Uppdatering av forumets mjukvara

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Det pågår kanske som ni märker en uppdatering. XenForo är allt annat än roligt att "integrera" med och byggt rätt hackigt av mig för några år sedan.

Försöker få igång förstasidan som duplicerar grejer men skriv här om ni upptäcker några större issues som jag behöver se över som vore fel och errors.

Nu ska startsidan funka. Fick dra ner en kopia av prod. Läskigt uppdatera direkt i prod (Xenforo kräver det typ) och det var en rad ändringar i malluppsättningar.

Tror nu även startsidan och speciellt menyn generellt ska funka bättre.

Det är några annonser som fortfarande inte syns mellan inlägg och dom ska tillbaka också.

Det här ser inte helt korrekt ut.
View attachment 513713
Verkar vara en ny funktion och det finns ingen svensk översättning. jag har typ gjort en hel del av översättningarna själv på dom stora ställen som frontas mycket i UI:t. Ska försöka spendera lite tid på det där.

Så tror det är ju att markera någon tråd eller inlägg som "featured" (uppmärksammad) och därmed ge mer publicitet. Kan vara en bra grej om nyttjad väl.

Forumet blir alltid betydligt långsammare när man är inloggad, dock så misstänker jag att detta är en finurlig komplott mot mig som svamlande skribent, det fungerade nämligen fin fint innan mekanik och trafik diskussionerna spårade ur :rofl Men jag har såklart inga belägg för min konspirationsteori :glömdetTur att jag bara har en tråd kvar för säsongen :Bugar

Notiserna för såna som reagerat på saker man skrivit sa något i stil med ”whoops, you are required to accept cookies” vilket jag tror jag har faktiskt.

Notiserna för såna som reagerat på saker man skrivit sa något i stil med ”whoops, you are required to accept cookies” vilket jag tror jag har faktiskt.
Ja det kan också ha och göra med att cookies i sig kan vara blockerade av om du har adblocker. Har du det testa stäng av tillfälligt för att bekräfta om det vore just det som orsakar problemet.

Forumet blir alltid betydligt långsammare när man är inloggad, dock så misstänker jag att detta är en finurlig komplott mot mig som svamlande skribent, det fungerade nämligen fin fint innan mekanik och trafik diskussionerna spårade ur :rofl Men jag har såklart inga belägg för min konspirationsteori :glömdetTur att jag bara har en tråd kvar för säsongen :Bugar
Ganska logiskt att det är så för du har "mina inlägg" och sådant som slås upp när forumet "vet att du är du"

Nädå tekniskt så är det så att du nu identifierat dig mot forumet och det görs därmed en rad anpassade uppslag mot databasen utefter din profil. Och är du högt delaktig eller prenumererar på inlägg och allmänt "Lite överallt" så kan jag tänka mig att samlande uppgiftsrutor för din profil (varje sida) laddar in mer data än normalt.

Dock... jag som användare #1 i systemet och har många inlägg och övervakningar så har jag faktiskt nog aldrig tänkt på det eller märkt "skillnad" till den grad att jag tycker något går direkt långsamt.

Det kan också kanske vara specifika sidor du känner oftast är långsamma? I så fall lista gärna så kan jag gräva lite i optimeringar runt dom.

Tapatalk och tvåfaktorsautentisering:

Det kommer inte EN utan 5-7 samtidiga mejl med olika koder varav ingen fungerar. För att kunna logga in måste man logga ut och sedan in igen som om det vore första gången. Då kommer två samtidiga mejl med olika koder men den andra fungerar...

Funkar klockrent i webläsare på dator men det är ju inte ofta man spåttåjar med datan liksom...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick