uphottning av min vägreg fiddy

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Att plocka ihop en Takegawamotor för 50000kr är inga som helst problem.
Växellåda 20000kr , dohc topp 20000kr.
Där är en medlem på fiddy som har en hoj för 10000 pund.

(MSR) www.monkey-tuning.com
www.monkeybike.co.uk

Hehe jo jag har sett det jag med. Helt sjukt hur mkt pengar folk slänger ut på sina fiddys. Jag som tycker att mina 13-14k jag har lagt ut på min med inköpet av fiddyn inkluderat är i överkant :D

Men smakar det så kostar det..

Bilder kommer förhoppningsvis i morgon när jag har kameran igen :)

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Vad hände med bilderna? =)

N får ursäkta mig att jag är otroligt slö men jag har haft så mkt annat ivägen sen jag skrev här sist. Men nu är jag igång igen och skall montera skylten samt svarva ner toppen på kolven lite.
Men nu ska jag ut och knäppa lite kort på skapelsen :tummenupp

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
inga bilder idag heller ? :rolleyes:

Jo faktiskt, jag var precis ut och fotade efter att ha svarvat ner domen på koven och blivit av med knackningarna.

Saker som är kvar nu:

*Fräsa en skylthållare.
*Köpa en liten blyack och montera där den inte syns för att jämna ut spänningen från ljusspolen.
*fixa bakbromsen.
*fixa en svänghjulskåpa.
*montera cykeldator.
*byta blinkrelä.
*säkert mkt mer saker som jag har glömt.

Så här ser den ut nu: (skitig efter lite provåkning)

Bifogat

• IMG_0801.JPG
    IMG_0801.JPG
    141.1 KB · Visningar: 96
  • IMG_0802.JPG
    IMG_0802.JPG
    138.8 KB · Visningar: 180
  • IMG_0803.JPG
    IMG_0803.JPG
    132.1 KB · Visningar: 108
  • IMG_0804.JPG
    IMG_0804.JPG
    134.8 KB · Visningar: 98
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jasså det var du som handlade slut lagret på arrow blinkers. :mad:

Den blir ruggigt het iaf. :tummenupp

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Rätt kaxigt att bli stoppad vid en poliskontroll med den och slänger upp reggpapperna och försäkringsbeviset på den :D

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Den ser äckligt fin ut nu:), har lettat själv efter liknande under 7k men har inte hittat nån:( Var det birkaimport som du köpte din ny för 6900 av? Har dem slutat sälja dem nu när jag blev intresserad:va :rolleyes:

Last edited:

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Flyttar tråden till fiddyforumet

Härligt, ett steg i rätt riktning. Nu är det bara att fortsätta med att flytta alla rs och mito trådar till roadracingforumet, dom flesta sm 125or till offroadforumet eller crossforum så får vi snart ett fint a1 forum med enbart renodlade a1 cyklar som ybr, rödmyran osv :tummenupp :yoparty

Hur som helst så har jag fortfarande liite knackningar kvar i motorn så jag lär svarva ner kolven lite till. Dock har jag fått problem med att den ryker nu med det beror antagligen på att topplockspackningen tätar dåligt eller att ventiltätningarna har tagit skada. Det skall undersökas ikväll :)

Har ni något tips på en snygg skyltbelysning som inte syns allt för mkt? funderar på om jag ska va så pass seriös eller om jag ska skita i det.. :va

Den ser äckligt fin ut nu:), har lettat själv efter liknande under 7k men har inte hittat nån:( Var det birkaimport som du köpte din ny för 6900 av? Har dem slutat sälja dem nu när jag blev intresserad:va :rolleyes:

Tackar :)

Jo det stämmer att jag köpte min från birka import på ett hösterbjudande sänkt från 12000 till 6900 :tummenupp Dock var priset det enda som var bra med den affären..

Under 7 k blir nog svårt tyvärr :/ men det finns en på blocket för strax under 10 tror jag, precis lika som min var från början.

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Har hittat en Dirt Demon nu, på en firma här i stan.
Lätt begagnad, 50 mil :tummenupp
6k
Den är ju mycket större än vad jag trodde, stort + för det :tummenupp
Sugen på att slå till så jag slipper cykla i vinter :yoparty

Men ett måste är ju fan ett öppet avgassystem, fan vad mesigt den lät orginal :tungan

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hmm.. Hur billigt kan man få en fiddy som funkar? Skulle va cool att nåt att köra mellan köerna på till garaget för att hämta vidundret! Bor inte så bra till i förhållande till garaget så köandet sätter stopp för mkt åka, vilket är synd Kunde man ha en fiddy i förrådet som man pendlade på vore det ju najs!

Ca pris? på en reggad alltså!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hmm.. Hur billigt kan man få en fiddy som funkar? Skulle va cool att nåt att köra mellan köerna på till garaget för att hämta vidundret! Bor inte så bra till i förhållande till garaget så köandet sätter stopp för mkt åka, vilket är synd Kunde man ha en fiddy i förrådet som man pendlade på vore det ju najs!

Ca pris? på en reggad alltså!

Är väl denna som ligger på blocket http://www.blocket.se/vi/12602947.htm?ca=20_s

Sen finns det väl ute hos handlare, jag hittade som sagt en av en ren slump när jag skulle beställa oljefilter på en nystartad firma här i stan.
Den kostar 6000kr, det tycker jag är ett överkommligt pris :tummenupp det är ju som för en gammal moped :tummenupp

Får se om jag köper den :yoparty
Jag tänkte ha den på vintern och när det är för korta avstånd för att motivera Skinnställ. typ 1,5 km 50-väg till skolan osv. :yoparty AV ren lathet helt enkelt:tummenupp :gnissla

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...