Ung vänster haXXat :D

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
t-rex skrev:
Jag skulle aldrig göra något sådant, jag kommer bara med väl avvägda inlägg i debatter där jag känner att jag kan upplysa pöbeln.

Det är härligt med folk som dig :)

Hmm, mjo, snart kommer hela ligan med bingo å gladh oxå... Jösses...

Om man nu ska blanda in nått högre väsen så kan detta väsen, som givetvis är fullt valbart själv, fixxa fram lite vår till oss. Snälla du mäktiga gestalt(?), ge oss värme... Fortare än kvickt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ugluk skrev:
Jo, verkligen kul kille. Verkar vara en riktig stjärna, i sin artikel gör han precis vad han anklagar ung vänster för.. :D
Sedan tycker han visst att det är meningsfullt att slösa polisresurser på en anmälan av Snövit-verket. En klar nolla i mitt tycke. :näsblod

Jo. Jag läste en bok för ett tag sedan, har tillfälligt glömt vilken, men där var det en kille som propagerade (väl) för att judarna helt sonika skulle lämna israel. Hans ståndpunkt var att judarnas identitet numer är alldeles för tätt sammanknuten med diasporan, alltså är det inte förenligt med judendom att bosätta sig i Israel. Fanns det inte en plan om att madagaskar skulle bli ett "stand in" heligt land?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
t-rex skrev:
För KDU är det alltså ok med en värld där man anpassar sig till busarna/mobbarna/puckona istället för att ta tag i problemet?

Är det verkligen KDs verkliga argument?
Nej det är mina argument, och jag tror inte att mobbing går att motverka till den grad att den helt försvinner, och därför tycker jag som jag gör i frågan.
Jag tycker inte det handlar om att anpassa sig efter busarna/mobbarna/puckona, jag är bara realist.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
URRninja skrev:
Okej, låt mig omformulera:

Varför tycker du det då?
Vad det gäller homosexuella äktenskap så vill jag inte diskutera det mer här, det skulle bara leda till att denna tråden också spårar ut som alla andra politik-trådar.
Gällande Homosexuella adoptioner så kan jag ju citera mig själv:

"Jag anser iaf att det i en perfekt värld skulle fungera med //...// homosexuella adoptioner... men som det ser ut idag så kan jag nästan garantera att barnet skulle få ett helvete under sin uppväxt (mobbing osv) och det tycker jag (självklart) inte att något barn ska behöva genomgå. "

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
kaZmur skrev:
Nej det är mina argument, och jag tror inte att mobbing går att motverka till den grad att den helt försvinner, och därför tycker jag som jag gör i frågan.
Jag tycker inte det handlar om att anpassa sig efter busarna/mobbarna/puckona, jag är bara realist.

Jojo, de må vara hänt, men som politiker, speciellt i ett ungdomsförbund skall man väl vara visionär mer än realist? Alltså, mobbarna har fel, de skall omvändas, och därigenom kan vi tillåta homosexuella adoptioner!

Asså, jag gillar dina argument asmycket, och köper dem (tyvärr) till viss del själv eftersom realism ofta är produktivt, men generellt när man snackar med KD-människor kommer man förr eller senare in på ordet "onaturligt". Det är då det roliga börjar.

Edit. Det slår mig just att koncentrationen gamkawwor från uppsala är hög i den här tråden?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
t-rex skrev:
Jojo, de må vara hänt, men som politiker, speciellt i ett ungdomsförbund skall man väl vara visionär mer än realist? Alltså, mobbarna har fel, de skall omvändas, och därigenom kan vi tillåta homosexuella adoptioner!

Håller med dig... Politik handlar mycket om visioner men man kan inte dra det hur långt som helst... i vissa fall måste man helt enkelt vara realist.

t-rex skrev:
Asså, jag gillar dina argument asmycket, och köper dem (tyvärr) till viss del själv eftersom realism ofta är produktivt, men generellt när man snackar med KD-människor kommer man förr eller senare in på ordet "onaturligt". Det är då det roliga börjar.

Det är därför jag bara är passiv medlem inom KDU, jag håller inte med till 100% på många av "deras" åsikter men det är det parti som närmast matchar mina åsikter. Men jag håller med om att vissa KD-människor tar det hela till överdrift och tvingas ofta välja mellan "det kristna" och deras personliga åsikter.

För att citera bibeln (jag är heller inte troende):

"Wives, submit yourselves unto your own husbands, as unto the Lord. For the husband is the head of the wife, even as Christ is the head of the church: and he is the saviour of the body. Therefore as the church is subject unto Christ, so let the wives be to their own husbands in everything." (Ephesians 5:22-24)

Något sånt går inte att, som politiker, försvara och därför kör jag hellre på mina egna åsikter än att svara för KDU.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
t-rex skrev:

Edit. Det slår mig just att koncentrationen gamkawwor från uppsala är hög i den här tråden?
Att tillåta adoptionsprövning för homosexuella par är självklart. Det medger prövning av individernas möjligheter att erbjuda en trygg uppväxt vilket är att föredra framför diskrimineringen av en relativt stor grupp människor. Hur många homosexuella par som är lämpliga för adoption kan man naturligtvis inte uttala sig om i sådana här sammanhang.

Koncentrationen av gamkawwor är överlag högre än många tror.. Moderna klassiker och en klar milstolpe i sporthojens utveckling. :mattias
Dessutom hemskt mycket mos för försäkringspengarna.. :D

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Åter till "topic", ni som tyckte detta var kul?
Kan ni snälla förklara vart humorn finns i det?

Sen så kan man väl knappast kalla "köpa en domän och göra en sida" för hacka eller?

Sen till kazmur, att skratta åt det är väl ett politiskt ställningstagande om något eller?

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
landen skrev:

Sen så kan man väl knappast kalla "köpa en domän och göra en sida" för hacka eller?

Sen till kazmur, att skratta åt det är väl ett politiskt ställningstagande om något eller?

Hade jag vetat att .com adressen inte (i vanliga fall) var deras officiella adress så hade jag använt en annan rubrik.

Om det är ett politiskt ställningstagande att tycka något är roligt handlar mer om vilken typ av humor man har än om politik... att jag och flera andra tyckte detta var underhållande betyder verkligen inte att jag sympatiserar med nazister, för det hoppas jag du förstår att jag inte gör.

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
kaZmur skrev:
...

"Wives, submit yourselves unto your own husbands, as unto the Lord. For the husband is the head of the wife, even as Christ is the head of the church: and he is the saviour of the body. Therefore as the church is subject unto Christ, so let the wives be to their own husbands in everything." (Ephesians 5:22-24)
...

*skriver ut och sätter upp på kylskåpet*
:tummenupp

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Låter som att det är dags att sluta leva i synd och gifta sig istället.. :D

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Att tillåta adoptionsprövning för homosexuella par är självklart. Det medger prövning av individernas möjligheter att erbjuda en trygg uppväxt vilket är att föredra framför diskrimineringen av en relativt stor grupp människor.

Jo, men det är ju inte där skon klämmer.
Problemet enligt mig ligger i barnets uppväxt utanför hemmets trygga väggar, i skolan tex.
Och den miljön kan ju inte kontrolleras under en adoptionsprövning.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
landen skrev:

Jag tyckte det var jättekul (ända tills jag insåg att det inte var "på riktigt"), men inte är jag nasse för det. Om UV hackat MUFfarnas hemsida och lagt in motsvarande rubriker där fast tvärtom, hade jag säkerligen tyckt det var kul det med.

Att skratta åt det är naturligtvis INTE ett politiskt ställningstagande. Det skulle innebära att alla som tycker blondinskämt är roliga är rasister eftersom man genom att skratta diskriminerar personer med en viss hårfärg.

Så jag hoppas verkligen att du aldrig någonsin kommer att skratta åt ett blondinskämt eller en norgehistoria för då är ju du ett NASSESVIN :tungan

Last edited:

Impulse

Trickmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer i delar
Vad hårda ni ska va mot grabben... Lite kul var det faktist, o inte e ja rasist för det... :fatta!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...