände flera olyckor med motorcrossar, stulna, som kördes mestadels på gångbanor.
så jag är inte direkt överraskad...

krille1

Man lever bara en gång !!!!!!!
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
suzuki GSX-R 750-04
Rätt

Rätt det ska vara GIXXER-04 !
Det är sorligt att det händer olyckor.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
RIP

Det är ju ett under att inte flera dör i moppe, cross olyckor de värkar ju ha en stor tendens att lämna hjälmen hema.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Har en känsla av att det är samma snubbe som brassat omkring på en cross utan lysen i området ett tag, utan hjälm osv heller.
Han har kört som en idiot och jag har misstänkt den är snodd, men trist i vilket fall som.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Alltid tråkigt, även om det är nån kriminell fjortis"tuffing". Finns bättre sätt att lära sig på.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Bara jag som är så rå att jag tycker det var rätt åt dem? Snor man en cykel, kör vårdslöst med den och riskerar andra trafikanters/fotgängares hälsa samt framför fordonet utan hjälm. Ja, då har man tamigfan jobbat ihop det och får vad man förtjänar. :mad:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Spiken skrev:
2196924 Bara jag som är så rå att jag tycker det var rätt åt dem? Snor man en cykel, kör vårdslöst med den och riskerar andra trafikanters/fotgängares hälsa samt framför fordonet utan hjälm. Ja, då har man tamigfan jobbat ihop det och får vad man förtjänar. :mad:

du är sjuk och borde inte få utrycka dig över huvud taget!

tycker du ska ta bort ditt inlägg!

kunde ha varit din son tänk på det! men han skulle kanske aldrig göra något dumt han har ju en så ordentlig fader i så fall.

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
Spiken skrev:
2196924 Bara jag som är så rå att jag tycker det var rätt åt dem? Snor man en cykel, kör vårdslöst med den och riskerar andra trafikanters/fotgängares hälsa samt framför fordonet utan hjälm. Ja, då har man tamigfan jobbat ihop det och får vad man förtjänar. :mad:

Fast nu vet vi ju inte om det är så, kan lika gärna vara mammas gullpojke som precis fyllde 16 och fick en kross i födelsedagspresent och skulle provköra den med flickvännen bakpå? Och då är det hemskt!

Men om det är någon som snott den så är jag inte lessen för det..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024