Uppdrag Granskning: Om Sverige och FRA:s inblandning i amerikansk massövervakning

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Om man använder våld eller hot om våld för att få igenom sina egna åsikter/värderingar. Så om man bränner charkbilar får att få folk att bli vegetarianer så är man per definition en terrorist.
Om man är kommunist och spöar nazister så är man terrorist, om man är nazist och spöar kommunister så är man terrorist.

Om jag försvarar mitt land i krig så är jag en krigare/soldat. Om jag fortsätter att kriga efter att mitt land förlorat kriget och ens politiker skrivit under ett fredsavtal så är jag helt plötsligt en terrorist.

Njaa, du skulle nog bli kallad rebel (av de flesta i din närhet) alt. frihetskämpe, men terrorist av USA hehe

En viktig del av begreppet terrorist är ju att det är främst mot civila mål man utför sina dåd och att dessa är för att förändra något, ofta politiskt, genom skräck och rädsla.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
"rent mjöl i påsen"
nu ja, vem har makten om 20år och hur ser han på det mjölet då.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Njaa, du skulle nog bli kallad rebel (av de flesta i din närhet) alt. frihetskämpe, men terrorist av USA hehe

En viktig del av begreppet terrorist är ju att det är främst mot civila mål man utför sina dåd och att dessa är för att förändra något, ofta politiskt, genom skräck och rädsla.

De flesta terrorister kallas nog gärna rebeller av likatänkande.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"rent mjöl i påsen"
nu ja, vem har makten om 20år och hur ser han på det mjölet då.

:tummenupp När Merkel visade sig ha varit avlyssnad blev det ett visst gnäll men även det tystnade ju ganska snabbt. Vi får väl anta att Merkel har rent mjöl i sin påse också så det gjorde väl inget att hon blev avlyssnad.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO