Ung man dog i mc-olycka

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
reddevil skrev:
2196947 Fast nu vet vi ju inte om det är så, kan lika gärna vara mammas gullpojke som precis fyllde 16 och fick en kross i födelsedagspresent och skulle provköra den med flickvännen bakpå? Och då är det hemskt!

Men om det är någon som snott den så är jag inte lessen för det..
Hur många har inte gjort ungdomsmisstag? Är det skitsamma att han dör bara för han snott en hoj? Jag blir mer ledsen av att sånna som han dör än att sånna som du dör. Det är fan så mycket bättre att sno hojar än att inte ha nån medmänsklighet.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Spiken skrev:
2196924 Bara jag som är så rå att jag tycker det var rätt åt dem? Snor man en cykel, kör vårdslöst med den och riskerar andra trafikanters/fotgängares hälsa samt framför fordonet utan hjälm. Ja, då har man tamigfan jobbat ihop det och får vad man förtjänar. :mad:
Alla har man gjort lite bus som yngre, håller med dig om det visar sig vara alkohol eller droger inblandat. Annars är det så att när man var ung o dum så fattade man inte riktigt riskerna..

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
för familj och vänner är det lika jobbigt när någon dör på en stulen hoj som på sin egen så det är väl dem man får sända en tanke.

Undrar däremot hur många av de som omkommer och hamnar i statistiken över mc-döda varje år just kör på en stulen hoj, påverkade, utan körkort/utbildning för dessa.

Vore intressant och veta.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Maciej EVO VI skrev:
2197009 för familj och vänner är det lika jobbigt när någon dör på en stulen hoj som på sin egen så det är väl dem man får sända en tanke.

Undrar däremot hur många av de som omkommer och hamnar i statistiken över mc-döda varje år just kör på en stulen hoj, påverkade, utan körkort/utbildning för dessa.

Vore intressant och veta.
Andelen som kör utan hjälm, kör på stulen hoj eller kör påverkade är en ganska stor del. Ofta är dom kombinerade av dessa tre dock.

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Synden straffar sig själv.

Det är så jävla enkelt att ge fan i att sno andras saker.

Mitt är mitt och ditt är ditt. Och det vet alla som stjäl. Även om man är "ung och dum" folk bara skiter i det.

Varför är det så vanligt att folk som stjäl t.ex. hojar skiter i hjälm, utrustning, trafikvett, lagarna ja fan allt och bara gör sitt. Måste ju finnas en sorts dödslängtan. Eller bara ett skrik på hjälp. Jag vet inte.

Jag lider med familjen till killen.
V.I.F

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
Zebulonm skrev:
2197069 Synden straffar sig själv.

Det är så jävla enkelt att ge fan i att sno andras saker.

Mitt är mitt och ditt är ditt. Och det vet alla som stjäl. Även om man är "ung och dum" folk bara skiter i det.

Varför är det så vanligt att folk som stjäl t.ex. hojar skiter i hjälm, utrustning, trafikvett, lagarna ja fan allt och bara gör sitt. Måste ju finnas en sorts dödslängtan. Eller bara ett skrik på hjälp. Jag vet inte.

Jag lider med familjen till killen.
V.I.F

Lider du med familjen så skriv för fan inte sånna inlägg.
Sen när blev det dödsstraff på hojstöld i sverige?

Är det verkligen nån som VET att den var stulen osv, eller var det bara en granner systers poplare som sett nåt liknande??

Lägg ner "mitt o ditt" spekulationerna. Stöld eller ikke stöld, kondoleanser är det enda som passar när någon så tragiskt gått bort.
VIF

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
..
UltraMarine skrev:
2195262 Tensta,rinkeby ligger oxå i spånga och under de åren jag bodde där så hände flera olyckor med motorcrossar, stulna, som kördes mestadels på gångbanor.
så jag är inte direkt överraskad...

Precis! har oxå bott i spånga och det var tyvärr en allt för vanlig syn, stulen cross med en eller flera jallas på som körde som jävla idioter ÖVERALLT!! :huvet känner inte allt för mycket medlidande med dem direkt....

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag känner inget medlidande alls för den avlidne. Han har valt det själv. Men de anhöriga har ju inte valt det. Men det är de som får leva med skiten. Hur kul tror ni det är.

Tyvärr inte dödstraff på stöld i Sverige. Men kanske i en framtid.
Mitt är mitt och ditt är ditt. Håller du inte med är du troligtvis en tjuv och då vill jag inte ens diskutera detta med dig. Vi andra jobbar för att köpa saker.

Många som dött när de kör för fort?
Är det konstigt?
Det är väll 110km/h som maxfart av en anledning.
Finns bana för de som vill köra fortare.

Kör man för fort kan man dö. Risken är bra mycket större än om man kör 50. Folk dör i 50 oxå. Men inte på långa vägar lika många, ELLER????

Last edited:

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Lawner skrev:
2196946 "du är sjuk och borde inte få utrycka dig över huvud taget!

tycker du ska ta bort ditt inlägg!

kunde ha varit din son tänk på det! men han skulle kanske aldrig göra något dumt han har ju en så ordentlig fader i så fall."
Spiken skrev:
2196924 Bara jag som är så rå att jag tycker det var rätt åt dem? Snor man en cykel, kör vårdslöst med den och riskerar andra trafikanters/fotgängares hälsa samt framför fordonet utan hjälm. Ja, då har man tamigfan jobbat ihop det och får vad man förtjänar. :mad:
Jag förstår din tanke!
Men nu när Sverige är så överbyrokratiskt så är det ju "synd" om kriminella människor som ställer till det utav bara fan och skapar allmän oreda. Så särskilt "synd" vet jag inte om det är om honom. Och man kan gärna våldta, brutalt mörda människor och sno crossar som nu och köra runt under en större tid och skapa allmän oreda i det berörda området.
Men sen när man jobbar ihop 150 000 till en sporthoj och kör 20km för fort, ja DÅ JÄVLAR ska moralkärringarna hålla sina predikor om vad som är rätt och fel.
Så vissa här inne är bara fööör komiska. Jag vill inte önska någons död men o andra sidan vill jag fan inte att människor trallar runt i samhället, förstör och snor saker under en hel livstid......

så Gud är nog trots allt rättvis till slut.
Det är bara att möta den bittra sanningen.

Last edited:

Kia

Guest
Visst killen gjorde kanske ett jäkla misstag... Men man ska väl för det inte önska livet av honom? Det är ju av misstagen man lär sig. Nu fick tyvärr inte den här killen chansen att lära av sitt misstag...

Sänder en tanke till anhöriga och till tjejen....

Hyperion

Marge, can I go out and play?
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV650S
Trist... Jag bor bara ett stenkast från stället där detta hände. Alltid tragiskt. Jag är dock ej förvånad. Har sett hur ungdomar kör på sina mopeder och lätta MC:n. Många gånger vill man bara stoppa dem och försöka prata lite sans med dem. Men de lär väl inte lyssna på mig, utan kommer bara att anklaga mig för att vara moralkärring...

Sebba

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
GSXR 750
Zebulonm skrev:
2197457
Tyvärr inte dödstraff på stöld i Sverige. Men kanske i en framtid.
Mitt är mitt och ditt är ditt. Håller du inte med är du troligtvis en tjuv och då vill jag inte ens diskutera detta med dig.

Så, vi som är mot dödsstraff är tjuvar? :va

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
reddevil skrev:
2196947 Fast nu vet vi ju inte om det är så, kan lika gärna vara mammas gullpojke som precis fyllde 16 och fick en kross i födelsedagspresent och skulle provköra den med flickvännen bakpå? Och då är det hemskt!

Men om det är någon som snott den så är jag inte lessen för det..
Ja, precis. Är det nu så fallet är så håller jag med dig.
Men är det nu så att det rör sig om en stulen cykel så vidhåller jag min tidigare ståndpunkt. Men som sagt, jag är ju sjuk också som Lawner uttryckte det. Dock kan jag säga att jag har viss förståelse för vad du säger, men någon gång måste de lära sig. Och beviserligen är "the hard way" språket det som lättast förstås i de kriminella kretsarna.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
HanneZ skrev:
2196971 Hur många har inte gjort ungdomsmisstag? Är det skitsamma att han dör bara för han snott en hoj? Jag blir mer ledsen av att sånna som han dör än att sånna som du dör. Det är fan så mycket bättre att sno hojar än att inte ha nån medmänsklighet.
håller med till 110 %

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag snodde en bil när jag var en ung och dum fjortonåring. Det var en korkad engångsgrej. Med logiken från vissa inlägg i tråden hade det inte varit något större förlust om jag kört ihjäl mig på kuppen. Undrar om min flickvän och dotter håller med om det...

Jag har en viss förståelse om sympatierna spontant minskar en aning med sådan information. Men ingen förtjänar att dö för en hojstöld.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln