Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Okeej...

Verktygen för UG är tillhandavna av mediakåta personer iom filmande och allmänn tillgänglihet..

Visst, kul inslag i diverse forum/media/polare...

När ett fåtal gör olagliga körningar och detta ska drabba MC-kollektivet, från er i Stockholm, olyckligt för er och gynnar ingen annan heller....

Att det inte gynner mc kollektivet är vi rörande överens om, men det känns så löjligt att skylla på en hel stad för att körs fort. Du kan säker hitta samma problem i hela landet, men det är ju självklart att tv väljer ut en storstad eftersom det finns flest hojåkare där, fler hojar mer problem. Sen kan du säker hitta filmer med buskkörande på You Tube som inte har spelats in i Stockholm.
 

peppureikä

Guest
Nu får du ju för f-n ta o skärpa dig! Kan du inte diskutera ett ämne utan att göra personliga påhopp så håll käften!
Tack men så e det här på sh...låt pojkarna hetsa upp sig , vem bryr sig,finns ju viktigare saker här i livet än vem kör snabbaste Bogan...livet är ju olika faser..jag har oxå varit ung o UTAN barn...men men....
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jodå det här blir nog bra:tummenupp När väl debatten når kvällspressen kommer alla känna att dom gör en insats för samhälet och skyddar sina nära när dom står där med sin spann med grus, dieseldunk och vattenslang:huvet

Men visst låt 08orna dra igång detta spektakel så märker vi väl alla vart det bär hän:död
 

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
Men tuffe då...:krama Haru sett på sidan 1 i tråden. Ditt första brilljanta inlägg i debatten :död var visst inte så uppskattat...:glömdet

Det var det som var meningen, kan ju inte låta bli att sitta här och garva åt alla som orkar hetsa upp sig för det man skriver!!!!
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
När första olyckan sker efter programmet får vi se vem som är mest sorglig. Tror lokalbefolkningen kommer tycka att vi är värre än häxor+ demoner och mördare.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Polisen maktlös mot MC-förarnas vansinnesfärder på svenska vägar.

Vad dom tar i, ska man vinkla det på det viset så verkar Polisen maktlös vad gäller många andra typer av brott, ex. narkotika

"Knarkpolisen bävar för sommaren

Drogen Spice, som ännu inte narkotika-klassats, har ökat lavinartat i Norrbotten och finns på många skolor. Dessutom är tillgången på andra narkotikapreparat stor.
- Vi bävar för sommaren. Polisen klarar inte det här ensam, säger narkotikapolisen Per-Olov Andersson."

http://www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.ASPX?ArticleID=4595076

jag har nog nog sett fler bilförare som gjort mer galna saker än MC-förare fast det kanske hänger samman med antalet bilförare vs. MC-förare.
 
Last edited:
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Det var det som var meningen, kan ju inte låta bli att sitta här och garva åt alla som orkar hetsa upp sig för det man skriver!!!!

Joo, säkert.. och det du skrev tidigare om att jag får sitta hemma och du på dit funkar inte riktigt. Du förstår, jag är ofta på besök i DIN stad.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag tyckte väl att jag kände igen Dan the mans repa.

Vet någon om folket från Uppdrag granskning frågade om lov?

Jag vet och dom har inte frågat. Jag är ingen jurist men jag tror inte dom behöver det. Det kanske nån annan kan svara på med säkerhet.
 

peppureikä

Guest
Vilken bra sammanhållning vi har här på SH....nästan som HA-killarna...:confused:
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Vem kommer att vara där och försvara motorcyklister?

Ingen?
Någon från SMC?
Någon mediakåt GR wannabe?

Jag vet inte vilket av alternativen som känns mest skrämmande...

Vad finns att försvara? Jag kör oxå som en idiot för det mesta, men det är bara jag som har ansvar för det - ingen som tvingar mig! Byt vägar så ni inte retar upp folk så mycket så blir det inga fler uppdrag granskning :tummenupp Nu får ni vara MÄN och axla ansvaret det för med sig att testa gränserna.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Bajs oxo, det slutar väl med att man får tröska runt på en 64-hästars kromsläde för att allt annat tvåhjuligt är förbjudet på allmän väg.

Där kan ni då sitta med era pastellfärgade skinnställ och spela in film med sadelväskornas fransar fladdrande i fartvinden. :D
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Bajs oxo, det slutar väl med att man får tröska runt på en 64-hästars kromsläde för att allt annat tvåhjuligt är förbjudet på allmän väg.

Där kan ni då sitta med era pastellfärgade skinnställ och spela in film med sadelväskornas fransar fladdrande i fartvinden. :D

En bitter framtid möter vi........




Fy fan...
 

peppureikä

Guest
Vad finns att försvara? Jag kör oxå som en idiot för det mesta, men det är bara jag som har ansvar för det - ingen som tvingar mig! Byt vägar så ni inte retar upp folk så mycket så blir det inga fler uppdrag granskning :tummenupp Nu får ni vara MÄN och axla ansvaret det för med sig att testa gränserna.
Precis,jag fattar inte heller varför ska man köra samma väg hela tiden,det finns ju så fina mc-vägar överallt i sthlm men men man ska ju visa hur tuff man är..:va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top