Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Förstår egentligen att det är helt meningslöst att skriva i detta svarta hål.

Men seriöst. Varför är det ens en diskussion? Vem är förvånnad över att nån är ledsen för att massor av folk kör för fort och riskerar både sig själva och andra? Sen att sitta och försvara sitt beteende på de mest löljiga sätt är ju pinsamt.

Alla här VET att det är olagligt att köra fortare än skylten visar. Så varför käfta emot? Vi har alla själva skapat detta inferno och nu försöker vi skylla på plugghästen i skolan som skötte sig.

Hade inslaget handlat om ett gäng våldtäkts-män som åkte runt och våldtog era döttrar eller fruar så hade ni nog inte suttit och försvarat deras beteende.
Tror inte heller dom hade suttit på ett forum och skrivit till varandra "Du är bara en tönt för att inte vågar ligga med tjejer som inte vill..."

Alla kör olagligt, ingen kan säga emot det här. Vore bara lite intelligent att försöka satsa sitt eget liv när man får suget efter speed och ingen annans. Jag skulle inte gilla att nån använder mina pengar på nätpoker...

Jag ska med spänning se programmet. Men jag är mer nervös för nån klantig eller lam "ursäkt" för att köra fort än den sanna fakta som framställs av programmet. Att sporthojar körs för fort. Sanningen svider, vill man inte bli hunsad med så får man hålla sig inom ramarna.

Fullfräs

Ride on
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
2008, Bayern Motor Werken, Boxer 12 deciliter Gelände/Straße
het dissk. det här..
Men heelt allvarligt... finns det inte fler vägar att "bomba" ett tag...
........ finns väl en miljon andra vägar att bomba..

Aaah, äntligen ett vettigt inlägg! Den enda chansen mc-sverige har är att bomba sig ur detta.:crash

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Du tar verkligen diskussionen till en ny nivå! :tummenupp

Har du ingen aning kanske du skulle lämna dina bistra försök till ett annat ämne?

Haha, ja tydligen så läste du inte min post innan, så det är väll inte jag som ska lämna diskutionen.

Som sagt lämna uppgifterna på Dan the man och Roller till UG så ska vi se att det löser sig :tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
popcorn.gif

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
det ena inlägget blir ju dummmare än det andra.

Tror de flesta med en plastraket mellan bena kör inspirerat, och med stor sannolikhet efter både underlag och väderlek. Så åxå efter bogan, MEN
det som nu retat upp dom bofasta är de så kallade BOMBNINGARNA.

Har svårt att tro att dessa körningar, filmade eller ej har medhåll av majoriteten här??!!

Kontentan blir, att dessa imbiciller, som riskerar sitt och även andras liv, retar upp de boende samt får oss övriga att hamna i dålig dager. Nu uppfattas ALL körning efter bogan som vårdslöst betende! dessutom bidrar detta till att körnig även utanför dessa lokala slingor till att bli föremål för diskusion.
Jo, tyvärr blir det nog så, och man hoppas ju att fler kunde förstå att i det sådana här fall så får i princip alltid kollektivet lida för att några få gillar att sticka ut hakan och få uppmärksamhet.

Så frågan är ju om vi kan få tag på adresserna till dessa puckon så att vi kan hålla dom tillsvars den dag då våra premier höjs, våra hojjar efektbegränsas etc... :7peta
Om vi då tycker att vi har rätt att förvänta oss mer mognad av den grupp som beter sig dumt än vad vi kan nu, då är väl det här rätt dumt?

Annars så kan vi ju namnge roller och dan the man så uppdrag granskning kan få några som är positiva till bombandet. :)
Fast dom vet ju redan vem han är eftersom det enligt hans egen utsago var honom dom hörde av sig till för att diskutera reportaget med från början.

Å andra sidan, med tanke hur mycket han gillar att synas så skulle det ju inte förvåna mig om det var han som ringde dom för att ge sina s.k. "konstnärsalster" ett lyft.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Haha, ja tydligen så läste du inte min post innan, så det är väll inte jag som ska lämna diskutionen.

Som sagt lämna uppgifterna på Dan the man och Roller till UG så ska vi se att det löser sig :tummenupp

Har du ens förstått problemet?

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
Har du ens förstått problemet?

Vadå problem, jag har inge problem att dom ställer ut poliser eller fartkamerer för att få ner hastigheten på bogan och bulten :arsele

MEN om det blir effektbegrännsningar eller liknande på grund av er 08er som kör som idioter efter väl trafikerade vägar, med hus och antagligen barn, då ***** har vi ett problem :mad: å det är NI! (biker boys, roller, dan the man och restan av stockholm som inte fattar bättre) :huvet

• Gilla
Reaktioner: TFK

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Vadå problem, jag har inge problem att dom ställer ut poliser eller fartkamerer för att få ner hastigheten på bogan och bulten :arsele

MEN om det blir effektbegrännsningar eller liknande på grund av er 08er som kör som idioter efter väl trafikerade vägar, med hus och antagligen barn, då ***** har vi ett problem :mad: å det är NI! (biker boys, roller, dan the man och restan av stockholm som inte fattar bättre) :huvet

08:eek:r
popcorn.gif

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

Jo, det är tråkigt att ni kör som kärringer i resten av landet! :hihi :D

Last edited:

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj

Synd bara att ni är lika intelligenta som ni kör fort.

Ja för att köra 200 på en smal väg med glada familjer på utflykt är ju intelligent :va

nu var du bra snabb att ändra inlägget :död

de kallas även för badjävlar här hemma.
popcorn.gif

ahahah, lät ju bra mycke bättre än 08er :yoparty

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ja för att köra 200 på en smal väg med glada familjer på utflykt är ju intelligent :va

Det är ju det som är problemet, du förstår, inga är glada i Bogesund längre. Det är därför du ska namedroppa hos UG så du får bort 2st av alla fortkörare, då är det inte så många kvar sedan.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

nu var du bra snabb att ändra inlägget :död

ahahah, lät ju bra mycke bättre än 08er :yoparty

Både wdac och D1ce är rospiggar och bor på landet. Jag har sett det själv :fakta

Djävla kopojkar är vad de är :mad:

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Både wdac och D1ce är rospiggaroch bor på landet. Jag har sett det själv :fakta

Djävla kopojkar är vad de är :mad:

Gubbeh :D

Varken du eller Marqus har något att oroa er för. Jag ser inte hur en effektbegränsning skulle påverka en amerikansk kolvuppstötare eller ett italienskt pizzaluder?

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
Det är ju det som är problemet, du förstår, inga är glada i Bogesund längre. Det är därför du ska namedroppa hos UG så du får bort 2st av alla fortkörare, då är det inte så många kvar sedan.

Ne det kanske inte hjälper att sätta dit 2st, men det är en god bit på vägen, fattar inte att man kan försvara att köra förfort bland oskyldiga. Bara under denna tråds gång har det vart 2 olyckor på dom inblandade vägarna, 1 av dom var ju singel men den andra var ju en bil inblandad, tycker det är bevis nog om att det inte går åt rätt håll så att säga :näsblod

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ne det kanske inte hjälper att sätta dit 2st, men det är en god bit på vägen, fattar inte att man kan försvara att köra förfort bland oskyldiga. Bara under denna tråds gång har det vart 2 olyckor på dom inblandade vägarna, 1 av dom var ju singel men den andra var ju en bil inblandad, tycker det är bevis nog om att det inte går åt rätt håll så att säga :näsblod

Ingen försvarar något, det är idiotiskt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection