Unik MC på blocket

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ja det är helg, fantastiskt väder och jag sitter på jobb och är understimulerad då patienterna är för bakfulla för att orka ta sig till akuten. Därför hänger jag på blocket och letar objekt.

Unik -ensam i sitt slag, enastående enl SAOL.

Söker man på blocket efter UNIK R1 så får man följande objekt:

Unik R1 2004 - I toppskick utrustad med äkta kinakåpor

Unik R1 -04 - Omlackad vit och alltid körd strypt till 25kw men har PC III monterad

R6 2000 -(Om)lackad i unik svart metallic

Varför får hojannonser mäklare att framstå som hederliga? Fräsch villa med stor potential betyder ju renoveringsobjekt där det ännu inte regnar in. Unik R1 tycks ju betyda söndervurpat lik som sminkats upp med lite ny lack och miniblinkers...:glömdet

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Här har vi en unik ZX6R -05 det är lite oklart vad som gör den unik men den är omlackad och importerad från England.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Det är lite som att det står RETRO VINTAGE på många annonser på Tradera,men dom har trots allt lyckats att sticka ut när det blir en tråd på SH:D

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
1993 Yamaha XT 600
. Den svarta R6:an ä definitivt inget lik. Men unik :rolleyes:!? Näääää!

Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
jag hade hoppats på att slippa höra "åh denna är unik" när jag klev ur moppeåldern men nu blev jag besviken. frågan är om folk är dumma eller bara har haft oturen att bli tappade vid födseln

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
ALLA sätt att sälja är bra, utom/även de sämre sätten. Bara att bestämma dig vilket ord du vill ha. :fyllisar

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Som jag säger minst 1 gång per dag..."-FOLK ÄR FAN DUMMA I HUVET"

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Santander R1an är inte unik heller X-up här på SH har en likadan =)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Tycker det bästa är alla unika motivlackeringar där majoriteten ser ut som stryk i mina ögon. Oftast innebär det värdeminskning istället för de 30,000 extra de ska ha för en asful varg på tanken och ett indiantält på bakskärmen =P

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Varför får hojannonser mäklare att framstå som hederliga? Fräsch villa med stor potential betyder ju renoveringsobjekt där det ännu inte regnar in. Unik R1 tycks ju betyda söndervurpat lik som sminkats upp med lite ny lack och miniblinkers...:glömdet

Det ligger nog mycket i det du säger. Man får tolka annonser på rätt sätt. De säger rätt mycket om objektet i fråga.

Gissningsvis vänder sig de här säljarna till ett annat klientel än dig Boris. De har nog inte allt för fet kassa och har troligtvis köpt en hoj de har råd med och sedan försökt göra den unik av sitt slag efter eget huvud. Jag tror faktiskt många av ägarna till de omlackerade och stylade hojarna faktiskt tycker att deras hoj är unik. Det gäller för dem att hitta en köpare som tycker likadant. Sedan får man nog vara medveten om att det troligtvis finns dolda fel på hojarna i fråga och att ägarna inte är allt för ärliga med att uppge vad de känner till om hojens historik om de ens brytt sig om att ta reda på det.

Jag var och tittade på en rätt ny R1 för en kompis räkning i våras hos en firma. Det var originalhoj med få mil på mätaren. Allmänskicket tydde på något annat. Vid närmare granskning var den inget att ha. Tittade man på historiken var den importerad av en oseriös firma här nere. Ägaren hade inte haft den särskilt länge. Firman som sålde hojen gjorde det för kunds räkning. Själv hade ägaren stuckit till Thailand. Min kompis slapp åka ca 30 mil enkel väg för att titta på hojen i fråga. Han hade nog varit rätt besviken.

Man behöver såldes inte hålla på med att måla upp någon unik bild av en hoj utan kan likväl sälja en original hoj med massor med dolda fel.

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Annars är det ju en klassiker att folk skriver som i första annonsen.
"nyservad och i fint skick som ni ser på bilden." Ja den kanske ser fin ut på lacken men det är jävligt svårt att se om den är nyservad och hur motorn ser ut på närmre håll.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag blev lurad att köpa en unik hoj från England "i absolut toppskick". Vivamoto.co.uk i Bradford UK. Tyvärr köpte jag den osedd från england från en mycket oseriös firma vivamoto.co.uk. När den väl kom fram i sverige fungerade inte motorn och det finns en lång lista med ca 10 fel. Jag gjorde dock massor för att ta reda på så mycket som möjligt och har massor med bevis. Dock så löjg de medvetet och de var en stor firma så jag trodde inte de skulle lura mig rakt av.

Firman vägrar ta ansvar och beter sig som kriminella. Har kontaktat ECC( Europa Konsumet) de är handikappade idioter om jag ska vara ärlig. DE har tagit ca 6 månader gjort ingenting och hindrar mig snarare från att göra någoit nyttigt. Så snart hoppas jag att jag kan ta det till domstol i England. Avråder från att köpa hoj från äckliga lögnaktiga britter.

Om någon har erfarenhet så hör gärna av er eller övriga tips tas emot tacksamt.

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag blev lurad att köpa en unik hoj från England "i absolut toppskick". Vivamoto.co.uk i Bradford UK. Tyvärr köpte jag den osedd från england från en mycket oseriös firma vivamoto.co.uk. När den väl kom fram i sverige fungerade inte motorn och det finns en lång lista med ca 10 fel. Jag gjorde dock massor för att ta reda på så mycket som möjligt och har massor med bevis. Dock så löjg de medvetet och de var en stor firma så jag trodde inte de skulle lura mig rakt av.

Firman vägrar ta ansvar och beter sig som kriminella. Har kontaktat ECC( Europa Konsumet) de är handikappade idioter om jag ska vara ärlig. DE har tagit ca 6 månader gjort ingenting och hindrar mig snarare från att göra någoit nyttigt. Så snart hoppas jag att jag kan ta det till domstol i England. Avråder från att köpa hoj från äckliga lögnaktiga britter.

Om någon har erfarenhet så hör gärna av er eller övriga tips tas emot tacksamt.

Du måste ju berätta vad du köpte!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Varje hoj är unik eftersom ingen annan är exakt likadan.
Gäller bara att lyfta fram det.

Favorit benämningen torde väl vara "unik blickfångare" :yoparty

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Många hade haft större lycka om man skrev en seriös annons där man inte lade in så mycket egna värderingar av objektet. Man kan ju välja mer neutrala ord för att ge intressenter en god helhetsbild av objektet i fråga. Många vill gärna förstärka saker så att det faller i sin orimlighet. Helheten blir nästan absurd.

Folk som skriver "no money, no honey" och dylikt för att avskräcka folk som är mindre seriösa spekulanter gör sig själv en otjänst då det även gör att mer seriösa spekulanter struntar i att höra av sig.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom