Uppföljning "mille i landskrona"

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Det kanske finns rättvisa här i världen ändå!

Gott jobbat, kul att det faktiskt gör nytta när folk engagerar sig. Och utan våldsamma handlingar med. Våld är aldrig ett alternativ även om det nu må vara det enda vissa förstår...
 

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Snyggt jobbat.
Detta stärker min egen lilla teori om att det finns två typer av reko människor i vårt samhälle idag. Hojfolk och båtfolk.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Har inte läst hela tråden, men... vem fan köper de stulna hojarna? Vad gör tjuvarna med dem?
Är det

1) Lättlurade hojåkare som köper dem?
2) MC-verkstäder som plockar ner dem o säljer delarna?
3) Export till uttlandet?

Och hur fan kan småglin i Landskrona hålla på med sånt här utan att bli tagna direkct??

Man blir så jävla pist av sånna skitungar!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
iuridae skrev:
:rofl :rofl :rofl :rofl Killarna har inte ens hår på pungen för böveln!

Snyggt jobbat WW och övirga inblandade! Så härligt att höra lite glada nyheter mellan alla stulet trådarna!


antingen så e det inte rätt person, eller så e den bilden ett par år gammal.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
crashtestdummy skrev:
Lunarstorm är ju en jättebra samlingspunkt för alla unga. sen att ALLT loggas måste ju underlätta för polis och andra myndigheter...

Det lär ju hinna bryta ut både ett tredje och ett fjärde världskrig och förstöra datorn det ligger på innan polisen är där och kollar upp "de där tekniska prylarna".

Till ww. Kan inte annat än imponeras och förvånas att det börjar hända bra grejer nu trotts alla som missgynnat ditt mission med gästboksinlägg och annat.
kanon.jpg
bra jobbat!
(måste man förtydliga att det är en kanon och syftar på kanonbra?)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nejdå. Jag fattade ditt innovativa men ngt irrationella symbolspråk...

tummenupp_jpg.JPG



:)
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Respekt :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Härligt att höra! Äntligen händer det något och all heder och cred till alla som hjälpt till att få lagen att fatta att det inte är okej att sno hojar, ha vissa bevis men inte handla trots att det är serverat framför ordningsmakten.

Har följt hela tråden med spänning och det var kul att läsa något bra slutligen.

Slutet gott, allting gott?
 

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Någonstans
Hoj
Honda 900 F Superbike
har läst hela tråden från början och måste säga att jag är grymt imponerad över hur mycket arbete ni lagt ner för att få fast dom där jävla idioterna! kan tänka mig hur frustrerade det skulle vara att se min egen hoj med ngt jävla moppefucko posserandes på, som dessutom inte kan köra hojen utan att varva sönder o ramla var tredje meter..

Nu är det bara att hoppas att man kan få tillbaka hojarna i fint skick (inte sönderkörda lr liknande)

\\Jimmy
 

novecento

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Ort
bromma
Hoj
Paul Smart LE
respekt! killen med civilcourage och envishet förtjänar det!!!

andra som utnyttjar detta forum att vädra sina bruna tendenser går fett bort.

en självutnämnd "gangster" som söker bekräftelse på en fjortissajt är bara så jävla patetisk.
hoppas snuten och försäkringsbolagen driver detta så långt det går.

har det nån större betydelse för dig om din hoj stjäls av ett arsle med invandrarbakgrund, eller skulle det kännas bättre om du visste att arslet var svenskt???
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
novecento skrev:
har det nån större betydelse för dig om din hoj stjäls av ett arsle med invandrarbakgrund, eller skulle det kännas bättre om du visste att arslet var svenskt???

Nej och nej.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Mycket bra jobbat Wonderwizard och alla ni andra som fått Polisen att agera!
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
novecento skrev:
har det nån större betydelse för dig om din hoj stjäls av ett arsle med invandrarbakgrund, eller skulle det kännas bättre om du visste att arslet var svenskt???

Det kan ju vara värt att belysa den aspekten att invandrare är de som oftast har minst att förlora på sådana här handlingar. En Svensson med familj och socialt nätverk skulle ju knappast utsätta sig för något sådant här.

Med andra ord, vi tog oss vatten över huvudet när vi valde att ta emot så pass många människor under en så pass kort period. Sedan förstår jag inte varför vi måste fortsätta att "hosta" de flyktingar som varit här under tiden oroshärden pågått. Det borde ju tex i Bosnien vara ganska godkänd faktor på stabiliteten i området nu.

Och skippa rassesnacket, det är ju klart att man ska kunna diskutera det. Förstår inte vitsen med denna moralpanik och tabu angående invandringen. Den liksom sjukskrivningarna är båda aspekter som tål att granskas.
 

petmalm

Peter
Gick med
13 May 2005
Ort
Linköping
Hoj
FZR 1000
Osmakligt nog så hitta jag någon här som använder en av bilderna som visades i första tråden (på tjuv respektive stöldgods) som avatar.... hittar den inte igen.. men tycker ändå att det inte passar sej
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
petmalm skrev:
Osmakligt nog så hitta jag någon här som använder en av bilderna som visades i första tråden (på tjuv respektive stöldgods) som avatar.... hittar den inte igen.. men tycker ändå att det inte passar sej


jag vet vem.. hans kommentar var att han tyckte att tjuvarna va så korkade att han tyckte det var smått roligt att använda den som avatar.

kan hålla med om att dom e korkade, men tycker också att det e smått osmakligt. men han gör som han vill...
 

FireBusa

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda NSR
riktigt snyggt jobbat. Ryktet om stölderna spred sig över hela sverige, j*vligt snabbt också, jag har varit och kollat runt lite på olika forums och folk har ju verkligen kokat av ilska.

Sen har man tyvärr inte kunnat bidra med något men jag kan ju säga att jag INTE är imponerad av farbror blåvit. Riktigt härligt att se så många engegera sig med tips osv. Det tråkiga är att de inte kommer att få långvariga straff...
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Har det kommit nån ny info om vad som händer??
 

Peter 80

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Märsta
Hoj
Har ingen än :(
Läste expressen nu på morgonen, där har dom en bild
me lite text.
Citerat från expressen:
"Idag startar polisen en kartläggning vilka mc-tjuvarna är"

Borde bli ett ganska lätt jobb i och med att många härifrån visste
"vilka" dom är och har adress hem till "lunarpojken".

All cred till alla inblandade!!!

Offtopic: Hoppas man ej blir utkastad nu då jag varit medlem
sen ett tag tillbaka för att läsa och lära mer än att skriva.
Har tyvärr ej nå kort eller båge just nu :(

Mckillen skrev:
Har det kommit nån ny info om vad som händer??
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top