Uppföljning "mille i landskrona"

ozow

Medlem..
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha FZR 600-91
Underbart, ett steg i rätt riktning, hoppas att du, trådstartaren får tillbaka din hoj också :tummenupp

MVH Jocke

Edit: Jag hoppas självklart att alla andra som blivit av med sin hoj får tillbaka dem.
 
Last edited:

Varan

Kan vara skarp i tungan och hugga snabbt
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Nacka
Hoj
1999 Honda Varadero XLV1000
Fan vad härligt Wonderwizrd!

Helt fantastiskt jobb men vilken lång tid till grabbarna i blåvitt vaknar. Trots tips och bilder så tar det lång tid innan lagens arm rycker ut. Att man måste få pressen att hänga på innan betonghäckarna vaknar är helt oootroligt.
Men all heder till alla som hjälpt till med denna tråd Hoppas grabbarna får vad dom förtjänar. Mycket svårt att sitta när de väl hamnat på kåken från alla som vill leka Volvo-Penta med nykomlingarna :tomten
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Nice :tummenupp Hoppas bara på att dom får nå kännbart för detta nu också.
Och inte bara en snärt på handen "ajabaja" Nog för att man förmodar att bågarna som dom poserar med på bilderna är stulna,men hur ska man kunna bevisa det? såvida inte regnumrena syns på bilderna(som jag inte såg på en enda bild) nån som vet :confused:
 

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Landskrona
Hoj
Moto Martin, Katana
Skönt att något händer, MEN vara är alla fordonen, har en enda mc eller moppe återfunnits?
Detta kan väl inte vara bara en 17 årings verk!
Det måste ju vara minst 10-15 personer mer eller mindre inblandade med tillgång till bilar och lokaler för förvaring av stöldgodset.

"- Vi ska lägga upp en strategi" säger polisen i HD
Kom flera månaders stölder som en nyhet?

Kan nämna att häromdagen stod 8-10 poliser (varav 2 mc-snutar) en hel dag i Helsingborgs hamn och tog alla resande från Danmark med för mycket öl i bagaget.
Mycket enklare än att jaga riktiga bovar.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
unlock26 skrev:
Nice :tummenupp Hoppas bara på att dom får nå kännbart för detta nu också.
Och inte bara en snärt på handen "ajabaja" Nog för att man förmodar att bågarna som dom poserar med på bilderna är stulna,men hur ska man kunna bevisa det? såvida inte regnumrena syns på bilderna(som jag inte såg på en enda bild) nån som vet :confused:


jag har ju varit ögonvittne till det... så det lär ju inte vara så svårt..

kan säkert skaffa fram 5-10 vittnen till..

dom körde ju på ett street race med MASSOR av folk...

lite svårt att neka kanske ?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
GSRecycle skrev:
Skönt att något händer, MEN vara är alla fordonen, har en enda mc eller moppe återfunnits?
Detta kan väl inte vara bara en 17 årings verk!

"- Vi ska lägga upp en strategi" säger polisen i HD
Kom flera månaders stölder som en nyhet?


Jag vet, men kan inte avslöja något ännu. ni får helt enkelt vänta o se
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
ozow skrev:
Underbart, ett steg i rätt riktning, hoppas att du, trådstartaren får tillbaka din hoj också :tummenupp

MVH Jocke


Thundercat skrev:
:tummenupp

Hoppas att de hittar din hoj nu när de har tjyvarna.


Problemet e ju att jag inte vet om det e just dessa som tagit min.. för ligger dom bakom 24 mc & 108 mopeder i Hbg, så har dom fan legat i..
 

ozow

Medlem..
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha FZR 600-91
wonderwizard skrev:
Problemet e ju att jag inte vet om det e just dessa som tagit min.. för ligger dom bakom 24 mc & 108 mopeder i Hbg, så har dom fan legat i..

Ja, men man kan ju hoppas att detta är en del av en större härva, då kanske det dyker upp lite fler. Om nu polisen agerar.

MVH Jocke
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Gott jobbat, har suttit hela kvällen och läst igenom trådarna, men jag kan inte låta bli att tänka på hur gött det skulle vara att ligga bakom någon av dessa "särnor" och bara tuta lite, hetsa lite, för att till slut få se en missbedömd kurva, missad inbromsning och nattinatti...
Jag är inte på något sätt Gud fader själv på hoj, men nog tror jag att jag skulle kunna hetsa en 17-åring att göra sig illa, kanske fel, men han/hon skulle göra det själv... :rofl

Fredrik :tomten
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Cebeärr600 skrev:
bra jobbat wonderwizard. Det är så man skall göra..... mycket imponerad.
Håller med ALLA!

Wonderwizard m.fl har lagt ner mycket tid och kraft här. Helt utan eget intresse (från början då, tyvärr förändrades situationen) vilket är ännu mer imponerande! :tummenupp

Hoppas... bara hoppas nu att alla dessa små äckliga kräk åker in på nåt ställe där dom slänger bort nyckeln.
Men risken är väl större att vi skickar dom på nån kryssning så att dom kan lära sig att "samarbeta". :rolleyes:

Precis som om dom inte kan det sen innan... dom har samarbetat så in i håvete för att hinna norpa så många hojjar, fota o filma samt lägga upp det på nätet.

Ww... håll oss uppdaterade med vad som händer. Tro dom flesta på SH följer denna tråden med stoooooort intresse!

P.S. Bjuder på en stor jävla öl nästa gång vi har tillfälle att svänga en bägare ihop! Bra jobbat kompis!!! D.S.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Maverick_ou812 skrev:
Hoppas... bara hoppas nu att alla dessa små äckliga kräk åker in på nåt ställe där dom slänger bort nyckeln.
Men risken är väl större att vi skickar dom på nån kryssning så att dom kan lära sig att "samarbeta". :rolleyes:

Kommer ihåg för ett par år sedan, när en kommun i sverige skickade "värstingar" på segelsemester i medelhavet... vad blir det denna gången då ? studiebesök till japan & kolla mc tillverkning ?


Maverick_ou812 skrev:
Ww... håll oss uppdaterade med vad som händer. Tro dom flesta på SH följer denna tråden med stoooooort intresse!


jodå... kommer att fylla på eftersom jag får info :tummenupp
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Wow, en stor eloge for val genomfort arbete!

Tyvarr sa misstanker jag att "de" inte komma gora ngt at for att stavja den allt mer okande brottsligheten. Resursbristen kommer bara bli varre samt brottlingarnas tillvagagangssatt allt frackare o sen bar det bara ner ner ner for backen ner.......

O sen en version for Swedie :7peta

Wow, en stor eloge for väl genomfört arbete!

Tyvärr så misstänker jag att "de" inte komma göra ngt åt för att stävja den allt mer ökande brottsligheten. Resursbristen kommer bara bli värre samt brottlingarnas tillvägagångssätt allt fräckare o sen bär det bara ner ner ner for backen ner....... :(
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
maw skrev:
Grymt bra jobbat wonderwizard

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Tacka inte bara mig... tacka alla som hjälp till med att samla info.

jag har fått gott om pm, telefonsamtal & sms, från folk som har velat hjälpa till. Både från sporthoj, men även folk från olika bil forum.


Samlade e vi starka :tummenupp
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Glädjer mig att det äntligen händer något! Tack vare sporthoj.

Man blir sür på pÅlisen som bah lixom; "okej, vi schka väll kanske ta och kiika liiite på deh dåh. Vi vet ju endo vilka dåm är sen tidigare så vi kanske ska typ undersöka om vi orkar gripa dem" (orkade inte blanda gemener och versaler)

Tycker att de borde "undersökt" saken tidigare, med eller utan sporthojs hjälp. Visst, man förstår om dom har full(t) upp med att ta fast marginalsfortkörare, ölsmugglare, svartjobbare och andra tunga kriminella typer. Men endå.
 

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Noll
Mäkta imponerad över hur pass snabbt och, vad det verkar, säkert det gick att plocka fram info om småfjollorna när väl folk fick upp ögonen för vad som var i görningen.

(Kanske en liten varning är på sin plats oxå. "Vi" fick fram vilka "de" var så även om "de" verkar tillhöra begåvningsreserven finns det nog anledning att hålla lite koll på hoj, bil, hus och sin egen rygg ett tag framöver. Hat kan få rätt hemska konsekvenser ...)

Bra jobbat Ww mfl!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top