Uppdatering Ang. No1:s vurpa!

Status
Ej öppen för fler svar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
igelhammar skrev:
han kommer att skiktröntgas i eftermiddag men de tror att det bara är en tillfälligkänselnedsättning.
han pratade om att race:a i knutstorp och det borde vara ett gott tecken.

Gör han det är han stålmannen :bow Men så mycket morfin jag fick pumpa i mig för att ens kunna kliva ur sängen när jag tryckte min kota så var jag definitivt inte i tillstånd att köra hoj :rolleyes:
Det viktiga är ju att nerverna inte är skadade, men det tar ändå någon/några månader för frakturen att läka.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Att han änns funderar på att köra hoj igen är ju ett grymt bra tecken :tummenupp

Krya på dig :hej

Vi syns på knutstorp! ;) *optimist*

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Gjorde en liknande vurpa men jag bröt bara nyckelbenet och fick hjärnblödningar(typ svår hjärnskakning).
Hoppas att det går bra för dig och att du tillfrisknar ordentligt innan du sätter dig på hoj så du inte ramlar igen.
Då kanske det slås upp igen, jag tror att det är viktigt att ta det lungt men ändå vara så aktiv man kan så inte man förtvinar musklerna.
Nåja, nog tjatat.
Krya på dig! :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Krya på dig, Patrik. Det viktigaste för dig just nu är att du accepterar att den här typen av skador tar tid att läka. Lång tid, har jag fått erfara.

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
ZXR-750 1992
hade samma skada för två år sen fick en kompression på fjärde och femte ryggkotan. lång väg tillbaka. 3 månader med en ställninng som jag fick esdast ta av när jag skulle sova.
nu idag har jag fortfarande besvär i form av ställhet,och domningar kring skadan. går hos sjukgymnast en gång i veckan

Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Burkplatta av kolfiber. ART, R1
Man skiter nog i andras skador just då!

Varför detta prat om vad ni har gjort er illa, när osv. Man behöver inte höra talas om sådant, i allfall inte dom som har haft så lång väg tillbaka, inte är återställda osv.
Det man behöver efter en skada är pepping och inte nedslående info :mad:
Man har ont, är kanske oroad för tillfrisknandet, läkare kan inte säga med säkerhet om man blir helt återställd, när man blir det m,m.
Beklaga och peppa, inget annat.

Hur många ska skälla på mig nu då.
Räkningen börjar :1, ..... :hej

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Re: Man skiter nog i andras skador just då!

Carolina Riedel skrev:
Varför detta prat om vad ni har gjort er illa, när osv. Man behöver inte höra talas om sådant, i allfall inte dom som har haft så lång väg tillbaka, inte är återställda osv.
Man har ont, är kanske oroad för tillfrisknandet, läkare kan inte säga med säkerhet om man blir helt återställd, när man blir det m,m.

Håller med dig Carolina. Men jag tror inte dom menade något illa utan bara ville dela med sig av deras "erfarenheter".

Det är värre när det i liknande trådar kommer kommentarer som " fan skyll dig själv när du kör som du gör" eller varför inga skyddskläder på"

Har sagt det tidigare men åter igen.

Krya på dig No1 och upp och hoppa nu, snart ny tävling på G och du kan väl inte missa GR-dagen 2 ;)

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift

Carolina Riedel skrev:

*voff* ;)

Låter dock fantastiskt bra med kompression
jämfört med krossad kota måste jag säga!!!

Än en ggn. lycka till med tillfrisknandet No1! :)

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser

Carolina Riedel skrev:

Du tog orden ur min mun. Finns inget värre än när folk skall berätta om när dom råkade ut för något liknande, fast mycket värre. Oavsett om man gjort något bra eller råkat ut för något dåligt.

Det var likadant när Andreas Sjölander skadade sig på Bike Week.

Skit samma.

Hoppas att det löser sig för Patrik och att han är upp på hojen snart, på detta viset :squid

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Jantelagen?!!?

Packalen#27R600 skrev:
Du tog orden ur min mun. Finns inget värre än när folk skall berätta om när dom råkade ut för något liknande, fast mycket värre. Oavsett om man gjort något bra eller råkat ut för något dåligt.
Det var likadant när Andreas Sjölander skadade sig på Bike Week.
Skit samma.
Hoppas att det löser sig för Patrik och att han är upp på hojen snart, på detta viset :squid

Jo, jag tror fan den berömda jante-lagen gäller även här.
"Jag har minsann haft det minst lika djävligt själv"

Facinerande fenomen...

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Taskigt av dig Patrik att inte klota där jag stod i slutet av start/mål. Om du nu ska göra sådana spektakulära grejer som att flyga upp i luften flera meter så vill man ju se showen.

Nä, skämt åsido. Se till att bli frisk så man får se mer av rookieseriens mest sevärda förare. Hoppas att se dig snart igen på banorna. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson