Ungjävlar!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
man blir ju väldigt ställd när mikroskopiska ungar stöddar upp sig mot en. När man själv var i den åldern sa man inte halv sju åt äldre, då hade man väl åkt på en smäll, men det var ju andra tider.
Föräldrarna tror jag inte är nåt att prata med, inte fan har de tid med ungar, troligen blir du dragen för rättvisan för misshandel eller liknade om de får reda på att du örfilat en skitunge.
jag tycker du kunde ha lappat till skitungen och sen dragit, neka sen till att du varit på platsen ens.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag körde en knytnäve i ryggen på en snorunge då han och några av hans kompisar spottade på människor som åkte i en rulltrappa på t-centralen.

Killen blev så skraj så han sprang ut på sergelstorg utan att se sig om...

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Honda cbr 954RR -03
Ungjävlarna ska bara ha de...

Jag tror ändå de bästa hade varit att ta reda på (med olika medel) deras telefonnr och adress så man kan polisanmäla dom.. Så om man har tur kanske någon reagerar innan dom börjar råna butiker och knarka.

Eva

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Z750 -07
Åk tillbaka och slå dom......hårt.....ett bra tag....slå dom igen om dom lipar. :smasha

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Allvarligt talat, finns det något vettigt man kan göra som inte bara förvärrar situationen? Bra tips skulle nog uppskattas av halva Sveriges befolkning..
Ungar idag kan vara fördj-vliga! :6surkart

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
:mattias

Jag tror ungar i dag är precis lika jävliga som dom alltid varit.
Dock visar just denna incident på att den här killen inte kopplat att ifall man slänger pinnar på folk så kan det få konsekvenser för den andra människan = att göra illa andra människor medvetet är fel, vilket tyder på en emotionell störning. Alltså är det något som inte stå rätt till.
Att banka vett i någon är lönlöst. Då har man visat samma mognad som den 12-åriga killen. Men att koppla in det skyddsnät som vårt sammhälle *bör* vara utrustat med (dvs polis etc) och även passa på att engagera sig, (vilket innebär att snacka med föräldrar, att följa upp att killen sköter sig etc) är modellen för att han ska sluta slänga pinnar på hojåkare. Ifall alla gjorde detta så skulle vi få mindre folk i fängelset. Jag hade butik för några år sedan (skateboard/snowboard-affär) och kom i kontakt med de flesta som rände omkring "på gatan". En del ungar visade först helt sjuka beteenden. Snodde bilar, knarkade, skjöt på varndra, you name it.. Ni skulle bli förvånade om jag berättade vad en del 14-åringar varit med om. Efter ett tag lärde jag känna en del av de värsta av dom i min affär, och jag blev något av en fadersfigur. Vilket de flesta saknar. Visst, de kanske har pappor, men inte några som bryr sig. Att vara destruktiv är det enda sätt de känner till. Tills man kan visa att det lönar sig att använda huvudet istället.
Ifall en liten knodd valde mig som offer så skulle jag göra det till min livsuppgift att förfölja honom tills han inte vågade annat än att skärpa sig.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Finns hur många ungdomar av det här slaget som helst här i Stockholm och föräldrarna kan ju inte vara så friska i huvudet dom heller.

Åkte själv på ett gäng på 10 stycken 12-13 åringar i sommras. Hade köpt en gammal veteranmoped och var på väg hem till en bekant. Blir stoppad av gänget på en ganska öde gata. Självklart ville dom "testa" men inte fan går jag på det. Så jag säger snällt nej. Då ropar en av dem: Han kallade mig idiot! (vilket jag självklart inte gjorde). Det slutar med att hela bunten står och slår och sparkar på både mig och min kära veteranmoped. Hade det vart 2-3 stycken hade det ju inte vart några problem men när ett helt gäng står och bankar på en är det inte särskilt roligt.

Var på väg att ringa ett gäng vänner med hundar och då hade dom fått springa arslet av sig. Men en polare ringde polisen som tog dom senare samma dag.

Men mer än så vart det inte då jag inte kunde peka ut någon av dem :rolleyes:

Till och med polisen sa att dom ljög så dom vart aldelles blåa i ansiktet. Men vad gör det :(

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
tyvärr hade jag nog blivit ganska sne...hade nog dragit ner grabbens byxor och gett honom ett riktigt gammaldags kokt stryk. Sen hade jag försökt att få reda på vad de hette och var de bor...och varnat dem tydligt om vad som skulle hända om jag skulle få höras om något mer sådant här.

Men det "rätta" hade ju varit att hålla fast i grabben, för att med andra handen kontakta polisen...som skulle säga att, vi skickar en bil.......och den skulle dyka upp lite fint efter 30-60 min senare....ungarna hade blånekat och allt hade runnit ut i sanden...

Polisen hade säkert gett mig böter för sliponet.... :(

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Problemet är nog att ungarna får för lite hårdhänthet - varför lyda när man inte behöver och det enda man riskerar är att nån försöker förklara det olämpliga i ens beteende?

Unga pojkar är inga oskyldiga änglar utan ställer till med så mycket sattyg så föräldrarna skulle svimma om dom bara visste...

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Eller vad sägs om att :kulspruta idioterna med en luft pistol eller liknande, det e ju inte så farligt men gör jävligt ont :p

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Sånt där har ju hänt alla. minns en gång då jag själv fick ett äpple på huven när jag kom åkandes med min stylade Golf GTI i Husby.
Synen av en handbromsvändande Golf med skrikande däck ackompanjerad av en vrålande motor med öppet avgas fick nog dessa ungar att se döden i vitögat. Ben Johnsons gamla världsrekord på 100m låg illa till när den röda lilla bilen jagade skiten ur dom i området,,,

Vet inte om det är rätt metod men det dröjde nog fan ett tag innan dom kastade äpplen på bilar igen... :D

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Kan inte fatta att såna jävla ungar finns...Kastar man pinnar på folk när man är i den åldern så har man då F*N inte alla hemma!! :mad: Hade nog slitit upp ungjäveln på hojen och kört raka spåret till snutstation och tryckt in ungen genom den där lilla luckan, så får F*NSKAPET sitta där tills föräldrarna kommer!! :fatta!

spökrider

en arg jävel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen, eller jo det har ja ju
som lärare så är hot och slag en vardag men skulle man själv bli ordentligt arg så innebär det en massa trubbel, som avstängning och ingen löneförhöjning. Ungarna kan leka tarzan bäst fan de vill då de vet att de har makten, det händer ju inget med dem. jag vet inte hur dum i huvudet jag har varit under åren och har fortfarande skitont efter att ha fått mitt knä söndersparkat av en 9:åring. Vi vuxna måste ta tillbaka respekten på något vis annars går det åt helvete, frågan är hur vi ska göra detta utan att sjunka till deras nivå och tappa värdighten totalt.

och jo det är sant: krachade gixern igår, kom precis hem från akuten, imorgon är det strejk på jobbet , jag har hjärnskakning och ska ha två klasser samtidigt. ska kanske ge en unge på flabben så att man kan få lite semester med god mat. :tummenupp :öl :crash :rock

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
Kongo skrev:
Om man hade tid och ork skulle man ha släpat hem dom till mamma och pappa...DÅ skulle de nog ha fått :fatta
Du hade säkert blivit besviken,många av dagens föräldrar skiter fullständigt i sina ungar.Jag hade nog gett den ungen en örfil men det kanske hade förvärrat läget bara :squid

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Sånt där görs inte bara av små snorisar, polarn kom körandes på
en 30 väg med sin moped och får han se en bandyklubba susa
förbi kanske en halvmeter från ansiktet. Då hade en farsa kastat
den för att han trodde kompisen var en annan som hade bränt
full sula där med en likadan moped, IDIOT!.

I våras när jag kom körandes på min hoj så ser jag 4st kanske 6
år gamla tjejer på väg hem från skolan vid sidan av vägen och
ser snälla ut, sen när man är bredvid dom så kastar dom
snöbollar efter mej. Men dom var ju så små och klena att inte
snöbollarna kom fram, men jag stannade med lite däckskrik och
då sprang dom små liven för allt vad deras korta ben klarade av :)

Last edited:

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Silwer skrev:
om man tror at ungar alltid varit som de är idag bor man på en annan planet eller har jäkligt dålig uppfattningsförmåga.

Jag tror att ungar alltid varit som de är i dag. Jag vet inte var du växt upp Silwer, men det har alltid funnits, och kommer alltid finnas, ungar som inte gör annat än ställer till problem, ifall det beror på arv eller miljö kan diskuteras.
Dock finns en skillnad i dag mot tidigare och det är tillgången på droger som är större än för 10-15 år sedan, vilket i extremare fall skapar mer problematiska situationer (om man jämför med vad många av oss själva kan relatera till vad vi har upplevt under vår livstid). För de flesta som är mellan 12-13 år gamla i norra stockholm så är det lättare att få tag på droger än alkohol. När det är dags att berusa sig så går man alltså direkt till drogerna och skippar det som kanske ter sig mer "naturligt" i våra ögon (att dricka alkohol). Vilket gör att de vuxna inte ser varningssignalerna om att saker inte står rätt till. Och ganska snart har man en ung människa som inte bryr sig om konsekvenserna av sitt handlande, även i "nyktert" tillstånd.

Problem som är relaterade till droger går dock som bekant i vågor. För 100 år sedan hade stockholm stad en period med många hemlösa gatubarn som vid 9-10 års ålder (!) var alkoholister. De stal och vandaliserade och de vuxna kände sig maktlösa. Så vi har varit där tidigare. Tittar man långsiktigt så är det inte mycket som förändrats.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...