Uppdatering Ang. No1:s vurpa!

Status
Ej öppen för fler svar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag beklagar, om det nu var någon som missuppfattade mitt/min inlägg. Har inget att göra med "jantelagen" att göra, att vara värre/värst. Utan bara att jag vet att skadan gör förbannat ont, och jag lider med No1, samt att det är skönt att veta om skadan tar 1 vecka eller 6 månader att läka. Sen är ju det alltid beroende på hur skadan ser ut, och hur bra "läkkött" man har. Jag vet att No1 är stenhård så han är nog på bena fortare än man kan tro, men samtidigt anser jag inte att man i "peppandet" ska dra upp förhoppningarna alldeles för högt. Det är för tidigt för det, då det bara är 24h sen skadan, samt att no1 är ordentligt smärtstillad och om möjligt ännu längre från sina fulla sinnens bruk än normalt ;)

För er som fortfarande inte förstår, så bröt han ryggen igår, "bara" en kompression är detsamma som en krossad kota, en komprimering är alltså en kross-skada. Han har haft tur, eftersom han kan röra benen, vilket ökar förhoppningen att han kommer kunna gå/köra hoj normalt igen.

Självklart önskar jag No1 ett snabbt tillfrisknande, då han är en vän/polare som jag har jäkligt roligt med, och jag är nog som flera andra orolig för honom. Jag m.fl kommer ställa upp och hjälpa honom oavsett om det kommer ta si eller så många dagar innan han är på fötterna igen.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
precis..
när det gäller ryggskador, vilken form det än är, så är det illa...
vill man dra sig ur efter sån smäll så,, all respekt..

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
STORT krya på dig!
Om jag bara kunde skulle jag ge dig lika bra tips som du gav mig i helgen. Glöm inte bort vad du sa till mig om att ta det lugnt...

Hoppas på att få se dig uppe på hojen snart igen.
God bättring tokholmaren ;)

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
För helvete No 1 !!!

Det där kunde ha slutat illa! :skrämd Skönt att läsa att det inte är så illa som i början av tråden :tummenupp Både Ola och jag hoppas på snar bättring och att vi syns senast på Lunda :squid

Hälsningar Björne

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Usch, otäck olycka Patrik.

Hoppas att du efter omständigheterna mår bra och önskar ett snabbt tillfrisknande.

//Jalle

TiGgEr!

Häradsbetäckare!
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Imaginär R1
Ville även jag passa på att framföra mina önskemål om ett snart tillfrisknande!

/ Peter

Rossifumi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
oFFkeFF skrev:
För er som fortfarande inte förstår, så bröt han ryggen igår, "bara" en kompression är detsamma som en krossad kota, en komprimering är alltså en kross-skada. Han har haft tur, eftersom han kan röra benen, vilket ökar förhoppningen att han kommer kunna gå/köra hoj normalt igen.

Är det?
Man kan komprimera det som sitter emellan kotorna (glömt av vad det heter). Men visst du kan ha rätt.

Men har han t.ex fått en spinalchock så kan den sitta i 6 mån. Det tog över halvåret innan min släppte (jag är dock fortfarande förlamad).

Och krossa kotor i ryggen är ju helt ofarligt så länge man inte skada ryggmärgen ;)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:mad: Hur ska vi nu kunna smita undan och kramas om du hittar på så'na här hyss?!? :(

Hoppas du tillfrisknar fort och framförallt 100-%igt!

:whip :p

/ Veronica

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
JÄTTEglad att det låter så positivt nu. Har varit borta ett par dagar och inte kunnat uppdatera mig och det har känts väldigt olustigt under tiden.
Håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande och att vi snart får rejsa mot varandra igen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Rossifumi skrev:
Är det?
Man kan komprimera det som sitter emellan kotorna (glömt av vad det heter). Men visst du kan ha rätt.

Men har han t.ex fått en spinalchock så kan den sitta i 6 mån. Det tog över halvåret innan min släppte (jag är dock fortfarande förlamad).

Och krossa kotor i ryggen är ju helt ofarligt så länge man inte skada ryggmärgen ;)

Det är diskarna som sitter mellan kotorna, men när man trycker/pajar dem kallas det inte kotkompression.

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Senaste nytt!

Pratade med Uffe Furstenhoff i går kväll och No1 är nu på benen och det ser mycket bättre ut, snart jagar han sjuksköterskor som aldrig förr!

:tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Senaste nytt!

XENOMORF skrev:
Pratade med Uffe Furstenhoff i går kväll och No1 är nu på benen och det ser mycket bättre ut, snart jagar han sjuksköterskor som aldrig förr!

Jasså, redan uppe o springer?!? Då borde han få stryk för att han skräms så! :)

Skönt att höra att Patrik är på benen. Får hoppas att han kan komma ut och snacka skit innan säsongen är över...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

XENOMORF skrev:

Fan va gött att höra, krya på dig nu din galning :tummenupp

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu

XENOMORF skrev:

Skönt!
Då kan man nog lungt säga att nån "där uppe" hade ett gott öga åt honom.
Se till att krya på dig fort så kanske du kan åka hoj innan det blir vinter igen. :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

XENOMORF skrev:

*pustaut*, skönt att höra :tummenupp

Havoss

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs Extrema
Mattiaz skrev:
Mycke tråkigt att höra... hur gick det hela till ? :(

Vansinnesföraren Ghost Rider som med sin mc i toppfart gäckat
polisen och spelat in allt på film har till slut landat på sjukhus. Sprucken ryggkota och ingen känsel i ena benet, var det nån som
trodde att det skulle sluta annorlunda?
Rykten om vem som egentligen är Ghost Rider florerar vilt på
nätet. Om den som skadat sig under en tävling på Anderstorp i helgen är denna mystiska fortkörare eller ej är naturligtvis inte
bekräftat.

Några korta rader i från mig, Patrik Fürstenhoff...
Först och främst måste jag bara säga TACK till er alla för era
inlägg som visar att ni bryr er...
Sedan måste jag tacka alla som arbetade på banan, funktionärer och ambulans personal samt inte minst sjukpersonalen på
Värnamo & Jönköpings sjukhus som räddade mitt fortsatta leverne på bästa sätt...
För att göra en story lite kort så råkade jag ut för en highsider på första varvet i mitt försök att ta mig om ledaren i Rookie1000,
dessvärre så orsakade denna highsider mig en hel del skador
som kommer att påverka mitt och min familjs liv för en lång tid
framöver... Jag fick en allvarlig kompression på 12 e bröstryggkotan samt en
spricka i den samme, utöver detta så har min kropp reagerat på sådant sätt att jag just nu har förhöjda sockervärden
på dryga 25 enheter, normalt ligger man på runt 3-7 enheter...
Jag har vid två tillfällen tidigare råkat ut för liknande skador men
aldrig haft denna smärta el svårighet att andas som
jag har nu, doch verkar det som att jag kommer att kunna bli i det närmaste återstäld från dessa skador även om jag
fortfarande inte har någon känsel i mitt vänstra ben...
Dessa skador gör att jag med omedelbar verkan lägger ner all min tävlings verksamhet för detta år och kommer även att inom kort
fatta ett beslut inför tävlingssäongen 2004...
Till er andra som kommer att fullfölja resterande tävlings säsong önskar jag all lycka!!!

Med vänliga hälsningar, Patrik Fürstenhoff/No1...
Copyright Team Ghost Rider ©2002

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...