Uppföljning "mille i landskrona"

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
På gott och ont

Det är på gott och ont att detta uppmärksamats.
Visst finns bilder på tjuvarna där de poserar på stöldgodset,adresser osv.
Men säkert någon av dem som vet att dom ligger illa till och hinner kanske göra av med endel stöldgods/bevismaterial.
Bästa vore kanske att polisen och de som tipsat pressen höll tyst om det först
innan det gick ut till allmän läsning.
Tjuvarna ligger säkert lågt nu eller trycker som små rädda möss i nån hörna och väntar på domedagen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Muhahahaha..... Wonderwizard.... du kunde ju ljugit o sagt att du var 25!!!
Nu kommer väl bejbsen att flockas kring kändisen. Bäst o hänga på..... :rofl :tummenupp

"En man i 30-årsåldern, bosatt i Helsingborg, fick sin sportmotorcykel av fabrikat Yamaha stulen ur garaget för en vecka sedan.
– Jag har följt debatten om de här stölderna med fokusering på några namngivna ynglingar i Landskrona på olika websajter, och de stulna cyklarna blir ofta efterlysta på motorcykelsajter, berättar mannen.
– En kväll blev jag omkörd av en av de stulna cyklarna, som jag sett efterlyst på en motorcykelsajt. Föraren hade vare sig skinnställ eller hjälm, och jag kollade med fordonsregistret och såg att cykeln fortfarande var efterlyst. Det var en Aprilia Mille värd 75-100 000 kronor, och jag vet att den har varit synlig i Eslöv senare."
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
hansome skrev:
Vad menas med detta?
"I flera av fallen har motorcyklarna kapats direkt på vägen genom att tjuvarna kört upp jämsides och tvingat till sig motorcyklarna."

Stämmer detta? Någon som hört något?

Misstänker att det rör sig om ännu ett fall där en journalist rör ihop mopeder och motorcyklar.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag tror vi har mölighet att identifiera ....
åååååååååååååååååååååh. Va fan kolla i skolkataloger. hur svårt kan det vara.
Eller bättre upp maila de som skrev i förra tråden
 
Last edited:

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
wonderwizard skrev:
Första inlägget uppdaterat med senaste länkarna :tummenupp


mer info kommer inom kort


fick du nån nytta av adressen du fick du vet var jag menar o så,,,återkomm annars,,
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Är orginaltråden borta eller? Jag som var sugen på lite semesterläsning! :D
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hahaha... Nu jävlar blåser det snålt kring öronen på Adnan och hans gangsterpolare. :hihi

Har någon koll på om lillskiten skriver nåt om kvällstidningsuppbådet på sin lunarstormsida? Är ju inte varje dag man figurerar i tre (minst) blaskor samtidigt menar jag. :rofl
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Läste det precis i KVP på jobbet! skönt att se att ngt händer äntligen!

En man i 30-årsåldern, bosatt i Helsingborg, fick sin sportmotorcykel av fabrikat Yamaha stulen ur garaget för en vecka sedan. – Jag har följt debatten om de här stölderna med fokusering på några namngivna ynglingar i Landskrona på olika websajter, och de stulna cyklarna blir ofta efterlysta på motorcykelsajter, berättar mannen. – En kväll blev jag omkörd av en av de stulna cyklarna, som jag sett efterlyst på en motorcykelsajt. Föraren hade vare sig skinnställ eller hjälm, och jag kollade med fordonsregistret och såg att cykeln fortfarande var efterlyst. Det var en Aprilia Mille värd 75-100 000 kronor, och jag vet att den har varit synlig i Eslöv senare.
Källa - http://hd.se/ArticlePages/200506/22.../20050622163612_-Alla_anvandare-831.dbp.shtml

Jag och flera andra vet vem detta är och är en förebild när det gäller hantering ut av dessa situationer.

/Regards Cel
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Halogen skrev:
Hahaha... Nu jävlar blåser det snålt kring öronen på Adnan och hans gangsterpolare. :hihi

Har någon koll på om lillskiten skriver nåt om kvällstidningsuppbådet på sin lunarstormsida? Är ju inte varje dag man figurerar i tre (minst) blaskor samtidigt menar jag. :rofl
Antyder du att killen kan läsa eller? :7peta :hihi
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
CeltaniC skrev:
Läste det precis i KVP på jobbet! skönt att se att ngt händer äntligen!

[massa text]

Jag och flera andra vet vem detta är och är en förebild när det gäller hantering ut av dessa situationer.

/Regards Cel


Jag har blivit smått felciterad i texten, men alla här vet nog bättre :D
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Vem var det som skickade ett mail till Tomas Bodström? Skulle vara otroligt intressant att få en kommentar därifrån varför det tagit så lång tid för ordningsmakten att reagera efter att WW & c/o serverat att på silverfat.




:tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Forsberg skrev:
Vem var det som skickade ett mail till Tomas Bodström? Skulle vara otroligt intressant att få en kommentar därifrån varför det tagit så lång tid för ordningsmakten att reagera efter att WW & c/o serverat att på silverfat.




:tummenupp


Därför att ordningsmakten har inte haft tid, eftersom dom stått & tagit sven-sture och kalle person i hastighetskontroller.

[ironi off]
 

Leguan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Södra Sverige
Hoj
GRC
Hej allihopa! läste precis inläggen om Millen och dom andra hojarna som blev stulna i landskrona och kan medela att millen e/var min.............
Är jätte tacksam för allt ni grävt upp! skulle vara jätte glad om nån vill höra av sej till mej med ett pm eller nåt.. Tack på förhand!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top