Uppföljning "mille i landskrona"

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Om ingen annan har markt det so har ju Victor haer po SH bilden fron en av dom stulna motorcyklarna po sin press.

Vill inte dra nogra slutsattser att det aer han po bilden, men vaffor skulle nogon annan vaelja den bilden?

Aer ejj i sverige och har engelskt tangentbord.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Freddola skrev:
Om ingen annan har markt det so har ju Victor haer po SH bilden fron en av dom stulna motorcyklarna po sin press.

Vill inte dra nogra slutsattser att det aer han po bilden, men vaffor skulle nogon annan vaelja den bilden?

Aer ejj i sverige och har engelskt tangentbord.


det e inte tjuven......
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
kapning....

Antar att det måste ligga nån sanning i det där med att dom har tagit cyklarna direkt ur händerna på ägaren, för jag har länge funderat på hur det kunde finnas med en cbr929 på en av bilderna?!? det är väl kodade nycklar på alla 929:eek:r eller är jag ute å seglar nu? Eller är dom inte så omöjliga att stjäla som jag har fått för mej?!
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Malmö-motard skrev:


Polisen gor sakert mycket som de sager, men varfor har de inte agerat tidigare? Sa som jag forstatt det sa borjade ju stolderna redan i fjol, och bilderna lar val ha funnits ute langre an vad SH har foljt upp fallet?

Synd att de ska behovas patryckningar fran media for att de ska borja handa saker!

Bra jobbat alla! Passar oxksa pa att onska en GLAD MIDSOMMAR! Hoppas solen skiner over Sverige ocksa!!

/Pippi, Manhattan (varav inga aao:n :banana )
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Malmö-motard skrev:
Det är ju helt sjukt att dessa stölder kan hända i den här omfattningen. Att rån kan inträffa på blanka dagen utan någon större/obefintlig risk att åka dit är ju helt otroligt! :huvet

xyx: Förvisso så fokuserar medierna på mopedstölderna, men de beskriver ju att de stjäls på dagen. Även buset förstår nog att man inte bör preja av en hoj av vägen med en annan hoj. Hojarna plockas väl på natten?
 
Last edited:

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
JoS skrev:
Det är ju helt sjukt att dessa stölder kan hända i den här omfattningen. Att rån kan inträffa på blanka dagen utan någon större/obefintlig risk att åka dit är ju helt otroligt! :huvet

Man skulle fan haft en cool moppe samt en glock och kört runt och väntat tills dom försökte ta ens moppe... sen skulle man bundit dom och tagit deras moppar samt skrämmt dom en del. Synd man inte är en badass :arsele :hihi
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Leguan skrev:
Hej allihopa! läste precis inläggen om Millen och dom andra hojarna som blev stulna i landskrona och kan medela att millen e/var min.............
Är jätte tacksam för allt ni grävt upp! skulle vara jätte glad om nån vill höra av sej till mej med ett pm eller nåt.. Tack på förhand!
Äntligen fick jag/vi reda på vem som var den drabbade, jävligt fin hoj! hoppas du får fixat till en ny, det är du värd.

/Regards Cel
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
xyx skrev:
Mer:
http://sydsvenskan.se/skane/kavlinge/article109711.ece

Det ser ut som om media fokuserar på mopedstölderna.

Tror det beror både på fräckheten och omfattningen av dessa stölder. Hojarna stjäls ju mer "normalt" genom inbrott och sånt och är nog inte alls lika många som mopederna. Hade dock ingen aning om att de var såhär råa när de stal moppar... Det är riktigt skrämmande... :död
 

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Såld
Om man läser artiklarna så verkar det bara som att man behöver sätta sig på bänken utanför Center Syd och vänta ju.... :hihi

Sen så är det inte utan att man retar sig på allt snack om hur värdelösa polisen är. Vad tror ni är bäst? Att de säger till tidningen att "Vi är dem på spåren, ett gripande är nära förestående" eller som i detta fallet "Vi ska ta tag i detta (ungefär)". Hur tror ni buset beter sig vid de olika typfallen? Tror ni de blir lättare att få tag på om polisen uttalar som om att de är dem på spåren? Jag har varit med om fall där poliser inte ens berättar för varandra vad de sysslar med eftersom de vill minimera möjliga läckor och därmed att deras försprång minskar. Sen förstår jag ju att man som bestulen hojägare vill att de ska sättas dit så fort som möjligt...

Men som vanligt vet ju medelsvensson bäst och "alla" vet ju att poliser bara sysslar med fartkontroller...det är ju givetvis bara den synliga verksamheten som existerar.... grrr nej nu blev jag förbannad igen... har kompisar som kör sporthoj och tillika är poliser som blir uppriktigt ledsna av att vara här inne och läsa vad deras "mc-kompisar" och tillika förstå-sig-påare har att säga om deras yrke som de brinner för.

Nu spårade jag ur...sorry...givetvis ska sattygen sättas dit så det stänker om det...tyvärr blir det väl som flera har sagt här alldeles för klena straff. :huvet
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ventura, how about "Vi kommer inte tillåta att tjuvarna fortsätter". Eller "Vi kommer se till att inte fler brott begås" eller "Vi tar dom direkt".

Detta skrämmer och får framtida puckon att tänka ett snäpp längre innan de gör något.
Även de som tjuvar nu kommer minska och bli rädda för att åka fast.

Allt gott. :)
 

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Såld
Hehe ja, eller så blir de ännu mer taggade av det...de verkar ju inte vara de smartaste på denna sidan milleniumskiftet direkt...*flin*

Men jag förstår din tanke...det är ju ett problem helt klart. Jag tycker helt klart vi behöver fler poliser som är ute och jagar bus istället för att de måste sitta och avrapportera och sköta egna skitutredningar i timmar inne på station. Nu kommer väl det vanliga ramaskriet om att det bara blir fler fartkontroller då...*sätter mig och väntar* :hihi

Dessutom är ju ovanstående inte polisens fel, felen sitter med sina feta löner på sina stolar i Rosenbad, Tokholm... :mad:

Jaja...vi håller oss borta från politiken...politik är tråkigt, motorcyklar är roligt. :tummenupp

Edit: Stvafle
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Bara att plantera en moppe där och vänta...
 

Leguan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Södra Sverige
Hoj
GRC
första gången funka det hur bra som helst med FB men nu har dom inte hört av sej på typ 5-6 veckor så ja får ringa på måndag... men frågan e ju om man vågar köpa en till.........
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top