Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Jag vet som sagt var min gräns går och den är ganska långt ifrån gasfilmer från t.ex. Bulten. Det är ju en moralisk fråga samtidigt som en laglig. Vad har du själv för moral när det kommer till dina medmänniskor...?!

Vad det gäller att gasa på en "ödeväg" så tidigt på morgonen att solen knappt kommit fram har jag inga moraliska aspekter på.
Men vad det gäller att medvetet önska livet ur folk man aldrig ens har träffat har jag verkligen det.

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Garanterat får TV visa Youtube filmer annars skulle tv dagligen begå copyrightbrott och det tvivlar jag på...ser klipp på nyheterna var och varannan dag...

Men oavsett....bättre täckning än såhär kan dom som gör filmerna ju inte be om. Tror du på allvar att Rollo INTE vill denna ska visas i TV i ett av sveriges största granskningsprogram?

Nej det får de inte, och jo det är copyrightbrott var och varannan dag, men de flesta skiter i att ta upp det, vilket TV-kanalerna är glada för.

Självklart vill väl RoLLER att hans filmer skall visas på TV, men passa på att få lite pengar för det isåfall.

Saxat från YouTube:
Vi har inte rätt att bevilja tillstånd att använda skärmdumpar eller filmsekvenser av tredje parts innehåll på vår webbplats. Du får ta kontakt med ägarna av innehållet angående rättigheterna till dessa filmsekvenser. Du kan försöka skicka e-post till användaren genom ditt YouTube-konto.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Detta kommer inte bli till vår fördel :gnissla

Nejdu...allt vi behöver nu är någon rabiat politiker som gör allt för lite tid i rampljuset som beklagar sig över detta oerhörda brott mot samhället...och vilken politiker går inte över lik för lite tid i etern?

Det är tur att man är biten av bankörning i alla fall...

/J

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
Nejdu...allt vi behöver nu är någon rabiat politiker som gör allt för lite tid i rampljuset som beklagar sig över detta oerhörda brott mot samhället...och vilken politiker går inte över lik för lite tid i etern?

Det är tur att man är biten av bankörning i alla fall...

/J

Ja risken är den att banorna kommer bli fulltecknade i framtiden:huvet

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det är såklart smickrande att mina alster visas i SVT. Många stora konstnärer får sitt erkännande först efter sin död. Jag har alltid känt att jag varit före min tid och missförstådd av samtiden. Det känns skönt att äntligen få upprättelse och det erkännande jag förtjänar. :)

Angående allt copyright-prat så måste jag bara säga att jag aldrig nånsin har lagt ut nånting på Youtube. Varken Boganrullen eller Bultenrullarna finns där (nån annan, jag vet inte vem, har lagt upp Turborullarna där har jag sett).

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Det är såklart smickrande att mina alster visas i SVT. Många stora konstnärer får sitt erkännande först efter sin död. Jag har alltid känt att jag varit före min tid och missförstådd av samtiden. Det känns skönt att äntligen få upprättelse och det erkännande jag förtjänar. :)

Angående allt copyright-prat så måste jag bara säga att jag aldrig nånsin har lagt ut nånting på Youtube. Varken Boganrullen eller Bultenrullarna finns där (nån annan, jag vet inte vem, har lagt upp Turborullarna där har jag sett).

:rofl:rofl Hahihahihahahahahaha

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Eftersom dom inte finns på youtube och du inte verkar speciellt upprörd över att de används så förmodar jag att du redan fått bra betalt för dina små verk?

Det finns alltid någon som gillar att bli uppbunden och förnedrad som kanske blir intresserad.
Den senaste jag hörde om levde visst för 2000 år sen och blev upphängd på ett kors. Men han gjorde det knappast för publicitetens skull enligt en tjock bok...

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
blev lite sugen på en BOMBREPA på Bogan.. nån som hänger på?
popcorn.gif

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Tycker det är lite sorgligt hur jävla partiska de så kallade journalisterna är. Spela sorglig musik och visa för tittarna vem som är själva offerna. Kanske dåligt exempel här, men ta bara Aschbergs insider om de onda feministerna i de småländska skogarna eller fan det var.
Äcklas.

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
dom kommer ha gjort allt för att det ska bli "bra tv"!

Hyrt in Rossi som förare....& Javier Bardem som kanindödare!

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Man kanske ska tänka till lite, är det konstigt att folk inte tycker om att motorcyklar kommer i 200 km/h på en allmän väg? Jag skulle heller inte gilla att motorcyklar ligger i 200 km/h utanför huset. Dags att sluta "bomba Bogesund" kanske??

Instant-Suicide

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Nej, tyvärr ingen i år
De flesta motorvägar är skyltade 110km/h i vårat land, och så finns det ett mindre antal sträckor där man får köra 120km/h, då finns det ju EGENTLIGEN ingen anledning att ha fordon som kan färdas snabbare än denna hastighet, inte sant?

Skulle någon miljöpartist föreslå att vi skulle strypa alla fordon så de går i max 110-120km/h skulle det förmodligen bli ett jävla stå-hejj, från inte minst bilägare tror jag (eftersom dom är den överlägset största andelen som färdas på vägarna).

Alltså man kan ju inte strypa endast en typ av fordon.
Ska man strypa hojjar måste man strypa bilar, och vice versa tror jag.
Och säger någon att man endast ska strypa hojjarna, för på dem kör folk som mest vårdlöst, då säger någon annan att man ska strypa/förbjuda sportbilar osv.

Hur kommer det sig att de så fantasifulla sossarna som styrt landet i decennier inte tänkt denna tanken tidigare?

Det kanske är skillnad om man kör 140km/h med bil på motorväg, som inte låter lika mycket som en vrålande radfyra på bulten, som kör om på fel sida av vägen, men det handlar väl i grunden ändå om att ett fordon kan färdas fortare än vad lagen tillåter? Skulle man strypa alla hojjar/ förbjuda en viss klass av dem, så skulle det vara omöjligt att försvara varför samma sak ej skulle ske med bilar.

En annan sak jag vill reflektera över är Autobahn i Tyskland. Tyskland har efter USA längst vägnät i världen.
Där har man policyn "ansvar under frihet", och på mer än 75% av deras motorvägar råder det fri hastighet, och statistiskt sett är tyska motorvägar bland de säkraste i världen.

De som kört i Tyskland vet att "tempot" är högre på motorvägen än här, där är alla överrens om att man får köra så fort man behagar.
Kan detta istället leda till det blir ett flöde på motorvägen som hindrar att onödiga olyckor uppstår, samt att folk "kör av sig" på trefiliga säkra motorvägar, och sedan istället har stor respekt där 30-50-70-hastighetsbegränsning råder?

Vad tror ni?

Last edited:

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Kanske läge att beklaga lite att polisen drog sig ur Stunt- och Streetkvällarna på Barkis...:va Kanske läge att påtala att av runt 600 Mc-olyckor, så har utredarna kommit fram till att bilister var orsaken i runt 60% av fallen...:va Hoppas att det blir nån motvikt i häxjakten!:mad:

60% är fortfarande 10% ifrån hälften, så vad är det du försöker bevisa? Att hojåkare är 10% bättre än genomsnittsbillisten. Likabra att parkera leksaksbilen i sandlådan på direkten. :näsblod

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM