Uppföljning "mille i landskrona"

pewe

pewe
Gick med
16 Apr 2004
Ort
skåne
Hoj
--------TRX---------
GSRecycle skrev:
Framgår inte av artikeln om crosscyklarna är återfunna, någon som vet?
För mej verkar det som hojar stjäls på beställning,dvs de som snor hojen leverara direkt till beställaren.


de återfanns strax efter på gröna-gång i hyfsat skick !!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Fattar verkligen inte vitsen med att kvadda dom om dom ska säljas. E dom så jävla kassa på att köra så dom måste krasha alla hojar eller?
 

anteskalman

anteskalman
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Tågarp
Hoj
R1 m.m.
Dom är tillbaka hos ägaren
Renoverade för egna pengar


GSRecycle skrev:
Framgår inte av artikeln om crosscyklarna är återfunna, någon som vet?
För mej verkar det som hojar stjäls på beställning,dvs de som snor hojen leverara direkt till beställaren.
 

jemp

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Tågarp
Hoj
1994 GSX-R 1100
hej alla !

Jim Dahlin blev tagen i fredags på karnevalen i Landskrona.
Nu får vi hoppas att polisen lyckas pressa honom på info om
hojarna.
Ett tips till er alla privatspanare, Jim Dahlin är klassad som farlig av polisen.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jemp skrev:
hej alla !

Jim Dahlin blev tagen i fredags på karnevalen i Landskrona.
Nu får vi hoppas att polisen lyckas pressa honom på info om
hojarna.
Ett tips till er alla privatspanare, Jim Dahlin är klassad som farlig av polisen.


Redan ? inget om hans polare ?

Farlig ? min bil e HÅRD & redan bucklig :hihi
 

jemp

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Tågarp
Hoj
1994 GSX-R 1100
jag försöker spåra deras garage , dom har två garage i sandvången (ringvägen) men där finns ganska många garage.
där skall oxå finnas ett garage i koppargården.

jag kör förbi varje gång jag är i Landskrona.
 

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Ähh, Jäkla snack! Farlig hit och farlig dit! Packen ska sättas dit till varje pris, dom måste sättas dit ordentligt......det daltas för mycket.
Och nu när jag tänker efter så var jag på Streetrace på Ättekulla för cirka 1 månad sen lite drygt kanske....och då såg jag några "sådana dära" Djur som lekte på en Aprilia RSV Mille....dom var cirka 3-4 stycken som turades om att köra, ingen av dom hade skinställ....och ingen använde hjälm. Och dom kunde inte hantera cykeln särskilt bra, det såg osäkert ut....men och andra sidan "djur" kan inte köra heller.

Bra jobbat Wonderwizard! :tummenupp
 

AeroSkalman

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Mitt i skåne
Hoj
övkör. honda cbr600
Me tanke på att detta e rätt aktuellt kan ja meddela att senast igår så var där en hoj ute på väla som låg å körda runt å rejsa mot diverse streetrejsing bilar....förvisso hade killen hjälm men divers folk åkte me bak utan hjälm....plus ingen regplåt på hojen plus killarna (föraren å passagerar såg yngre ut än mig)...plus hantera hojen me stor osäkerhet å var nära på å smälla in X antal gånger i divers saker.

Kan tyvärr inte så mycket om hojar å så...så modell kan ja tyvärr inte meddela men den var röd svart silver...*försöker minnas*

//Andreas
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
AeroSkalman skrev:
Me tanke på att detta e rätt aktuellt kan ja meddela att senast igår så var där en hoj ute på väla som låg å körda runt å rejsa mot diverse streetrejsing bilar....förvisso hade killen hjälm men divers folk åkte me bak utan hjälm....plus ingen regplåt på hojen plus killarna (föraren å passagerar såg yngre ut än mig)...plus hantera hojen me stor osäkerhet å var nära på å smälla in X antal gånger i divers saker.

Kan tyvärr inte så mycket om hojar å så...så modell kan ja tyvärr inte meddela men den var röd svart silver...*försöker minnas*

//Andreas

Jag var också där.

kan meddela att det vara en cbr 600 från mitten av 90 talet.

2 st sådana är efterlyst stulna i skåne under våren/sommaren. enligt larmtjänst.

jag pratade med polisen igår kväll & han skulle ta en titt "senare"

dvs polisen har inte tid eller skiter i vilket.
 

Leguan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Södra Sverige
Hoj
GRC
sitter och funderar på om man vågar köpa ny hoj när ja har blivit av me två mille redan.. funderar lite på en nyare hoj typ cbr1000rr, den har ju immobilizer som borde avskräcka tjuvarna tycker man. Men sen har man ju sett bilderna på r1:an som dom också tjuvat och den har också immobilizer har jag för mej.... eller har jag fel för mej?
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Leguan skrev:
sitter och funderar på om man vågar köpa ny hoj när ja har blivit av me två mille redan.. funderar lite på en nyare hoj typ cbr1000rr, den har ju immobilizer som borde avskräcka tjuvarna tycker man. Men sen har man ju sett bilderna på r1:an som dom också tjuvat och den har också immobilizer har jag för mej.... eller har jag fel för mej?

Tror det sitter immobilizer på senare Milles oxå. Min -05 har special nycklar som INTE får tappas bort för då får man stora problem.

Joakim
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Leguan skrev:
sitter och funderar på om man vågar köpa ny hoj när ja har blivit av me två mille redan.. funderar lite på en nyare hoj typ cbr1000rr, den har ju immobilizer som borde avskräcka tjuvarna tycker man. Men sen har man ju sett bilderna på r1:an som dom också tjuvat och den har också immobilizer har jag för mej.... eller har jag fel för mej?

Enligt rykten & vissa källor, så har den blå R1 -04 ej kunnats startas.
utan sålts vidare. till vem vet jag tyvärr inte
 

Leguan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Södra Sverige
Hoj
GRC
Men man kan ju undra vem som köper en R1 -04 som inte går att starta..... förmodligen också polare till dom men till vilken nytta undrar man ju??
har hört att ska man få upp den startspärren som tydligen sitter i styrboxen måste man byta ut hela elsystement... eller??
 

NilleRR

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
L-A
Hoj
cbr900rr
Leguan skrev:
Men man kan ju undra vem som köper en R1 -04 som inte går att starta..... förmodligen också polare till dom men till vilken nytta undrar man ju??
har hört att ska man få upp den startspärren som tydligen sitter i styrboxen måste man byta ut hela elsystement... eller??


Motorcyklarna säljs till vanliga hojåkare som er själva, många som gått omkull med sin båge köper och även folk som importerar krockade bågar köper för att byta allt och sen sälja och tjäna pengar på dom.

Mvh
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Såg på Pussel imorse på TV4, då skulle man lista ut ett yrke av dessa bokstäver "A D N A N M R B". :gnissla
 

Leguan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Södra Sverige
Hoj
GRC
Jag fattar också att folk köper delar men så som ryktet har spridit sej om dessa hojar och tjuvar/kräk... så tror jag inte vem som helst som du och jag skulle köpa vare sej en hel cykel eller ens bara delar från dessa personer såvida man då inte bryr sej ett skit om andra i sitt hoj åkande släkte....
 

LasVegas

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Ort
Söder
Hoj
Suzuki 125cc
Tror ni fortfarande på någon eftergift för adnan?

Sluta stå med mössan i handen.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top