Uppdatering av RC211V replican

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag måste hålla med om alla tidigare überpositiva bemärkelser du fått för den här hojjen :tummenupp Den är grymmare än någonting jag sett, hoppas man får se den i verkligheten! Skulle vara kul o få veta lite prestanda nuffror sen när du fixat det där med spinnande i bänken :hihi

jag :kär din hoj
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Vad kan man säga :confused: Jäkligt bra gjort!!! Helt klart en utav dom coolaste hojarna i landet :tummenupp
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Uffe Lundell om hojen!! Jag med för den delen!!

Handen på gasen som i alla tider och
som alltid vill jag ha DEN!!
Handen på gasen och hjälmen som en
flagga på ditt Repsol skepp.
Jag vill ha DEN!
Får jag komma ombord, jag måste närmare,
det här vägen är oändlig.
Det där oranga kåporna över sidorna.
Jag måste ut och lufta turbon på momangen,
och jag sa:

Oh la la Jag vill ha DEN!!! - - - - - - - Oh la la Jag vill ha DEN!!!
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Grymt e bara förnamnet!!! :yoparty :3freak

Snyggare sporthoj går garanterat inte att uppbringa i detta land... :fakta :Bugar :Bugar :Bugar

//Tobbe :kär :bow
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
Enormt brutal hoj! vad ger den i effekt just nu då? är det mc-xpress turbo på den?
hursomhelt avundas dig något enormt! du lär verkligen känna dig iaktagen när du glider genom stan på dendär :Bugar :banana
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Messiah skrev:
Enormt brutal hoj! vad ger den i effekt just nu då? är det mc-xpress turbo på den?
hursomhelt avundas dig något enormt! du lär verkligen känna dig iaktagen när du glider genom stan på dendär :Bugar :banana

Nej, det är inte MC-Xpress kit. Det är egenhändigt tillverkat. 1:a året med insprut, iår med förgasare, se sid 1 för info. För tillfället lämnade den 219hk på hjulet vid 8000rpm med 0,7 bar sen spann det. Det ska sen tilläggas att det ska laddas 1bar på gatan plus att min ljustuteknapp ökar effekten med ytterligare 0,2bar (om ifall att den skulle bli lite för trött mellan 10 till 12000rpm på 6:an) :D
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Specifikationer:

Fabrikat: Honda CBR 929 RR
Årsmodell: 2000
Färg: Repsol lack, Valentino Rossi's RC211V 2003
Cylindervolym: 929 cc
Torrvikt: 170Kg
Motor: Dubbla topplockspacknigar, ändrade kamtider.
Kompression: 9,5:1
Avgassystem: Egentillverkat grenrör, egentillverkat rostfritt avgassystem designat med RC211V som förebild med ett uppdraget under kutsen och ett på sidan. Kolfiberljuddämpare.
Turbo: Vattenkyld Mitsubishi TD-04HL15. Stålomspunna slangar till oljetillförsel.
Oljekylare: BMW orginal luftkyld istället för standard vattenkylda som inte fick plats. Stålomspunna slangar.
Oljefilterflyttare: Egen tillverkning med stålomspunna slangar.
Intercooler: Cellpaket från Mc-xpress. Egentillverkade gavlar och anslutningar.
Trycksmätare: Mc-xpress
Dumpventil: Saab orginal
Luftfilter: K&N med Precharger
Vevhusfilter: K&N
Dumpventilsfilter: K&N
Förgasare: CBR900RR-99 mod. för att klara laddtrycket, breddade för att passa 929:an, dubbla insugningsgummi pga. platsbrist och bättre botteneffekt.
Laddtryck: ca 1bar plus 0,2 extra som vid "behov" aktiveras av ljustutan.
Effekt: ca 260hp + "ljustutan"
Plenumkammare: Egen tillverkning.
Tändning: justerad med Powercommander IIIr.
Expansionskärl: Egettillverkat i aluminium.
Koppling: Förstärkt 20%
Utväxling: 17/40, Standard 16/42
Toppfart: 310 ärliga Km/h/12000rpm
Bromsar: Stålomspunna slangar fram och bak, Carbone Lorraine racing belägg.
Övrigt: Kylfläkten avsvarvad 8mm och framskärmen kapad för att få plats med intercoolern framför kylaren, vända växellägen, borttagen PAIR ventil, Öhlins styrdämpare, diodbakljus med inbyggt bromsljus och blinkers. Blinkers fram där parkeringslamporna satt. Manuell knapp till kylfläkten som i avslaget läge fungerar som standard, Dynatek shiftlight. Bakdel och undertray omarbetade för att likna RCV:n
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det där är annat än vissa som säger att dom bygger om sina hojar när dom lackar om och byter lite fotpinnar. Det där är proffsigt! Satans vad läcker hon är, din gumma! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Jag har sagt det tidigare i denna tråd, men jag återupprepar mig gärna. Fytehelvete vilket totalrespektabelt bygge. Jag är förstummad och snålvattnet börjar sammlas i mungipan.
Du har en av forumets coolaste hojar.

gladh
 

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
Vit Z 1000 -08
Wheeliedevil Den hojen är verkligen übervacker/snygg... du får gärna ge den till mig när du tröttnar på den (vilket lär inte hända än på 100 år kan jag tänka mig) :D

All credits goes to you Devil!! :yoparty
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Gudomlig :)
Såg dig swisha förbi Statoil vid Janneberg här om veckan :D
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Har kört några gånger med wheeliedevil.När man ligger å pressar HÅRT så semesterseglar han bara förbi,JAG LOVAR :D
 

Gabor

Guest
nu snackar vi....

Wheeliedevil skrev:
Specifikationer:

Fabrikat: Honda CBR 929 RR
Årsmodell: 2000
Färg: Repsol lack, Valentino Rossi's RC211V 2003
Cylindervolym: 929 cc
Torrvikt: 170Kg
Motor: Dubbla topplockspacknigar, ändrade kamtider.
Kompression: 9,5:1
Avgassystem: Egentillverkat grenrör, egentillverkat rostfritt avgassystem designat med RC211V som förebild med ett uppdraget under kutsen och ett på sidan. Kolfiberljuddämpare.
Turbo: Vattenkyld Mitsubishi TD-04HL15. Stålomspunna slangar till oljetillförsel.
Oljekylare: BMW orginal luftkyld istället för standard vattenkylda som inte fick plats. Stålomspunna slangar.
Oljefilterflyttare: Egen tillverkning med stålomspunna slangar.
Intercooler: Cellpaket från Mc-xpress. Egentillverkade gavlar och anslutningar.
Trycksmätare: Mc-xpress
Dumpventil: Saab orginal
Luftfilter: K&N med Precharger
Vevhusfilter: K&N
Dumpventilsfilter: K&N
Förgasare: CBR900RR-99 mod. för att klara laddtrycket, breddade för att passa 929:an, dubbla insugningsgummi pga. platsbrist och bättre botteneffekt.
Laddtryck: ca 1bar plus 0,2 extra som vid "behov" aktiveras av ljustutan.
Effekt: ca 260hp + "ljustutan"
Plenumkammare: Egen tillverkning.
Tändning: justerad med Powercommander IIIr.
Expansionskärl: Egettillverkat i aluminium.
Koppling: Förstärkt 20%
Utväxling: 17/40, Standard 16/42
Toppfart: 310 ärliga Km/h/12000rpm
Bromsar: Stålomspunna slangar fram och bak, Carbone Lorraine racing belägg.
Övrigt: Kylfläkten avsvarvad 8mm och framskärmen kapad för att få plats med intercoolern framför kylaren, vända växellägen, borttagen PAIR ventil, Öhlins styrdämpare, diodbakljus med inbyggt bromsljus och blinkers. Blinkers fram där parkeringslamporna satt. Manuell knapp till kylfläkten som i avslaget läge fungerar som standard, Dynatek shiftlight. Bakdel och undertray omarbetade för att likna RCV:n

Det här är ingen fjoll moppe, en stor eloge,, jag :Bugar
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Wheeliedevil skrev:
Specifikationer:

Fabrikat: Honda CBR 929 RR
Årsmodell: 2000
Färg: Repsol lack, Valentino Rossi's RC211V 2003
...
OSV......

Andra har redan återgivit sin version så det är kanske överflödigt, men...
varenda hårstrå på min ludna kropp står RAKT UT! :näsblod

För att citera rastakillarna i Nile City: RIIIISPÄKT!!! :yoparty
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Ja den är väl det. Hade tänkt mig tak över huvudet framöver. Detta var ju den sämsta sommaren sen mormor var ung... Känns surt o betala försäkring o inte köra mer än knappt 80 mil iår..
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Wheeliedevil skrev:
Ja den är väl det. Hade tänkt mig tak över huvudet framöver. Detta var ju den sämsta sommaren sen mormor var ung... Känns surt o betala försäkring o inte köra mer än knappt 80 mil iår..
Förstår dig helt och hållet. Denna sommaren har verkligen varit skit. Biltankarna har snurrat runt i mitt huvud också... dock så gissar jag på att du med ditt effektmonster har lite häftigare försäkring än min. Hoppas i vilket fall att denna fulländade hoj säljs till en person som vårdar den lika bra som du gjort :) Den lär ju inte direkt vara svårsåld ;)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top