Uppdatering av RC211V replican

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Grymmt bygge !!! :kär

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Wheeliedevil skrev:
Känns surt o betala försäkring o inte köra mer än knappt 80 mil iår..

Va konstigt... ja har kört 1300mil hittills denna säsong även fast vädret stundtals varit dåligt.. kör iofs i regn också... :va

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Mattiaz skrev:
Va konstigt... ja har kört 1300mil hittills denna säsong även fast vädret stundtals varit dåligt.. kör iofs i regn också... :va
samma här :) 1300+ har det blivit sen april...

Men respekt till detta superbygge!!!!

*dräggelflino*

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
sharpedge skrev:
samma här :) 1300+ har det blivit sen april...

Men respekt till detta superbygge!!!!

*dräggelflino*

Fast för min del så har det ju inte bara hängt på vädert, jag har en 15 månaders dotter som kräver sitt jämte allt jobbande.

Så nu ska detta "superbygge", med en liten tår i ögat, säljas till förmån för något som man inte ska nämna på detta forum...

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Wheeliedevil skrev:
Fast för min del så har det ju inte bara hängt på vädert, jag har en 15 månaders dotter som kräver sitt jämte allt jobbande.

Så nu ska detta "superbygge", med en liten tår i ögat, säljas till förmån för något som man inte ska nämna på detta forum...

Jag vet, en SUPRA :tungan

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Då kanske risken är hyffsad att få se den här i kring?

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Hittade denna tråden och måste säga att det var det snyggaste jag sett... vilket j-kla bygge.
Nu är det ju några år sen tråden var aktuell.. vad hände med hojen ?? ?? är den fortfarande i livet ??

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Kul att blicka tillbaka på denna tråd. Det var ju som sagt ett tag sen den var aktuell men gammal gärlek rostar ju aldrig.
Faktum är att jag fick en flipp och köpte en minimoto som jag håller på att toktrimma och lackera i repsol lack. Jag har ännu inte tagit tag i något "stort" projekt igen men den dagen kanske kommer. Man vet aldrig.

Här är lite bilder från den lilla... Förgasaren mäter hela 28mm och hela insuget inkl. reedventilen är specialtillverkat av mig. Cylindern och vevhuset är minutiöst genomgånget med lilla filen. Ska även bygga ett avstämt trekammars avgassystem i tunn rostfri plåt där pipan mynnar ut där jag skurit upp kutsen. Att man aldrig kan låta något vara ifred... :tungan

Bifogat

• DSC00110.JPG
    DSC00110.JPG
    79.5 KB · Visningar: 58
  • DSC00115.JPG
    DSC00115.JPG
    60.4 KB · Visningar: 62
  • DSC00147.JPG
    DSC00147.JPG
    106.7 KB · Visningar: 74
  • DSC00172.JPG
    DSC00172.JPG
    63.9 KB · Visningar: 58
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hittade denna tråden och måste säga att det var det snyggaste jag sett... vilket j-kla bygge.
Nu är det ju några år sen tråden var aktuell.. vad hände med hojen ?? ?? är den fortfarande i livet ??

Den lever. Strulade lite eftersom grenröret pajjade och en oljeledning brändes sönder så att hojen började brinna lite smått på motorvägen här utanför Halmstad, men den är ihop nu igen med nya ledningar, ny turbo och lite annat smått och gott! Gick som en håsa en stund tills nuvarande ägaren upptäckte att dumpen hoppat av, men det var ju lätt fixat... Så nu går den som ett skott igen!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln