Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
Ja ha då har dom visat vad som ska tas upp i nästa veckas uppdrag granskning.

"Vansinnes körningar med mc"

Det ska bli spännande o se den debatten!

Tolf

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
vem e de som kör...har han tillåtit dom använda videon?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
sista minuten utav detta:
http://svtplay.se/v/1565119/uppdrag_granskning/del_19_av_22

Edit:
ons 27 maj
20:00 Uppdrag granskning
Del 20 av 22. Norge ratade svenska JAS Gripen för att prislappen var för hög. Det kan stå norska staten dyrt. Dessutom: Polisen maktlös mot MC-förarnas vansinnesfärder på svenska vägar. Programledare: Karin Mattisson.
* Även i SVT24 28/5, SVT1 28/5, SVT1 30/5 och SVT24 1/6
* Textat sid. 199

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Fan va skit det kommer bli. Jag börjar tillochmed bli less på "gransknings" program där det handlar om kriminalitet eller våldtäkter, vi får se hur det här blir:rolleyes:

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
ja vi kommer bli duktigt sågade, frågan är bara hur mycket. och vilken förklaring som kommer att ges från vårat håll. de kan bli spännande tycker jag :)

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Kanske läge att beklaga lite att polisen drog sig ur Stunt- och Streetkvällarna på Barkis...:va Kanske läge att påtala att av runt 600 Mc-olyckor, så har utredarna kommit fram till att bilister var orsaken i runt 60% av fallen...:va Hoppas att det blir nån motvikt i häxjakten!:mad:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Kanske läge att beklaga lite att polisen drog sig ur Stunt- och Streetkvällarna på Barkis...:va Kanske läge att påtala att av runt 600 Mc-olyckor, så har utredarna kommit fram till att bilister var orsaken i runt 60% av fallen...:va Hoppas att det blir nån motvikt i häxjakten!:mad:

Det var trygg-hansa som gjorde en undersökning av trafikolyckor under 2006-2008 där fler än ett fordon var inblandade. I de fallen var det i ca 64 % av fallen bilister som var vållande. Observera att singelolyckor inte är med i den undersökningen. Det är alltså inte bilister som är ansvariga för 64 % av alla mc-olyckor, bara i olyckor mellan bil och mc.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Det enda positiva är att det alltid blir en stor "självsanering" varje sommar!!!!:tummenupp

jadu.. det är ju jävligt positivt att folk kör ihjäl sig, att familjer mister familjemedlemmar?!?!:mad:

tänk på vad fan du skriver..:hördu:censored

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nu får du fan kamma dig. Jag gillar det inte heller men att det är tummen upp för att nån dör då har du grava problem. Min kompis blev stoppad ute på landet norr om Stockholm av en som lessnat och skulle nog bara få ur sig ilskan på en MC-åkare vem som helst. Han sa att han skulle börja hälla diesel i kurvorna. Då frågade min kompis om han alltså avsiktligt tänkte döda någon. Då tänkte han efter lite och det bör nog du också göra.

Nä, men tyvärr så finns det alldeles för många idioter på för snabba hojar. Det enda positiva är att det alltid blir en stor "självsanering" varje sommar!!!!:tummenupp

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Nä, men tyvärr så finns det alldeles för många idioter på för snabba hojar. Det enda positiva är att det alltid blir en stor "självsanering" varje sommar!!!!:tummenupp

Du måste va´poppis på gruppkörningar!:rolleyes: Antar att du mest åker runt på egen hand... :va

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
action-smiley-041.gif

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag tyckte väl att jag kände igen Dan the mans repa.

Vet någon om folket från Uppdrag granskning frågade om lov?

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma

"självsanering" - va väl faan va lustig du va då - vi får ju innerligt att hoppas du är en av dom så slipper vi andra ännu en pajas :dummer

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM