Unik MC på blocket

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Toymans..... 2100 mil. jag köpte den 2002. Prislapp då 60,000.-- Ramnummer 100

Pris idag. Ej till SALU!

IMG_8691 sh.jpg IMG_8692 sh.jpg

IMG_8695 sh.jpg IMG_8698 sh.jpg

IMG_8710 sh.jpg IMG_8716 sh.jpg

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jävligt ball, men unik? 500 tillverkade är ju inte direkt unikt även om långt ifrån alla lär vara i det där skicket.

Om man ska följa definitionen av unik till punkt och pricka så kan ju ingenting som tillverkats i fler exemplar än en enda anses som unik...? Men allt är ju relativt precis som var och ens definition av unik. Och de flesta anser väl att en Ducati Desmosedici är - om inte unik - så i alla fall väldigt speciell. Och den har ju tillverkats i betydligt fler exemplar än femhundra.

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Är den månne levererad av AVA med tanke på nyckelringen...?

Hej! Jag tror att det är så, en utav hojarna som AVA sålde. Köpte hojen i Stockholm och vill minnas att säljaren sade att AVA var delaktig i de få som kom till Sverige. Skulle vara intressant att få reda på hur många utav de 5 som som skulle kommit till Sverige kom ut på bana! Om jag kikar runt på min.... så finns inga spår utav racing.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Oj! den var nice!!
Vågar man köra en sån med risk för att skada den eller använder man den som världens grymmaste vardagsrums-prydnad :yoparty

Btw på tal om dyra försäkringar för sporthojar, vad gick denna på? :näsblod

Skulle säga att det är ens förbannade skyldighet att faktiskt använda den och inte låta den stå och becka igen.

En sån här veteranförsäkras man. Kostar ingenting i stort sett:fakta

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hej! Jag tror att det är så, en utav hojarna som AVA sålde. Köpte hojen i Stockholm och vill minnas att säljaren sade att AVA var delaktig i de få som kom till Sverige. Skulle vara intressant att få reda på hur många utav de 5 som som skulle kommit till Sverige kom ut på bana! Om jag kikar runt på min.... så finns inga spår utav racing.

Min (gamla) hade definitivt körts på bana. Precis som det ska vara:yoparty:yoparty

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Halloj alla nyfikna!

Tja, hojen blev såld.
Priset stannar mellan mig och köparen, men jag kan säga att det blev ett marknadsvärde baserat på internationella prisindex.

Men cykeln kommer leva vidare sina dagar i en trygg miljö, den kommer att återfinnas på Museet MC Collection i Sollentuna där den kommer fylla sin funktion att från 750 Limited -86 till Granaths RR-89 som tävlades på Bol´Dor visa på den gatlegala versionen.
Nästa år kommer MC Collection ha engelskt temaår men 2016 är det japanska året inplanerat och där kommer åter No102 finnas för allmänhetens beskådan..för er som missade den svichandes på Bulten:D

Last edited:

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Det är mycket roligare med välanvända hojar med några år på nacken som ser ut och går som om de var nya trots att de saknar en frän bokstavskombination som bara blev klistrat på t ex endast 100 ex.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
De som skriver unik på sina hojar, är de som åker runt i linne, adidas byxor, sneakers och crosshandskar när de kör...

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kollar man gruppen "bultens vänner" på fb så har annonsen lagts in där med. Frågade vad som var unikt med den och då blev han sur :(

Klart som fan att "han" veronica blev sur, nu tror hon ju att du tycker att hon ser ut som en man:tuttar

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Efter att snabbt ha scrollat igenom ett antal "unika" annonser kan man konstatera följande:

# I de allra flesta fall så talar annonsören sanning - hojen är verkligen "den enda i sitt slag" (enligt SAOL's definition).

# Unik eller "den enda i sitt slag" behöver dock inte ha några som helst positiva anspelningar och detta gäller i så gott som samtliga annonser.

# De allra flesta annonser som innehåller ordet "unik" är mer eller mindre dåligt kamouflerade buskar där ägaren inte har vett, kompetens, ekonomi eller intresse att utföra korrekta servicar eller återställa hojen till originalskick eller ens brukbart skick.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom