Specifikationer:
Fabrikat: Honda CBR 929 RR
Årsmodell: 2000
Färg: Repsol lack, Valentino Rossi's RC211V 2003
Cylindervolym: 929 cc
Torrvikt: 170Kg
Motor: Dubbla topplockspacknigar, ändrade kamtider.
Kompression: 9,5:1
Avgassystem: Egentillverkat grenrör, egentillverkat rostfritt avgassystem designat med RC211V som förebild med ett uppdraget under kutsen och ett på sidan. Kolfiberljuddämpare.
Turbo: Vattenkyld Mitsubishi TD-04HL15. Stålomspunna slangar till oljetillförsel.
Oljekylare: BMW orginal luftkyld istället för standard vattenkylda som inte fick plats. Stålomspunna slangar.
Oljefilterflyttare: Egen tillverkning med stålomspunna slangar.
Intercooler: Cellpaket från Mc-xpress. Egentillverkade gavlar och anslutningar.
Trycksmätare: Mc-xpress
Dumpventil: Saab orginal
Luftfilter: K&N med Precharger
Vevhusfilter: K&N
Dumpventilsfilter: K&N
Förgasare: CBR900RR-99 mod. för att klara laddtrycket, breddade för att passa 929:an, dubbla insugningsgummi pga. platsbrist och bättre botteneffekt.
Laddtryck: ca 1bar plus 0,2 extra som vid "behov" aktiveras av ljustutan.
Effekt: ca 260hp + "ljustutan"
Plenumkammare: Egen tillverkning.
Tändning: justerad med Powercommander IIIr.
Expansionskärl: Egettillverkat i aluminium.
Koppling: Förstärkt 20%
Utväxling: 17/40, Standard 16/42
Toppfart: 310 ärliga Km/h/12000rpm
Bromsar: Stålomspunna slangar fram och bak, Carbone Lorraine racing belägg.
Övrigt: Kylfläkten avsvarvad 8mm och framskärmen kapad för att få plats med intercoolern framför kylaren, vända växellägen, borttagen PAIR ventil, Öhlins styrdämpare, diodbakljus med inbyggt bromsljus och blinkers. Blinkers fram där parkeringslamporna satt. Manuell knapp till kylfläkten som i avslaget läge fungerar som standard, Dynatek shiftlight. Bakdel och undertray omarbetade för att likna RCV:n