Uppäten hoj av råttor

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
3107057081_9d66080536_o.gif


Nej men för att vara en gnutta seriös avundas jag inte de som får saker och ting uppätet av dessa små gynnare... Hoppas att det går att lösa på något sätt! Hade det varit tvestjärtar finns det däremot bra medicin... En liten långben gillar dessa som nattmacka...

2877665376_bbfbbe8ebd_o.jpg
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
brorsan hade problem igen efter nåra mån.
jag köpte detta och den har hållt ett år nu utan spår av dom..(inomhus)
http://www.musfritt.nu/fram-1.html
gå vidare tills du hittar electro cat.
Topo Stop E50 heter den

Ok, jag ska beställa en sån. Hittills har jag inte haft några skador men har sett att en mus kalasat på ett ekollon i hobbybilens motorrum. Lika bra att ställa dit en sändare innan de får för sig att fragmentisera mitt elsystem. :gnissla
 

The Olsson

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
SuperDuke R
Blev lite orolig när jag läste tråden. Upptäckte förra vintern när jag hade bilen i garaget att det hade varit såna där små varelser under huven, låg skräp på tändkassetten. Får väl hoppas att dom försvann med saaben när jag sålde den i höstas.. Men nu ska pärlan kollas till så fort som möjligt :gnissla
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Måste medge att jag finner en viss humor i detta att råttor/mössen käkat upp hojens olika delar. Men kan förstå frustrationen hos trådskaparen. Själv skulle jag blir skogstokig o göra det till min livsuppgift att utrota alla råttor o möss på jordens yta :)

Vet inte om denna länk postats tidigare. Kan vara så att prylarna faktiskt fungerar i praktiken, har själv igen erfarenhet av produkterna.

http://www.skadedjurskontakt.se/index.htm

Som en f.d bonngrabb kan jag annars föreslå den mer spartanska metoden med ost och råttfälla alt. mörkergoggels, luftgevär och mycket kaffe o termosen.

Vill man ta den mer lata varianten kan man använda råttgift.

Good luck.
 

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Jag vet att jag borde tagit bilder,men jag har ingen kameramobil och hade ingen digitalkamera då + att jag va riktigt förbannad så det sista man tänker på är bilder.:huvet
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag vet att jag borde tagit bilder,men jag har ingen kameramobil och hade ingen digitalkamera då + att jag va riktigt förbannad så det sista man tänker på är bilder.:huvet

Ingen fara,lidar med dig och vet vad de små kräken kan hitta på om man lämnar dom ifred(2benta råttor med)och fattar att det inte blev några bilder.
Det är det sista jag tänker på vid vilket valt tillfälle som helst man skulle fotat själv.

Men men,du får väl leva på minnena....;)


Henrik
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ok, jag ska beställa en sån. Hittills har jag inte haft några skador men har sett att en mus kalasat på ett ekollon i hobbybilens motorrum. Lika bra att ställa dit en sändare innan de får för sig att fragmentisera mitt elsystem. :gnissla
Annars brukar de små gynnarna gilla att gnaga på värmepaketet/kupéfläktsystemet.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
kan glädja att jag slog ihjäl minst 60st igår för hand och att vi mejade ner ett hundratal till med balrivaren sammt planeringskopa med hjälp av l120e sammt ljungby L25 och kan meddela att dom fick avskedstal ifrån er alla drabbade:banana
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
ge dom lite mat ist så låter dom bli hojen! leva o låt leva!
 

VilBel

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
-08:a Kawasaki Er6f ABS
Nej, trist som attan att det inte går på försäkringen, det gör den inte enl våra villkor iaf (LF). Men man vet ju aldrig hur det ligger till i andra bolag.
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Enriskvistar och några vitlökar funkar bra. Tror det är doften dom små rackarna inte gillar.

Annars kan man rigga en hink, till hälften fylld med vatten, och spänna en svart sopsäck över. Se till att det är tight på ovansidan. Skär ett kryss i plasten. Rigga en tråd/lina/snöre med en ostbit i så att den hänger 1-2 cm ovanför centrum av hinken, där Ni skurit krysset. Lägg sedan upp en "landgång" plankbit eller liknande, mot hinken så att rådisarna kan komma upp.

Taskig fälla eftersom dom dör drunkningsdöden....
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Eller skaffa en iller och lägg ut lite illerskit! :tummenupp Håller mössen borta! Borde funka mot råttor också!

om du har en adress så kan jag tömma lådan och posta till dig.fattar att lukten håller de borta,det gör den med mig oxå:)
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Läste ett knep i en biltidning för många år sedan ,
Enris!
kvistar med barr,
skall stoppas in lite här o där på hojen,
lägg lite varstans i gareget oxå,
Hade inga probs med min BMW kärra som jag bruka ha i en lada på vintrarna,
Läste om en snubbe som provat det mesta innan han fick bukt med problenet tack vare Enriset,,
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top