Ungjävlar!!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Att dom kan stå där med ett flin och säga "OCH! vad ska du göra åt det?" tyder ju på att detta inte var första gången dom gjorde något i den här stilen, och deras förra offer har troligen gjort precis som du!
Med största sannolikhet kommer de fortsätta på samma sätt så länge det funkar, mao till snågon säger stopp (och då menar jag inte verbalt). :fatta!

Jag hade gått fram och svarat på deras fråga.. "Vad jag ska göra åt saken? Jo, jag ska slå dig på käften!" Svaret hade nog varigt nått i stil med "Så kan du inte göra, det är olagligt!" där ligger lite av problemet, att dom har en egen bild av rättssystemet. Så jag hade dratt en egen historia! "Ne du, du kastade pinnen på mig! Då kan jag misshandla dig och det räknas som själv försvar.. Gör du motstånd kan jag döda dig i själv försvar." sen en liten örfil på det och kört vidare :tummenupp

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
The Earth is degenerating these days. Bribery and corruption abound. Children no longer mind their parents, every man wants to write a book, and it is evident that the end of the world is fast approaching.
Assyrian stone tablet, c.2800bc

Bjorn N slår nog huvudet på spiken.
Svårt att veta exakt vad man skall göra om man hamnar i samma situation, men man skall nog göra klart för ungarna att det inte är ok, antagligen funkar det bäst genom att man gör det obehagligt för dem en stund. Inte att man skall slå dem, men som nån sa ringa polis eller föräldrar (om man kan få fram nummer). Polisen eller föräldrarna kanske inte kan göra så mycket, men ungarna skall veta att om man kastar pinnar eller stenar på en MC, så kan man bli frihetsberövad ett tag då en svettig mc-knutte håller ett halvkraftigt nackgrepp samtidigt som man försöker tala med dem som en vuxen talar till barn. Inte värsta straffet direkt, men säkert obehagligt, inte alls kul och nått som kanske får dem att tänka till nästa gång (om de inte är alltför drogade vill säga).

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kongo skrev:
Kom körandes i dag och i en kurva så stod två grabbar i tolvårsåldern, När jag ska passera dom så kliver plötsligt en av dom ut och kastar en 25-30 cm lång pinne på hjälmen! Jag lackar till ,bromsar och vänder och tro på fan ungarna är inte bara kvar de till och med kommer lugnt gåendes i min riktning som om de inte hade en aning om varför jag stannat... Jag frågar dom vad fan de gjorde och sa att om jag haft visiret öppet så kunde jag fått pinnen i ögat! Svaret jag fick var: OCH? :mad: :mad: :finger Försökte på nytt att tala om för dom hur jävla dumma de var och nu var jag förbannad! -" VAD SKA DU GÖRA ÅT DET NU'RÅ?" Blev svaret...
Hade de inte varit ungar så :fatta! :fatta!!!

Skakade på huve't och drog.....

Nog för att de var 12 eller nåt, men en starkare reaktion krävs anser jag. De bryr sig inte ett dugg om det längre och kan lika gärna göra om det. Men hade du pryglat dem hade de nog tänk 3-12 gånger om innan de gjorde samma sak.

Elstöt ska man ha med sig så om de nästa gång kommer 14pers. så stannar du likväl för det :)

750RR

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
eller bara säg til dem oge fan i de kör iväg o vänd så du kommer bakom dem o kicka in dem i en buske i farten:) :tummenupp :notme

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
själv hade jag slagit huvet av dom, du skulle bara ha sagt "såhär kan jag göra" SMACK! TJONG! BAM! BOM! SLAP! :lol

Henken

Guest
Små snorungar, fyfan.
Har de ingen respekt så lär man dem.
"Och?" Vad fan tror du hade jag sagt & blivit lagomt hotfull. Man behöver inte slå för att lära dem läxor. Finns bra armlås och annat ont.

Vad är alternativet?
Pedagogik är inte min starka sida. Försöka förklara vad som är fel & varför hade nog inte funkat. "Ont skall med ont fördrivas" heter det ;)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Bjorn N skrev:
För de flesta som är mellan 12-13 år gamla i norra stockholm så är det lättare att få tag på droger än alkohol.

Bara norra Stockholm? :rolleyes:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Respektlösa snorungar har jag ingen respekt för - en sak att hitta på bus, men rent livsfarliga grejer eller menlöst sabotage ska de fanemig ha en snyting för... och lägger de sig till med en attityd, då jävlar.

Jag skiter i konsekvenserna (eller undviker dem) och vet hur man tillfogar smärta utan synbara spår... Det går inte att tala dem till rätta på kort tid och fysiskt obehag är ett mycket potent språk.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!