Uppföljning "mille i landskrona"

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Mephiboseth skrev:
Gjorde en sökning på det användarnamnet nu precis, men då var det åter igen borta. Kan ju ha varit någon som såg att just det användarnamnet blivit ledigt, och för att surfa på all publicitet som varit i media så bytte de ut sitt gamla mot det nya riksökända användarnamnet... :kocko

Näe, det är gangster utan g, alltså ganster. Detta användarnamn finns kvar (kollade igen för säkerhets skull) och skapades redan 2003. Knappast ngn annan för att "surfa på publiciteten", som du skriver. Lillgrabben stavar ju lite dåligt så det är högst troligt han själv som skapat adnan_ganster och sedan upptäckt sitt misstag. Vette fan hur jag hittade det. Tror jag stavade fel själv och hittade det av misstag! :hihi
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
jemp skrev:
hej alla !

jag fick ett tips i kväll att min r1 skulle stå i ett garage vid ica krysset i landskrona. ringde polisen samt tog med mej tre jobbekompisar och åkte ditt
för att kolla.polisen kom ditt med två bilar och och sex poliser.
men där fanns bara bilar nere. snacka med en kvinna som bor där hon sa att där händer mycket skuma grejer där nere. poliserna hade fått all info om vad vi snackar om på sh, dom hade oxå sett bilderna på snorvalparna.
Nice! Prova igen och igen och..... vem vet det kanske är där till sist?
 

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
alltså det har tänts en låga inom mig sen jag började läsa om dessa småpojkar som garanterat haft cementerad sandlåda och trasiga leksaker när dom var små. och denna låga kommer inte slockna föränn dom sitter bakom lås och bom på långa fängelsestraff!! polisen verkar vara väldigt pasiva men vi får väll se om farbror blå kommer angagera sig nåmer i detta. eller om dom tänker låta stölderna fortsätta!
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
jemp skrev:
hej alla !

jag fick ett tips i kväll att min r1 skulle stå i ett garage vid ica krysset i landskrona. ringde polisen samt tog med mej tre jobbekompisar och åkte ditt
för att kolla.polisen kom ditt med två bilar och och sex poliser.
men där fanns bara bilar nere. snacka med en kvinna som bor där hon sa att där händer mycket skuma grejer där nere. poliserna hade fått all info om vad vi snackar om på sh, dom hade oxå sett bilderna på snorvalparna.

Jag bor inte allt för långt därifrån, tydligtvis så händer det lite skumma grejor runtomkring, för ngn gång har snuten kommit klockan mitt i natten och ljust i mitt sovrum med sina blåa lampor. Jag lovar att jag skall hålla uppkik i trakten så mkt jag kan.
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Pessimistisk som jag är tror jag att polisen slänger ur sig sitt "jaja, vi ska kolla upp det" som svar på alla sura mail som folk (t.ex. här på sporthoj.com) har skickat. Slutar antingen med pinsamt milda straff eller endast med att dom förs in i polisens register. :rolleyes:
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bobby skrev:
Vad är det för dynga? artiklarna är ju sanna, sedan om alla invandrar älskare tycker det är jobbigt att läsa det kan jag förstå.

Du vet att du gör dig själv till åtlöje i de flestas ögon nu va?
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
LasVegas skrev:

Fett med spikmatta... :hihi

Skönt att höra att polisen finns i området, gött att de plockade några också, spela roll vilka, förbrytare som förbrytare... :3freak

Hörde av en jobbarkompis ute från Dösjebro att det hade varit ett jättegäng bågar ute på deras tisdagsträff (eller när katten de har träffar... ) förra gången, ska ge honom en lista på de hojar som är efterlysta här och se om han inte kan gräva rätt på lite info.
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Gäsp...orkar inte bry mig så mycket om sånt häringa längre...Är bekant med den svenska myndigheten och hyffsat insatt...Kalla mig gärna cynisk men tror knappt det kommer att hända nåt med än att grabbarna får sig en smäll på fingrarna och en "ajabaja" &"Lova inte göra om det.Ok?"

Sverige är ett underbart vridet land, man får t.ex högre straff om du skjuter en varg än när man mördar en annan människa...(mig veterligen är den svenska vargen utdöd för länge sedan,den vi har här nu är den ryska varianten...rätta mig om jag har fel...nåja,kuriosa,kuriosa).Bränna hemma eller köpa smuggelsprit är ju oxå en synd man borde straffa med döden.(Riktig hembränd sprit,blir man inte blind! Det är en myt! Det kan nån som läst t.ex kurser som Destillation och separation intyga...)

Så,ja,jag har iaf lärt mig den sensmoralen att man inte ska köpa smuggelsprit eller skjuta vargar,måste man ha ihjäl nåt så låt det för guds skull vara en människa,INTE ett djur!

summa sumarum...nåja,jag ordbajjade lite,antar att jag e lite less bara,tror ni hajar poängen...
 

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390
non-stop skrev:
Gäsp...orkar inte bry mig så mycket om sånt häringa längre...Är bekant med den svenska myndigheten och hyffsat insatt...Kalla mig gärna cynisk men tror knappt det kommer att hända nåt med än att grabbarna får sig en smäll på fingrarna och en "ajabaja" &"Lova inte göra om det.Ok?"

Sverige är ett underbart vridet land, man får t.ex högre straff om du skjuter en varg än när man mördar en annan människa...(mig veterligen är den svenska vargen utdöd för länge sedan,den vi har här nu är den ryska varianten...rätta mig om jag har fel...nåja,kuriosa,kuriosa).Bränna hemma eller köpa smuggelsprit är ju oxå en synd man borde straffa med döden.(Riktig hembränd sprit,blir man inte blind! Det är en myt! Det kan nån som läst t.ex kurser som Destillation och separation intyga...)

Så,ja,jag har iaf lärt mig den sensmoralen att man inte ska köpa smuggelsprit eller skjuta vargar,måste man ha ihjäl nåt så låt det för guds skull vara en människa,INTE ett djur!

summa sumarum...nåja,jag ordbajjade lite,antar att jag e lite less bara,tror ni hajar poängen...


Ja så uppgiven känner jag mig också. Tragiskt men sant..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Varit borta ett tag, nån som kan summera vad som hänt? Har nån åkt fast, har nån hoj hittats?
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Såhär är problematiken. Jag har försiktigt hört mig av här i staden och hört att många av dessa ungdomar går fria och får oftast villkorlig dom, inte för att polisen inte fångar dom utan för att rättssystemet på andra sidan är alldeles för mjäkigt. Ofta går personerna som fått detta o skryter och skrattar om detta på olika ställen i staden(det finns specifika namn att nämna men det vill jag inte för allas säkerhet).

Iaf, det finns en lokal snut visst(det visste fan inte jag) och han, jobbar jävlar i motvind, han bara suckar när han hör ovanstående.

Kul att det sprids på tisdagträffen, det var nog ett år sedan jag var där. Men det är bra, för att dom skall fan veta att folk letar efter dom.

/F
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Vi får hoppas att dessa rövhål åker in ett bra tag men det lär ju knappast hjälpa tyvärr. Fängelse för såna här as är ju bara en plantskola för brott.

Tycker iaf att detta var coolt, på tiden att snuten blir lite hårdare:

"I Barsebäcks by tappar dock föraren kontrollen över fordonet när polisen prejar fordonet och kör rakt in i en villaträdgård."

Hoppas och tror att det inte var bengen utan beemern med fyra punkterade hjul som körde in i trädgården!
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
non-stop skrev:
Gäsp...orkar inte bry mig så mycket om sånt häringa längre...Är bekant med den svenska myndigheten och hyffsat insatt...Kalla mig gärna cynisk men tror knappt det kommer att hända nåt med än att grabbarna får sig en smäll på fingrarna och en "ajabaja" &"Lova inte göra om det.Ok?"

Sverige är ett underbart vridet land, man får t.ex högre straff om du skjuter en varg än när man mördar en annan människa...(mig veterligen är den svenska vargen utdöd för länge sedan,den vi har här nu är den ryska varianten...rätta mig om jag har fel...nåja,kuriosa,kuriosa).Bränna hemma eller köpa smuggelsprit är ju oxå en synd man borde straffa med döden.(Riktig hembränd sprit,blir man inte blind! Det är en myt! Det kan nån som läst t.ex kurser som Destillation och separation intyga...)

Så,ja,jag har iaf lärt mig den sensmoralen att man inte ska köpa smuggelsprit eller skjuta vargar,måste man ha ihjäl nåt så låt det för guds skull vara en människa,INTE ett djur!

summa sumarum...nåja,jag ordbajjade lite,antar att jag e lite less bara,tror ni hajar poängen...
Hajjjar definitivt poängen! :tummenupp
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Anton_Ljunghusen skrev:
Varit borta ett tag, nån som kan summera vad som hänt? Har nån åkt fast, har nån hoj hittats?
Inte så mycke. Läser du första inlägget i tråden så ser du några artiklar som dykt upp, men det är allt. Eller allt som vi vet hänt än så länge.
 

jemp

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Tågarp
Hoj
1994 GSX-R 1100
ÄNTLIGEN börjar der röras runt i grytan :hihi









LANDSKRONA. En 17-årig yngling, bosatt i Landskrona och välkänd hos polisen, har åtalats för tillgrepp av fortskaffningsmedel. Han har erkänt att han i mitten av april stal två motocross-motorcyklar från ett garage på Olofstorpsvägen i Häljarp. Han fritar helt den kompis som också var på plats vid stölden. Ynglingarna hade tidigare på dagen spanat mot cyklarna, när ägaren höll på att tvätt dem utanför garaget. 17-åringen har erkänt att de senare bröt sig in i garaget, där de fann de två motocross-cyklarna, en större och en mindre Yamaha, fastkedjade vid varandra. 17-åringen uppger att han lade den mindre motorcykeln framför sig på den större cykeln och sedan körde in till Landskrona. Där uppger han att cyklarna gömdes i ett buskage vid Ica Kvantum med tanke att han skulle komma tillbaka senare och lösgöra dem. När han och kompisen kom tillbaka till platsen var motocrosscyklarna borta.
Avsikten från början, berättar 17-åringen i polisförhör, var att ta bara den större cykeln. Men den yngre kompisen har enligt uppgift i polisutredningen setts köra den mindre motocrosscykeln i centrala Landskrona.
Gunilla Boström
gunilla.bostrom@hd.se
Tel 0418-49 65 52
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top